Wanneer weer ongesteld?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Puck1, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Dag dames,

Ik vroeg mij af wanneer je weer ongesteld wordt na een bevalling. Het is nu zo'n 8 weken geleden dat ik ben bevallen, maar ben nog steeds niet weer ongesteld geweest. Ik heb 1 week borstvoeding gegeven, kan het daar nog van komen dat het langer duurt? Maak me een beetje zorgen. Ook heb ik behoorlijk wat afscheiding wat meteen na het vloeien is begonnen, nu dus al zo'n 5 weken. Is dit een teken dat mijn cyclus eraan zit te komen? Het jeukt niet dus het lijkt mij geen schimmeltje. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Liefs Puck.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Puck,

vaak komt de menstruatie weer op gang bij 6-8 weken na de bevalling. Maar dit kan ook echt wel eens 3 maanden duren bv. EN die enen week bv zal wellicht een beetje schelen, maar dat hoeft niet. Je kunt dus best nog even afwachten. Mocht het nu nog een aantal weken duren en/of ben je het wchten beu, kun je via de HA eens vragen of je medicatie kunt krijgen om 'm op te wekken. Het vloeien zegt niets over wanneer het begint helaas.

Groetjes Brigitte

Share This Page