Cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bianca84, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat voor ongi heb jij?

1. Korte ongi (minder dan 4 dagen), geen last van ongi.

2. Korte ongi (minder dan 4 dagen), maar heel heftig/pijnlijk

3. Normale ongi (4-6 dagen), geen last van

4. Normale ongi, veel last van (heftig/pijnlijk)

5. Lange ongi (6+dagen), weinig last

6. Lange ongi, veel last

7. Extreem wisselende lengte, wel steeds ongeveer even heftig

8. Extreem wisselende heftigheid, wel steeds zelfde lengte

9. Extreem wisselend in lengte en heftigheid.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Heb zelf opeens rare ongesteldheid en ben erg nieuwsgierig hoe anderen hun ongi ervaren...
    :(
    Vandaar de poll.
    Berichtjes achterlaten ook zeer gewenst. Zeker voor de mensen wiens antwoord er niet tussen staat (ik heb m'n best gedaan :( )

2. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    ik ben nu ongeloofelijk zwaar ongesteld vergeleken met toen ik nog aan de pil was. Ik ben 7 maanden niet ongesteld geweest en nu mbv provera wel en ik heb de zwaarste tampons en die MOET ik elke 2 a 3 uur verwisselen terwijl ik eerst wel een uur of 5 6 door kon gaan nu red ik dat bij lange na niet en heb heeeel erg buikpijn maar goed ik denk dat dit een uitzondering is omdat ik zo lang niet ongesteld ben geweest....

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ben meestal 4 of 5 dagen ongesteld en heb daar geen last van. 1ste dag wat krampjes en daarna niks meer.
    heb wel een lange aanloop met bruinverlies.

4. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    Deze ongi is mijn eerste natuurlijke na de pil... en ik vond hem extreem kort 3 dagen voluit en geen last er van... ik merkte aan niks dat ik ongi zou worden... totdat ik op de wc het papiertje rood maakte! Hoe die de komende keer zal zijn is maar een vraag...

Voordat ik de pil slikte had ik altijd een hele heftige ongi echt super tegenovergesteld van wat ik nu heb gehad!

Groetjes!

5. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Bij mij is het dramatisch. Veel pijn de eerste 1 a 2 dagen, vijf dagen lang, en ik loop helemaal leeg. 1 pluspunt ik ben het regelmatig, precies om de 28 dagen, eerst was het 26 dagen.

6. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik heb niks te klagen wat dat betreft. Kan er de klok op gelijk zetten en na een dag of drie waarvan maar één dag zwaar is het weg. Geen pijn noiks, alleen van te voren een beetje chagerijnig volgens mn mn.
    Heb één keer heel zwaar bloedverlies met kramp en pijn gehad. Verder altijd als bovenstaande.
    Hier een mazzelaar dus!

7. Jipperke

Jipperke Lid

Nov 21, 2006
    79
    0
    0
    Hoewel het wel iedere keer een beetje langer wordt...is het nog steeds niet langer dan 2 dagen...maar wel steeds meer en altijd regelmatig!

8. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb gekozen voor 'Normale ongi (4-6 dagen), geen last van'.

9. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik heb een korte ongi maar wel erg pijnlijk!
    Vooral de eerste dag en dan voornamelijk wanneer de ongi net 'los' komt. Dan kan ik soms echt creperen van de pijn. Ik slik dan ook altijd Aleve feminax want anders dan houd ik het echt niet uit.
    Dit alles is maar halve tot 1 dag en dan is het gedaan met de pijn......

10. puppie

puppie Lid

Jan 17, 2007
    93
    0
    0
    Ik heb ook een stem uitgebracht. Ik moet zeggen dat het bij mij met de hevigheid nogal verschilt. Heb wel redelijk dezelfde lengte maar af en toe kan ik niet van de bank afkomen van de buikpijn. Dan helpt hier ook niks tegen (warme kruik, pijnstillers enz.) dus als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag. :D

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben het hoog uit 2 a 3 dagen , heb nergens last van, heel soms heb ik even buikpijn maar dat is dan weer zo over.

12. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik heb een gewone ongi. Ik heb ingevuld geen last maar heb wel een beetje last voor al heel chagie en beetje weeig gevoel in mijn buik maar niet echt heel heftig dat ik niks meer kan.

13. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Mijn ongi was eerst heel lang (6 dagen) en heftig/pijnlijk, bovendien was ik ook nog eens superonregelmatig.

Gelukkig word ik nu regelmatiger. Rond de 30 dagen is mijn cyclus nu, vind ik best mooi als je vergelijkt met de 52 dagen waar ik soms mee kampte.

Mijn ongi wordt steeds korter (<4 dagen), maar blijft heftig en pijnlijk, de eerste 2 dagen.

Een cyclus geleden had ik alleen maar 1 dag bloed verloren, en de rest was bruin/roze. En afgelopen ongi (6 feb) was het nog steeds weinig, maar ten minste verspreid over 3 daagjes. De eerste dag was erg pijnlijk.

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Ik heb het 1e antwoord gekozen maar het klopt niet helemaal. Ik heb de eerste (en soms) tweede dag soms wel heftige krampen. De ene keer dus erger dan de andere.
    Maar erg heftig en pijnlijk wil ik het weer niet noemen.
    Met de pil had ik 1 dag krampen en normaal tot weinig bloedverlies. 1 of 2 dagen wat erger daarna bijna niks meer.
    Voordat ik aan de pil was was het zeven dagen en dan ongeveer 3 of 4 best erg. Ik herinner me die gruwelijkheden nog wel. Opstaan op school tussen lessen in en dan alles voelen lopen, doorlekken etc.
    Ik lekte bij tampons ook vaak door (zelfs bij de supers) dus ik ging op een gegeven moment alleen maar maandverband gebruiken.
    Dat was nog het stringloze tijdperk :D Dat bestond toen veel minder.
    Nu ik 4 maanden van de pil af ben merk ik wel dat ik meer krampen heb (dus meer last). De lengte is gelukkig nog niet veranderd. Hoop dat ook niet weer mee te maken.
    Loop nu al anderhalf tot twee weken met ongikrampen. Herkent iemand dit? Vorige cyclus nergens last van. Dacht dat het eindelijk normaal werd :rolleyes:

liefs Nikkie

15. marina99

marina99 Bekend lid

Sep 12, 2006
    913
    0
    0
    een week van te voren rugpijn,ben ik eenmaal ongi,dan loop ik de 1e en 2e dag bijna leeg...

gem.zo n 4 -5 dagen ongi in totaal,maar wel een cyclus van 27-28 dagen

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gemiddeld ben ik een week ongi, de eerste drie dagen ben ik echt ziek, daarna wordt het beter. ik ben er nu wel blij mee, vroeger was ik de eerste dag volledig van de wereld, hoge koorts en viel vaak flauw, dus nu is erg heilig ;)

17. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Bij mij is het de laaste paar maanden heel wisselend.
    Heb hele erge pijn in me buik en kan niet zowat niet normaal bewegen, dit duurt ongeveer 2 dagen. Het vloeien is ook wisselend maar ongeveer een dag of 4. Moet zeggen als ik echt veel pijn heb is het bloedverlies ook een stuk meer.

18. Linda76

Linda76 Actief lid

Jun 4, 2006
    377
    0
    0
    Ik heb "normale ongi (4-6) geen last van" ingevuld. Ik heb alleen een paar uur voordat het doorbreekt altijd last van mijn rug en buik. Het gekke is dat ik daarbij ook altijd zo moe wordt dat ik mijn ogen bijna niet open kan houden.

19. Niet meer actief

Een dag of 5/6 waarvan 2 dagen behoorlijk vloeien, soms wat kramp maar meestal goed uit te houden. Vervelende bijkomstigheid is bij drukte/stress een migraine achtige hoofdpijn.

20. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Zelf was ik altijd 7 dagen dagen ongi. 1 dag licht, 5 dagen heftig en dan nog een dag licht. Ben aan de pil gegaan vanwege de pijn.
    Mijn eerste ongi's zonder pil waren vrij pijnlijk, maar van dezelfde lengte als met de pil.
    Mijn laatste cyclus was 36 dagen en ik had op dag 30 al heel veel rugklachten. Dag 34 tot en met 37 rug en buikpijn. De ongi was 2 dagen heel heftig (en pijnlijk) en daarna (nu dag 6- vanmorgen heel beetje, over?) heel licht. Verbazingwekkend!

Share This Page