Hallo allemaal, Ik ben augustus 2013 getrouwd en toen ook direct gestopt met de pil. Mijn man en ik willen een kind. Nu ben ik 5 cyclussen verder. Ik weet dat het bij sommige stellen wel een jaar of langer kan duren voordat het raak is, maar ik weet ook dat er stellen zijn die binnen de eerste cyclus zwanger worden. Jammer dat ik niet bij de laatste groep zit Ik zou graag van anderen willen weten hoe je met deze frustratie omgaat. Mijn cyclus is maandelijks structureel 29 dagen. Behalve de laatste keer. Toen was ik 2 dagen overtijd, maar helaas de 3e dag werd ik toch ongesteld (7 dagen lang). Teleurstellend gevoel geeft dit. Ik maak vanaf het begin gebruik van Mijn biologisch klok app op de telefoon. deze rekend mijn menstruatie en vruchtbare periode uit. Nu worden er veel tips gegeven over hoe de kans op zwangerschap te vergroten. Dus ik drink geen alcohol, ik rook niet, eet voldoende groente & fruit, eet volkoren brood, neem foliumzuur en blijf na de sex wat langer liggen ipv direct naar de wc te gaan en ook lig ik vaker onder. Over het laatste heb ik nog een vraag naar iedereen. Als ik met mijn man ben uitgevreen loopt de sperma er snel weer uit. Het lukt mij vaak niet om het binnen te houden. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben? Is de kans op een ei te bevruchten daardoor ook kleiner? Vanuit mijn bericht kun je denk ik wel heel wat onzekerheid aflezen. Misschien ben ik te veel bezig met het zwanger willen worden. Ik hoor graag tips en ervaringen van anderen.
Hoi Stay Calm, nee hoor, je bent helemaal normaal! Volgens mij lukt het niemand om er NIET mee bezig te zijn. Hier mijn tips: De frustratie blijft. Probeer jezelf af te leiden, maar accepteer het ook gewoon als je je zo voelt. Het is zo herkenbaar! Misschien kan je ovulatietesten gebruiken, naast de app. De app kent jouw lichaam natuurlijk niet, dus misschien dat je er ook een dagje naast kan zitten. Ieder lichaam is anders. Als je blijft liggen na de seks kan er inderdaad nog een beetje uitlopen, maar het meeste blijft er wel in, hoor. Een kwartiertje blijven liggen schijnt te kunnen helpen. Zo te lezen, doe je alles wat in je macht ligt, om zwanger te worden. Het enige dat rest is geduld, geduld, geduld. Maar ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt.
Ik kan je helaas geen tips geven over hoe je om kan gaan met het langer wachten op een zwangerschap, maar wat betreft het blijven liggen na de seks.. Ik bleef eigenlijk nooit liggen, maar bij het opstaan wilde het er ook wel uitstromen Lekker smakelijk hahaha Ik had dus eigenlijk altijd wel wcpapier in de buurt liggen (zo niet, tshirts, boxershorts, wat er in de buurt lag ) Maar vergeet ook niet dat er echt miljoenen cellen in je zijn en er ws, als ze goed zwemmen, vast wel een aantal binnen blijven Blijf vooral gewoon op je dagen letten en hopelijk komt er dan binnenkort ineens een positieve test voorbij
Leg een kussentje onder je kont en je benen omhoog :-D dan schijnt het er minder makkelijk uit te kunnen. Haha niet charmant maar he wie weet maakt dat net een verschil. Succes!
Ik zou ovulatietesten gaan doen dan weet je ook of je LF goed is! Succes meid. Ik ken je gevoel helaas...
Ik denk dat je in je hoofd al veel langer bezig bent met een kindje krijgen dus het kan niemand van ons snel genoeg gaan. Om antwoord te gegeven op je vraag bij mij loopt het er ook en toch heb een prachtige dochter. En ik doen niet aan benen in de lucht, kussentjes er onder of op mijn kop staan! Sperma komt uit de man met gemiddeld 45km per uur er ze zijn gemiddeld met zijn 40miljoen per keer. Ik vraag me of of het een heel groot probleem is dat er een beetje uitloopt. Mijn mening! XXXXXX Marinka
herkenbaar. wij zelf hebben er anderhalf jaar over gedaan waarvan 3 kwart jaar in mmm. uiteindelijk zonder mmm zwanger geworden in een rustmaand. in de rustmaand gewoon gevreeen zonder kussentje etc. en toen was ik zwanger, toen ik er nog heel erg mee bezig was gebruikte ik kussentje. ik hield me zolang mogelijk stil durfte niet te bewegen zodat er zoveel mogenlijk binnen bleef.. had ergens gelezen dat szwemmertjes een uur nodig heeft om naar boven te zwemmen ik deed ook temperaturen naar mijn afscheiding kijken etc.. maar meid ik ben er achter gekomen dat je het best gewoon kan vrijen zonder daaromheen teveel bezig te zijn ( wat heel erg moeilijk is ) ik lees dat je een regelmatige cyclus hebt van 29 dagen. dus ovulatietesten en temperaturen is dan echt niet nodig ik zou dan zelf 12 14 16 cyclusdag gemeenschap hebben dan zit je altijd goed! dan kan je hem bijna niet missen
Bedankt voor jullie reacties. Het steld mij gerust dat ik niet de enige ben die rond loopt met deze gevoelens. Ik heb volgens mijn cyclus mijn eisprong gehad. Ik hoop dat het toen gelukt is om mij te bevruchten. Voor degenen die zwanger zijn geworden. Wanneer en wat voelde je toen je zwanger was. Voelde je tijdens de innesteling van het eitje bijvoorbeeld al iets? Deze vraag stel ik, omdat ik deze week niet zo lekker in mijn vel zit. Veel trek in gezond eten, vermoeid en als ik te laat eet wordt ik raar op de maag. Liefs