38 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sylcor, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi dames,

Ben vanmorgen ongestled geworden na een cyclus van dit keer 38 dagen. Nu is mijn vraag, vind er dan wel een eisprong plaats en kun je vruchtbaar zijn? Of is hij daar te lang voor?

groetjes sylvana

(beetje onzeker, nu die eigenlijk best kort is en dus wel spannend gaat worden :oops: ...)

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als je ongesteld word heb je toch een altijd een eisprong alleen is het moeilijk te zeggen waneer,.

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    volgens mij is dat niet helemaal waar, maar heb er ook geen verstand van verder hoor. Dacht dat ik wel eens heb gehoord/gelezen hier dat als je een hele lange cyclus hebt je waarschijnlijk geen eisprong hebt

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nou dat wist ik niet, Waarom word je dan wel ongi want een ongesteldheid is dat het ei niet bevrucht is. Ik zit nu ook op een cyclus van 40 dagen

5. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    volgens mij gaat het om een cyclus langer als 48dgn, heb het ergens gelezen, zal ff zoeken of ik het weer kan vinden..

6. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hmm kan het niet weer vinden..enige wat ik vind is dat je dan per jaar minder eisprongen hebt...
    misschien moet jouw lichaam ook nog haar eigen hormonen wennen / werken en de cyclus op gang brengen..maar bij twijfels kun je altijd de HA raadplegen ;)

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    je heb wel een eisprong als je een wat langere cyclus heb!
    ik kan 2 meisjes met een cyclus van rond de 40+ en die gewoon zonder clomid of iets zwanger zijn geworden ;)
    het is alleen rot om je ei zo te zoeken..
    ik zit aan de clomid omdat ik gewoon helemaal niet ongesteld word..
    en als je nog maar net ben begonne met zwanger worden en je heb een cyclus van rond de 40, stuur je huisarts (tenminste de mijne en wat ik van andere heb gelezen) nog niet zo snel door..

8. mas

mas Actief lid

26 jan 2009
    207
    0
    16
    Je hebt wel een eisprong hoor! ik temperatuur en vorige maand zag ik duidelijk verhoging! Dit duidt op een eisprong! Je hebt natuurlijk wel minder kans per jaar... dat is jammer..
    Daarnaast weet je nooit precies wanneer het is... dus ook moeilijk klussen, helaas weet ik er alles van en wordt je geduld op de proef gesteld... Zie onderschrift!

SYlcor ik zie dat jij ook steeds moet afwachten... en ook al een tijdje gestopt bent met de pil...

9. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja klopt ben in oktober gestopt.....en ben pas 2 x ongi geweest. Ik heb wel geduld hoor en weet dat de huisarts niet veel zal doen, maar maak wel kans, want ben ooit aan de pil begonnen omdat ik echt heel er onregelmatig was. Dus moest terug komen wanneer hij 2x boven de 35dgn was....dat zei ze na de 1e 100dagen dus dat is nu....|Heb woensdag een afspraak, dus zie het wel.
    alleen wordt ik er een beetje onzeker van

10. Maia

Maia Niet meer actief

mijn cycli: 40-45-28-45-33-zwanger. Ik testte op dag 38. Dus ook met lange cycli kan je zwanger raken. Volgens mij is het echt als je cycli hebt van ver over de 45 of 50 ofzo.

11. jipjop

jipjop Lid

11 jun 2008
    26
    0
    0
    Volgens mij is er een grote kans dat je geen eisprong hebt bij een cyclus korter dan 20 of langer dan 60 dagen.
    Je wordt wel "gewoon" ongesteld, anders zou je wanneer je geen ei hebt nooit meer ongesteld worden!!!

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Als je ongesteld word, heb je ook een eisprong gehad.. Dat lijkt me logisch.

Mijn cyclus duurt 35 dagen, het is lastig om inderdaad je ei op te sporen en uiteraard ben je niet 1 keer per maand ongesteld maar 1,5 maand. Dus minder eitjes per jaar.

Maar ik ben met Layla binnen 3 maanden zwanger geworden (incl. ontpillen na 6 jaar)
    En van onze tweede (nu onderweg) ben ik in 1 keer zwanger geworden..

Dus je kansen zijn alsnog voldoende :)

13. mas

mas Actief lid

26 jan 2009
    207
    0
    16
    wat fijn om te lezen dat onregelmatige cyclussen gewoon zwanger worden.. een heerlijk gevoel om te lezen.. ik ben er rustig onder, als ik niet teveel op dit forum lees... zoals nu, 2weken voor mijn ovulatie wordt ik al wat onrustig...hopelijk lukt het.. heb nu na 4 cyclussen iets meer grip op hoe het zal verlopen... Het tempen helpt om je kop niet gek te maken. Geen verhoging is geen ei, en geen ei is dus niet zwanger, dus geen onrust!! Snappen jullie het nog??

