Om de dag klussen. Welke dag sla je over?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Adriana85, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    #1 Adriana85, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt: 2 jan 2014
    Ik gebruik ovulatietesten dus kan mijn eisprong goed vinden.

Als bijvoorbeeld:
    Donderdagavond positieve ovulatietest
    Vrijdagochtend ook positieve ovulatietest
    Vrijdagavond lichter streepje
    Dan is de eisprong waarschijnlijk vrijdagavond. Wat is dan de beste dag of dagen om te klussen? We willen niet elke dag want dan is het zaad zwakker (toch?)

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou dan doen om de dag zoals het uitkomt, en op de dag van je knaller van je ovulatietest en de dag erna beide, dan heb je 2 dagen achter elkaar maar wel het meeste kans dat je rond je eisprong zit

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Zo heb ik het vorige ronde ook gedaan. Zaterdag ochtend geklust zaterdag midag positieve ovu test (had vrijdag avond in eens vruchtbaarslijm)
    en zondag geklust. Maandag was de eisprong. En ik was zwanger.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het maakt helemaal niet uit welke dag je overslaat. Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je het om de dag doet, heb je dus altijd levende zaadcellen in je als je een eisprong krijgt.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb ook begrepen dat om de dag het beste is, maar ik heb het vaker rond m'n eisprong paar dagen achter elkaar gedaan en zwanger geworden.
    De 2 rondes dat ik het heb gebruikt, had ik op 2 dagen een positieve test. Op die dagen deden we het en volgens mij hebben we het ook nog de dag erna gedaan, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Als we het de dag voor de 1e positieve test gedaan zouden hebben, sla ik tussendoor wel een dagje over.

6. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Bij je voorbeeld zou ik kiezen voor : woensdag, vrijdag en zondag! En anders Donderdag, zaterdag en maandag!

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Pffff lastig!
    Maar op dit moment moet het ook geen verplichting worden, het is voor ons nog maar de eerste ronde. Komt erop neer dat je gewoon strontveel geluk moet hebben om zwanger te worden...

Deel Deze Pagina