Hoi dames, Ik heb een vraagje. Op 21 nov ben ik gecuretteerd ivm miskraam. Na 4,5 week had ik weer een negatieve test en werd ik een soort van ongesteld. Alleen maar 3 dagen bruin bloedverlies en erg weinig.. Op 18 Jan weer bruin bloedverlies en dit stopte de 20e. De 21e heb ik een zwangerschapstest gedaan en jawel, positief. Zowel clear blue digitaal zonder indicator en kv 2v5... Omdat ik me best onzeker voelde en een paar keer wat bruin bloed verloor mocht ik 14 feb voor echo komen. Ik zou dan volgens mijn berekeningen 7wk4 dagen moeten zijn. De echo liet een mooi kloppend hartje zien, alleen de termijn kwam uit op 6wk5... 6 dagen verschil dus... Volgens de vk was het in dit stadium het belangrijkste dat het hartje klopte... Heb af en toe wat buikpijn, maar bruin verlies is gestopt... Ik ben erg bang dat het weer mis gaat... Het zou namelijk betekenen dat ik 3wk2 dagen zwanger was toen ik positief testte... Zou dat kunnen?? Hierbij een foto van mijn eerste test, de 21e 23e en 27e Jan heb ik ook getest en die waren donkerder...de test van de 27e zou dan dus rond 4wk zijn.. Ik hoor graag jullie reacties
Volgens mij kan dat gewoon! Fantastisch dat het hartje klopte, ik zou me geen zorgen maken maar gewoon lekker genieten van het idee dat het hartje gewoon klopt!
Ik ben bij de 1e echo 5 dagen terug gezet, dat was met 6,5 weken (dacht dus 7+3 te zijn!) Wel een kloppend hartje al gezien. Maar ze zei toen al dat het nog niets zei en ze pas met de termijnecho rond de 11/12 weken echt de datum konden vast stellen. 2 weken later weer een echo en die liep precies op met de 1e, dus toen 8,5 weken. Maar bij de laatste echo (dacht dus met 10+4) bleek ik toch wel verder te zijn en ben ik nog 4 dagen vooruit gezet! Was ik opeens 11+1! Dat was een aangename verrassing! Zo blijkt, je kunt er in dit vroege stadium nog niet zoveel van zeggen... Succes!
Ik testte bij mijn derde zwangerschap al positief met 3+3, en die was ook al aardig positief. Mede daarom dacht mijn Frauenartzt ook dat ik mogelijk verder zwanger zou zijn.... bleek toch echt precies uit te komen met mijn eigen berekening. Dus ja het is best mogelijk dat je met 3+2 al positief hebt getest. Anderzijds in deze periode is het zooooo ontiegelijk moeilijk een accurate meting te maken en met een mm teveel of teweinig gemeten heb je zo een week verschil in termijn. Maak je er niet al te druk over (al snap ik dat dat lastig is) en het kan best zijn dat je bij de uiteindelijk termijnecho rond 10-12 weken ineens weer "Normaal" loopt.
Hier ook een week verschil in uitgerekende datum en daadwerkelijke conceptie. En wat de vk zegt is natuurlijk het belangrijkst: een mooi kloppend hartje!! Heb vertrouwen meid (al is dan na een mk heel moeilijk)
hier ook 6 dagen terug gezet bij de 1e echo. Dacht ruim 7 te zijn en volgens de echo 6+5 en geen kloppend hartje. Zo zag mijn echo er met mijn ma er ook uit dus ging er vanuit dat het mis zou zijn. 2 spannende weken later werd ik 3 dagen vooruit gezet en had ik een mooi kloppend hartje. Ik blijk ook achter af ruim voor nod een posi test te hebben gehad. En ben morgen inmiddels alweer 15 weken en gaat goed met ukkepuk
Ik ben bij de eerste echo ook 6 dagen terug gezet om vervolgens 4 weken later 7 dagen vooruitgezet te zijn dus mijn eigen berekening kloptuiteindelijk toch! Kloppend hartje is het belangrijkste. Ze kunnen in zo een vroeg stadium niet goed meten omdat het vruchtje nog zo klein is.
En na de bevruchting kan het bij iedereen anders zijn want voordat het zich gaat innestelen kan soms ook een week duren. Dat was bij een vriendin zo. Want die werd ook een week terug gezet maar dat kon in de praktijk helemaal niet. Zo legde haar vk dat uit.
Vaak is zo'n vroege echo een indicatie..vruchtjes groeien op verschillende tempo's. Als je eenntermijnecho krijgt.. tussen de 9 en 12 weken.. kunnen ze pas echt goed oordelen hoe ver je bent... dan kan hetvzomaar zijn..dat je weer 5 dagen vooruit wordt gezet... Wat betreft de testen.. als jij snel hcg aanmaakt zou dat goed kunnen hoor.. ik teste ook positief met 3+3 mijn test was alleen iets lichter. En natuurlijk... heel erg gefelicoteerd met je zwangerschap...geniet er lekker van!
Bedankt voor al jullie reacties... Doet me goed om te lezen dat er meerdere zijn die bij de eerste echo terug zijn gezet en het niet betekende dat het mis was. Ik ben nog steeds erg onzeker, maar probeer er vanuit te gaan, dat het feit dat we het hartje al hebben zien kloppen, een positief teken is op deze termijn.. Ik had gehoopt al vroeg van deze zwangerschap te kunnen genieten, maar na een miskraam is dat zo onwijs moeilijk. Volgende week woensdag, de 27e heb ik weer een echo. Ik hoop op een positieve uitslag.
Het is helaas erg moeilijk om te genieten de eerste drie maanden van je zwangerschap als je een mk hebt gehad...Zowiezo wel een onzekere tijd, maar je bent na een mk het vertrouwen in een goede afloop even kwijt!Zal je hier ook een positief verhaal vertellen... Ik heb voor deze zwangerschap ook een mk gehad en was godzijdank binnen een maand weer zwanger en wel van een tweeling!Ik zou een echo krijgen met zes en halve week!Bij de echo waren twee vruchtzakken te zien, eentje gevuld met een vrucht, alleen geen kloppend hartje!Dat was schrikken!Ik dacht nou dat gaat weer mis, en ben drie dagen na de echo gaan bloeden!Ik kreeg een week later weer een echo en zou toen 7,3 weken moeten zijn...Op de echo was een van de tweeling verdwenen en de ander had godzijdank een kloppend hartje!!Alleen werd ik een week teruggezet en had ik een hematoom in me baarmoeder door het loskomen van de vruchtzak van het ene vruchtje!Ik heb tot week 10 enorm veel bloed verloren en zelfs stolsels erin, maar kan je vertellen dat ik nog steeds in verwachting ben van een jochie!Al 31 weken ver! Alles is mogelijk zo zie je!Het is en blijft een wonderlijk iets....