Hallo allemaal, Ik heb een vraag, die waarschijnlijk al vaak is gesteld, en het antwoord is waarschijnlijk duidelijk, maar wil het toch even checken. Ik ben gestopt met de pil. Ik was ongesteld geweest, begonnen met de pil en na de 3 derde pil uit de strip gestopt. Bijna direct na het stoppen werd ik '' ongesteld' . of is dat ontrekkingsbloed? En moet ik dan nog gewoon wachten op een ongesteldheid en dan gaan uitrekenen wanneer ik het vruchtbaars ben. Ik wil namelijk graag bereken wanneer ik het vruchtbaars ben. Als iemand me kan helpen..... graag Lieve groet, Chantal
Hmm, lastig. Zo te horen heeft je lichaam wel de 3-dagen-opgebouwde slijmlaag in je baarmoeder afgestoten zodra je helemaal met de pil was gestopt. Opzich zou je dan de dag dat je die ontrekkingsbloeding had kunnen tellen als dag 1 van je cyclus, aangezien je baarmoeder nu weer opnieuw de slijmlaag moet gaan opbouwen. Wanneer je het vruchtbaarst bent hangt heel erg af van jouw eigen persoonlijke cyclus. Sowieso heeft je lichaam een klap gehad doordat je die 3 pillen nog hebt geslikt. Het kan dus dat je lichaam even tijd nodig heeft om te herstellen en sowieso om te ontpillen. Mijn advies: ga uit van je gemiddelde cyclus voordat je de pil ooit slikte (of andere hormonale anticonceptie gebruikte). Als je die gemiddelde cyclus niet meer weet, ga dan uit dat je meest vruchtbare periode ligt tussen de 10e en 20e dag van je cyclus. Houd goed in de gaten wanneer je vruchtbaar slijm krijgt (dit kan bij lange cyclussen ook na de 20e dag van je cyclus pas komen), want dan is je eisprong dichtbij en moet je goed gaan klussen Succes!
Dan ga ik rustig wachten en hopen dat het allemaal vanzelf weer op orde komt. Ik denk dat idd die 3 pillen niet handig waren. Maar goed. Dankje wel voor je reactie!!!
Nu zit ik eigenlijk me eigenlijk af te vragen. Moet ik nu gaan rekenen vanaf de afgelopen ongesteldheid, of van deze. Ben zaterdag 24 aug gestopt, en nu al vanaf maandag ongesteld, en ook onwijs veel. Maar kan ik om mijn vruchtbare periode te berekend deze ongesteldheid nemen, of die van 18 aug ( ongesteld geworden) t/m 22 aug
Als je vanaf maandag al flink ongesteld bent, dan moet je die maandag tellen als dag 1 van je cyclus. Dus vandaag (vrijdag) zit je op dag 5 van je cyclus.
Als ik jou was zou ik even een maand ontpillen. Het is beter ook voor je lichaam en weet je gelijk een beetje wat je cyclus is. Zoals MommyOwl zegt je zit nu op dag 5 van je cyclus.