Graag advies

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by sabinewn, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sabinewn

sabinewn Actief lid

Jun 25, 2013
    300
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal
    Zojuist heb ik op sensist een thermometer en ovutesten besteld. Waarschijnlijk word ik morgen ongi. Hoe moeten beginnen? Met temp en vanaf welke dag ovu testen?
    :(

2. ananas83

ananas83 Actief lid

Jun 13, 2011
    197
    0
    0
    Hoi! Je moet met tempen beginnen op de dag van je menstruatie, het beste is om elke dag voor het opstaan te tempen en ovulatietesten een paar dagen voor je je eisprong verwacht, in de gebruiksaanwijzing van de ovu testen staat precies wanneer je het beste kan beginnen. Zelf begon ik meestal op dag 10 bij een cyclus van 30 (ei meestal rond dag 17, ik begon dus altijd veel te vroeg)
    Succes!

3. sabinewn

sabinewn Actief lid

Jun 25, 2013
    300
    0
    0
    Eindhoven
    Okj dat moet me wel lukken maar hoe kan ik aan temp zien wat ovu is? Gaat die dan omhoog of laag?

4. ananas83

ananas83 Actief lid

Jun 13, 2011
    197
    0
    0
    Je temp stijgt als je ovu is geweest, dus eigenlijk kan je met tempen achteraf zien dat je ei is geweest. Bij mij daalde m'n temp meestal wel een klein beetje op de dag van m'n eisprong.

5. sabinewn

sabinewn Actief lid

Jun 25, 2013
    300
    0
    0
    Eindhoven
    Dus vruchtbare moment is al voorbij als temp stijgt.....maar met ovu testen kan ik dit natuurlijk ook allemaal controleren

6. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Yep, bij tempen zie je het pas achteraf en met ovutesten van te voren en erna.

Let wel op dat het tempen echt het eerste is wat je doet van de dag. Niet eerst gaan lopen/draaien of je eventuele dekens af doen. Gewoon naast je neer leggen en elke dag op hetzelfde tijdstip.

Als je in mijn handtekening kijkt zie je mijn kaartje (iets omlaag scrollen want hij deed gek bij mij deze maand). Dan zie je dat ik mijn ovulatie op cd15 heb gehad. Maar hou er rekening mee dat je kaartje elke maand wel wat anders kan zijn.

Succes!!

7. sabinewn

sabinewn Actief lid

Jun 25, 2013
    300
    0
    0
    Eindhoven
    Okj dank je wel dames. Ik ga het allemaal is proberen. Haha moet er wel eerst ongi komen. volgens kv2v5 wel...:)

8. ananas83

ananas83 Actief lid

Jun 13, 2011
    197
    0
    0
    Hopelijk heb je de ovulatietesten voor niks besteld en krijg je vandeweek toch een mooie positieve zwangerschapstest ;)

Share This Page