Succes allemaal!!

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ook ik heb cyclussen van boven de 30.....Dan kan je zeker wel een eisprong hebben alleen is het minder duidelijk wanneer en heb je minder kansen per jaar om zwanger te raken.

Goed blijven oefenen dus, vaak klussen, dan komt het allemaal vanzelf wel goed!?

Succes!!!

15. eyereen

eyereen Lid

10 mei 2007
    77
    0
    0
    hoi
    Ik heb ook wel eens een cyclus van 38 dagen...en.... heb een zoontje van bijna 1. Het kan dus!

16. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    thanks allemaal

het is erg fijn om dat te lezen....

kus

17. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hi sylcor, en andere meiden...

Ookik heb een lange en onregelmatige cyclus. Ik wordt er ontzettend gefrustreerd van, ten eerste het lange wachten voordat ik uberhaupt vruchtbaar "kan" zijn en dan weer het wachten tot je kan testen, je weet niet hoelang je cyclus is dus ik kan mijzelf toch vaak niet bedwingen om te beginnen met testen rond dag 30 en te eindigen vlak voor ik toch ongi wordt :oops: En dan ben ik zo teleurgesteld en gefrustreerd dat mijn volgende kans zo lang op zich laat wachten.............

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja hoor, met een lange(re) cyclus kan je zwanger raken. Mijne zijn ook een beetje aan de lange kant, best jammer, duurt steeds zo lang...

MAAR, echt een misverstandje; een ongesteldheid is géén bewijs van een eisprong. Zie dit fragementje van Fertility Friend. Het enige bewijs voor ovulatie schijnt je temperatuurstijging (of zwangerschap ;)) te zijn.

Omdat ik er achter wilde komen wanneer en of ik een ei had, ben ik begonnen met temperaturen. Ik was blij om er achter te komen dat ik wel een ei krijg! Hier het korte fragementje. Daarna het langere complete stuk.

Groet,
    Klusser1980

When you do not ovulate, you may or may not menstruate. Many women assume that if they are menstruating, then they are necessarily ovulating. This is not always true. You can still get what looks like a period even if you are not ovulating, though your cycles will probably be less regular and may be longer. You can still shed the lining of the endometrium which is built up through the increase of estrogen, even if you do not ovulate and this will look like a period.

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Anovulatory Patterns There are several potential reasons why your chart may not show ovulation. First, it is not abnormal to have an occasional anovulatory cycle, even if you usually ovulate. In this case, anovulation may not be cause for too much concern if it happens only rarely. When it happens consistently, it is reason to talk to your healthcare provider so that together you can identify the cause and decide on a treatment if necessary.

Your chart may also not show ovulation, even if you do ovulate if you are not following the guidelines for observing your fertility signs and charting your temperature data. For example, if you are not taking your temperature at the same time every day, after at least a few hours of sleep and using a BBT thermometer your chart may not show ovulation even if you do ovulate. If you have just started charting and your first chart does not show ovulation, this also may not be cause for concern. You may just need a cycle or two more to get the hang of charting. Before you can determine that you do not ovulate regularly you will need to chart for a few cycles.

If are observing all your fertility signs correctly and you are taking your temperature accurately and your charts consistently do not show ovulation, the possible reasons (not including adolescence or pregnancy) may be: breastfeeding, just stopping hormonal birth control such as birth control pills, perimenopause, illness, travel, too much exercise, stress, increased prolactin, polycycstic ovarian syndrome (PCOS), significant weight loss or weight gain or possibly other conditions that can be identified with your healthcare provider. In the case of known or suspected medical conditions, you should talk to your healthcare provider about your best course of action.

When you do not ovulate, you may or may not menstruate. Many women assume that if they are menstruating, then they are necessarily ovulating. This is not always true. You can still get what looks like a period even if you are not ovulating, though your cycles will probably be less regular and may be longer. You can still shed the lining of the endometrium which is built up through the increase of estrogen, even if you do not ovulate and this will look like a period.

Characteristics of Anovulatory Charts:
    While your own chart may vary, there are certain characteristics that are common in anovulatory charts. They may not all be present at the same time or in each case. Most anovulatory charts:

show no biphasic pattern, no thermal shift
    show erratic temperatures
    have large temperature fluctuations, even when temperature is taken carefully
    multiple patches of fertile cervical fluid
    long cycles (not always)
    irregular cycles (not always)
    multiple positive OPKs separated by negative ones
    signs of increased fertility but no thermal shift to confirm ovulation

If you chart for several cycles and ovulation cannot be detected on your chart, you should consider talking to your healthcare provider.

20. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    ik heb deze maand ook cyclus van 38 dagen en had eisprong.
    heb namelijk ovutesten gebruikt..

Deel Deze Pagina