goedemiddag! Ik ben in mei gestopt met de pil daarna netjes na 28 dagen ongesteld geworden in juni en 28 dagen daarop in juli..zwanger! Erg blij natuurlijk maar heel nieuw allemaal voor mij..ben ook de afgelopen dagen volop op internet aan het struinen naar verhalen, tips enz enz.. Heel handig..maar af en toe ook beangstigend! Dus ik heb een vraagje aan jullie en waarschijnlijk is deze al tig keer gesteld aan jullie Ik heb vanaf het begin al ongesteldheid achtige krampen in mijn buik..en de ene keer wat erger dan de andere keer..ze duren vrij kort..en heb ze 2 of 3 keer per dag..af en toe wat heftiger en dan moet ik ook meteen rennen naar de wc om een boodschap te doen.. af en toe straalt het door naar mijn liezen en binnenkant bovenbenen. Heeft dit te maken met de baarmoeder die aan het groeien is? zo snel al? En dat mijn baarmoeder gewoon bezig is? en af en toe dan tegen mijn darmen of blaas drukt? vandaar de rommelende darmen en vaak plassen?
hoi, het heeft te maken met een groeiende baarmoeder en met de hormonen die invloed hebben op je blaas en darmen. Door de hormonen verslapt je blaasspier enigszins en moet je vaker plassen. Ook je darmen gaan anders werken, meestal trager, soms sneller. Dit is volkomen normaal en niets om je zorgen over te maken. Slik je foliumzuur? Mirjam
heel erg bedankt voor je reactie! Ja want overal staat dat je last kan hebben van obstipatie maar ik poep nu juist vaker dan normaal..niet veel maar wel vaker.. Ja ik slik foliumzuur!
ik ben trouwens wel pas foliumzuur gaan slikken toen ik wist dat ik zwanger was..dus dat is sinds vorige week woensdag..overigens eet ik wel al heel mijn leven bija elke dag een gezond prakje..groente en aardappelen gewoon omdat ik het lekker vind en drink ik een paar maanden iedere ochtend ontbijt drink naast mijn boterhammen..en daar zit weer vitamine b12 en c en calcium in..zal wel niet denderend veel in zitten maarja vind het gewoon lekker.. Is het verstandig om de foliumzuur langer dan week 10 te slikken? omdat ik het eigenlijk iets te laat ben gaan slikken.
hoi, je hoeft niet langer dan 10 weken te nemen omdat je niet op tijd begonnen was.Dat heeft geen zin. het kan ook geen kwaad hoor, daar niet van. Al sje wilt kun je de hele zwangerschap door een multivitamine speciaal voor zwangeren nemen, maar als je gezond en gevarieerd eet is het niet nodig. Mirjam