Zwanger en rugklachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nath88, Oct 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag 5 oktober ontdekt dat ik zwanger ben! Super natuurlijk, alleen pas sinds eind juni gestopt met de pil, en dus erg rare cyclussen gehad. Totaal onverwacht bleek ik vrijdag dus zwanger.
    Zere linkerborst en al een paar dagen menstruatie kramp deden me tot een test zetten...

Mijn laatste cyclus begon op 16 september. En 5 oktober testte ik dus positief. Maar m'n buik is nu al best opgezet, zou ik verder zijn dan de 3 à 4 weken die geschat worden? 19 november pas een echo.

Daarnaast heb ik al een ruim jaar rugklachten. Vele onderzoeken en behandelingen gehad, niks heeft geholpen. Ik maak me een beetje zorgen betreft een zwangerschap daarbij. Dokter zei vanmiddag, zie maar hoe het gaat. En ook betreft de duur van de zwangerschap moest ik maar rustig afwachten tot 19 nov.

Hebben jullie adviezen en/of tips betreft rugklachten? Het is geen hernia, ze weten het niet precies, alleen dat het iets met m'n zenuwen te maken heeft. Heb ik dan geen medische indicatie nodig om vaker gecontroleerd te worden? Want rugklachten lijkt me niet niks .... En ik zou graag duidelijkheid hebben betreft de duur van de zwangerschap !

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Je kan er vanuit gaan dat je gewoon die cyclus kan aanhouden en je niet verder bent. Je buik kan al opgezet zijn inderdaad, dat is normaal. Dit is dan niet je baarmoeder zelf alleen, en het zegt niets over hoever je zwnager bent. De precieze datum kunnen we pas echt zeggen dmv de echo. Nog even afwachten dus.
    Betreft je rug, dat kan in de zwangerschap erger worden. Vaak heeft dit te maken met het veranderen van de houding door de zware buik. Hier kan je dan mbv een fysio oefeningen voor doen. Alleen ik begrijp bij jou dat het aan de zenuwen ligt. Ik weet dan niet of oefeningen doen zal helpen. Dat is iets wat je even met de verloskundige moet bespreken en eventueel met de betreffende arts die jouw gezien heeft voor de rugproblemen. Ik zou er niet ver mee in de zwangerschap doorlopen, om erger worden te doen voorkomen.

Groeten Evelien

Share This Page