Wat zouden jullie doen.. Inmiddels ben ik klaar voor een 2e Mijn opdracht (ZZPer) is afgelopen en besloten voorlopig weer even thuis te blijven. Hopelijk zwanger te mogen raken en voor 2 kindjes te zorgen. Maar.. Nu zit ik in dubio. Eind juni gaan we 3 weken op vakantie met de caravan naar Italië. Mijn 2 eerdere zwangerschappen (1 MA) waren geen zorgeloze zwangerschappen. Bij mijn dochter had ik bv in het begin heel erg veel grote bloedingen. Mochten ik zwanger raken dan sta ik direct onder toezicht van de gyn. En dat heeft niet alleen te maken met die bloedingen want dat hoeft natuurlijk niet weer te gebeuren. Maar ook ivm afwijkende baarmoedervorm, zwangerschapsdiabetes, eerder kind met afwijkingen, keizersnede met complicaties etc etc. Daar komt bij dat ik bij mijn 2 vorige zwangerschappen echt kotsmisselijk was de eerste weken.. Misschien niet heel fijn in een auto 2 dagen lang (4 in totaal) Mijn man heeft aangegeven dat hij echt een rolberoerte krijgt als we ellende krijgen in Italië. Omdat we dan niet naar een Nederlands ziekenhuis kunnen. Dat zou betekenen dat we beginnen na de zomer. Maar ik vind dat nog zo lang duren.. Mijn man eigenlijk ook. Maar de angst en de tegens overheersen enorm. Wat zouden jullie doen? En is er iemand die er een optimistisch antwoord op kan geven? Normaal ben ik geen beren op de weg kijker. Maar helaas door verleden is Een tweede zwangerschap voor ons geen ontspannen weg..
Heb je evt een annuleringsverzekering? Dan zou je als je zwanger bent misschien kunnen annuleren en dichterbij huis op vakantie gaan?
Wel opletten of dit een gegronde reden is om te annuleren, dit wil nog wel eens verschillen per verzekering. Mocht dit goed gedekt zijn, lijkt me dit wel de beste optie.
We gaan met vrienden op vakantie en we hebben samen alles omgegooid om samen op vakantie te kunnen.. Aan de andere kant.. Is het wel een optie natuurlijk. Al zou ik me wel super schuldig voelen. Deze vrienden weten wel van onze kinderwens overigens..
Wij zitten in dezelfde situatie. We gaan eind juni op vakantie. En ik ben in de eerste zw ernstig misselijk geweest (hg). Nu hebben we een pauze ingelast tot de vakantie zelf. Want stel dat het raak zou zijn en de zw lijkt op de 1ste is het niet meer even gezellig vakantie vieren. Maar waarschijnlijk een zkh opname. We hadden ook natuurlijk niet op vakantie kunnen gaan. Maar we hebben dit ook al lang af gesproken samen met mijn ouders te gaan en die hebben hier ook speciaal vrij voor genomen.