misschien rare vraag maar hoe gaat een miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gillian2009, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    heej. Ik ben nog nooit zwanger geweest maar ik ben benieuwd hoe het gaat als je een miskraam krijgt. Is het dan dat je gewoon op de wc bloed vindt of in 1 x een heleboel bloed dat er uit komt lopen of.........Ik weet helemaal niet wat ik me erbij kan voorstellen. Zat weleens te denken: stel je voor dat je ineens een miskraam krijgt id winkel bv. dat iedereen je ziet. iemand een antwoord of ervaringen?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Bij mij begon het met wat bruin(oud) bloedverlies.
    Daarna een paar drupjes helder rood bloed en na zo'n 10 min liep het er letterlijk uit, maar dat voel je zeer zeker wel.
    Ik denk als ik dat zou krijgen in de winkel, dat ik dan m'n kar laat staan en met rode huilende ogen de winkel uit ren.
    Op zo'n moment intereseerd je dat echt niets! Het enige wat ik wilde was in een klein hoekje kruipen en daar niet meer weg komen!

Ze zeggen ook dat vlak voor een miskraam de klachten afnemen oa gespannen borsten, misselijkheid ed.
    Hoop dat ik zo je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden.

3. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    bij mij begon mijn mk met bruin verlies, en pas de volgende dag met veel bloed verlies.
    Heb eeb dag heel veel verloren en leip er gewoon met straaltjes ( bij wijze van) uit.
    Daarna zoveel als een heftige menstruatie.

4. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    jeetje wat eng allemaal. idd stel je voor dat je id winkel staat. Je zou haast je zwangerschap voor de zekerheid met maandverband in gaan lopen. hoop dat ik het nooit meemaak. Wist gewoon niet hoe zoiets zou gaan...........

5. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Bij mij duurde een paar dagen. Eerst gewoon een beetje ongesteld. Op een dag zat ik op de wc en toen kwam 'het vruchtje' eruit. Heel raar gevoel, je voelt dat ie er ineens aankomt.

Ik wist toen al dat dat ging komen omdat de gyn al had geconstateerd dat het een miskraam werd. Je kunt gewoon alles doen alleen op een gegeven moment krijg je hele hevige buikpijn. Als dat over is komt dus alles eruit, en dat kan een paar dagen duren. Daar kun je gewoon maandverband voor gebruiken.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik merkte niets. Bij de echo werd gezien dat het vruchtje drie weken daarvoor al was overleden.
    Maar ik zou me hier niet te druk om maken hoor. Het gaat vaker wel dan niet goed, en mocht je zwanger zijn moet je er gewoon van genieten. Verdoe je tijd niet met je druk maken over wat er allemaal fout kan gaan, dat is zo zonde.

7. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Liesbeth heeft helemaal gelijk. Als je net begint moet je daar helemaal niet mee bezig zijn. Mijn miskraam was wat later, ik was ruim elf weken zwanger, dus bijna veilig zeg maar. Ik had al een tijdje bruin bloedverlies, maar heel weinig en de dokter zei dat het waarschijnlijk niets was. Daarna na een week of twee een echo, en daar bleek dat het hartje niet meer klopte. Dan meot je wachten tot je lichaam het zelf afstoot zeg maar. Nou, dat was bij mij heel heftig. Ik ben er een week beroerd van geweest. Echt heel erge kramp en pijn in mijn buik. Het vruchtje wam er bij mij uit als een prop, zeg maar de grootte van een pingpongballetje. Maar misschien zit het verschil met de andere verhalen wel in hoe lang je zwanger was. 11,5 week is wel laat voor een mk...

In een hoekje kruipen is wel de beste oplossing idd G89.

Denk trouwens dat je een mk wel aan voelt komen, zou echt niet met maandverband in lopen. Je hebt vaak (zoals je hierboven al wel leest) al wel wat aanwijzingen van te voren zoals bruin bloed e.d.

Maar, niet over nadenken dus!

xx

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

@ Minke: ik was ook bijna 12 weken toen de echo gemaakt werd. Maar ik ben gecuretteerd, koos ervoor om niet "af te wachten".
    Maar ik blijf erbij, geniet! Zorgen maken kan je altijd nog doen.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

bij mij leek het gewoon op ongesteld worden. Ik was pas 6 weken zwanger en had dagelijks wel wat bloedverlies (een paar druppeltjes) maar ging ervan uit dat dat was omdat je baarmoeder beter doorbloed word en op een gegeven moment kreeg ik veel kramp in mijn buik en s'avonds kwam er steeds meer helder bloedverlies uit en op het laatst ook het vruchtje. De kramp was trouwens gelijk verdwenen daarna ik heb toen nog een week bloedverlies gehad, dat heb ik als ik "gewoon" ongesteld ben ook een week lang dus geen maanden lang die ellende (daar ben ik wel heel blij om, dat mijn lijfje alles goed regelt daar binnen)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Het kan ontzettend verschillen hoe een miskraam verloopt. Ik heb er zelf meerdere gehad en de bij sommige zwangerschappen had ik ontzettend veel symptomen, maar bleek op de echo het hartje niet meer te kloppen. Andere keren namen eerst de symptomen af en kreeg ik bloedverlies wat steeds heftiger werd tot ik vruchtje naar beneden voelde glijden. Het is mij nog nooit overkomen dat ik een winkel stond en dat het plotseling kwam. Je krijgt toch eerst bloedverlies en/ of krampen en dan heb je nog genoeg tijd om naar huis te gaan.

