hallo allemaal , ik heb vorige week mijn bloed eens laten testen gewoon om te kijken of alles in orde was enzo , maar nu kreeg ik dit te horen, ik heb helemaal geeeeeeen antistoffen te gen toxoplasmose en ook geen antistoffen tegen rode hond, wat wil zeggen dat ik nu de volgende keer dat ik ongi wordt direct een spuitje voor rode hond moet halen, maar wat als ik nu per ongeluk deze maand zwanger wordt? of als ik die spuit ga halen mag ik dan zwanger worden? ik weet het allemaal niet . en die toxoplasmose is dat gevaarlijk : ken er allemaal niet veel van hoor. hopelijk kunnen jullie mij wat raad en antwoorden geven groetjes
Voor de rode hond kun je inderdaad een enting halen, maar die zou je vroeger ook al gehad moeten hebben. Voor de toxo betekend dat alleen maar dat je die ziekte dus ook niet gehad hebt.. Net als heel veel andere meiden. Ja het KAN gevaarlijk zijn, maar de kans dat je het oploopt is nihil..
Als ik jou was zou ik je huisarts bellen en uitleg vragen, zeker omdat jullie zwanger willen worden. Ik hoop voor je dat het geen probleem zal geven en dat je snel zwanger ben. Succes. Groetjes Jolie
ik heb die inenting ooit gehad maar nu heb ik geen anitistoffen meer daarvoor. vind dit best wel raar .
Nu kunnen wij wel allemaal adviezen geven, maar ik zou inderdaad degene bellen die weet wat ermee bedoeld wordt, de ha dus... Maareh laat je wel even weten wat die gezegd heeft?
ja ga dan maar eens even bellen naar HA . want ben er toch niet helemaal gerust op . laat wel iets weten groetjes
weet alleen dat als je rode hond krijgt tijdens zwangerschap er risico's zijn voor baby, zoals doof geboren worden..
ik denk niet dat het uitmaakt dat je die stoffen niet meer hebt, niet tegen alle ziektes blijf je je leven lang resistent. toxoplasmose kun je krijgen van kattenbakken scheppen. ik zou het even navragen bij de HA maar me niet druk maken, waarschijnlijk hebben heel veel vrouwen niet overal meer antistoffen voor
Als je de BMR vaccinatie gaat halen (tegen rode hond dus) mag je even niet zwanger worden. Zwangerschap/Lactatie Gravidae mogen niet worden gevaccineerd, daar men niet weet of het vaccin een nadelig effect op de ontwikkeling van de foetus heeft. Wanneer men overgaat tot vaccinatie van vrouwen na de puberteit, moet zwangerschap ten tijde van de vaccinatie worden uitgesloten en de eerste 3 maanden na de vaccinatie worden voorkomen. Bron: http://www.fk.cvz.nl/ Hier ook nog info over ronde hond http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/rodehond/ Toxoplasmose moet je gewoon uitkijken dat je niet besmet kunt worden. Dus niet met je handen in de modder, en kattenbak niet meer verschonen (ben je daar ook eerlijk vrij van )
even gesheckt , nu moet ik die spuit halen en de eerstvolgende drie maanden moet ik voorkomen dat ik zwanger wordt, vind ik wel heeeeeel erg drie maanden, das lang hoor! maar ja als ik daarmee misschien iets ergs kan voorkomen zal dit wel het beste zijn ook he! zou niet op mijn geweten willen hebben dat er iets ernstigs aan de hand is omdat ik dat spuitje niet wou halen!
Voor rode hond had je dus zelf al gevonden, en toxo heb ik ook geen antistoffen tegen en moet gewoon even iedere maand bloed laten priken om het in de gaten te houden.....