Op zo forum lees je ontzettend veel over miskramen etc., omdat dit toch een plek is waar mensen hun verhaal goed kwijt kunnen. Daardoor lijkt het soms of iedereen een miskraam krijgt, maar het gaat veel vaker wel goed dan niet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar onder de 30 is de kans per zwangerschap bijv. maar 10%. Negen van de tien keer gaat het gewoon goed. Niet vergeten ;)

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Het begon met bij mij met een vage buikpijn.... dacht echt dat ik moest poepen, maar in mijn hart wist ik beter, het voelde anders. Ik voelde me zowiezo niet lekker die dag.... trillerig enzo. Pas aan het eind van de middag begon het bruinverlies. Verder geen pijn ofzo meer. Dit heeft 5 dagen zo geduurt.
    Op donderdag nog steeds bruinverlies. Eind van de ochtend hevige buikpijn! Voornamelijk links boven mijn bm.
    Een half uur vóór mijn 2e echo (ik was toen 6.3 weken zwanger) ging ik plassen, het bloed was roder/verser geworden die dag. Vond ik het vruchtzakje van ongeveer 1 cm in mijn verbandje. De vk bevestigde dat dit het was, toen ik mijn verbandje moest laten zien....
    Na dat ik het vruchtje daadwerkelijk was verloren zakte de pijn direct weg...

Liefs Cyntje78

12. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties.Ik ben 28 in sept 29. twee van mijn vriendinnen hebben een mk gehad en ik heb jaren in de kraam gewerkt en daar las je ook vaak in de dossiers dat ook veel vrouwen een miskraam te hebben gehad of meerdere. Toen dacht ik: zo dat komt echt vaak voor en ging toen bedenken hoe dat in zijn werk gaat. Mocht ik zwanger worden dan probeer je er natuurlijk van te genieten maar toch blijf je onbewust denk ik bezorgt wat iedereen wel heeft denk ik.

13. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is inderdaad bij iedereen anders. Ik heb steeds zulke enorme weëen gehad voordat het mega bloedverlies begon dat ik echt niet in een supermarkt stond....

Ik zou me nog even niet te druk maken over een eventuele miskraam. Als je zwanger bent gewoon lekker genieten! Ik zou me zeker niet te druk maken over een miskraam op een openbare plek... Ik wens je heel veel succes met zwanger worden!

ik zou trouwens dat je 1 dag overtijd bent! Spannend! Wanneer ga je testen?

14. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ik wacht nog heel even met testen.een paar dagen. ik heb altijd een cyclus van 33 en 2x van 35 gehad sinds mijn spiraal eruit is. Ik wil dus nog even wachten. En het is best eng omdat ik weer bang ben voor een teleurstelling. Nog even wachten dus haha...........misschien is dit er 1 van 35 dus spannend......

15. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    spannend hoor! Ik wens je heel veel succes met wachten!

16. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Liesbeth,

ik had achteraf misschien ook liever gekozen voor curretage, aangezien ik na de mk zo twijfel of alles er wel uit is. Mijn cyclus is helemaal in de war en ik heb af en toe een vaag gevoel in mijn buik. Ga half september weer naar de fa,misschien dat die me gerust kan stellen. Maar mijn huisarts gaf me niet echt een optie en curretage lijkt me ook absoluut geen pretje...

Gillian, heel veel succes met testen, hoop dat het raak is!

xx

17. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ja bedankt. spannend. iedere keer op de wc denk je: niks..........pfff.....maar heb geen zwanger gevoel. ach ja, rustig afwachten.........

18. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had ook geen "zwanger" gevoel deze keer. Komt misschien ook omdat we er deze keer helemaal niet mee bezig waren. Wij waren nog de miskraam aan het verwerken..... Dus dat zegt helaas ook helemaal niets.... Spannend!

19. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    helaas.........vandaag is weer rood.....pfff

20. ikkuh26

ikkuh26 Lid

4 feb 2009
    94
    0
    0
    waar ik bang voor was gebeurde......

ik heb januari dit jaar een mk gehad...ik wist het nog maar net een paar dagen, was 3 dagen overtijd, test gedaan en deze was heel licht, dus voor mijn gevoel zat het al niet goed.. bij mij begon het ook met bruinverlies(dinsdag`s) en op zaterdag een dikke druppel bloed, toen wist ik genoeg... uiteindelijk ben ik het vruchtje met 6,5 a 7 week verloren, ik heb hier verder niets van gevoeld( alleen dat het uit mijn lichaam ging, het floepte er zeg maar gewoon uit) ik heb er verder helemaal geen last van gehad, geen krampen of wat dan ook maar..ben daar wel heel blij om, als ik sommige verhalen hoor...

als je zwanger bent, denk er niet teveel over na, maar geniet idd van je zwangerschap!!!

liefs

Deel Deze Pagina