Even willen/moeten wachten met zwanger worden... Wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

    Milla Niet meer actief

    De titel zegt het al; wie wil ook graag zwanger worden, maar wil net als ik nog even wachten, of moet om andere redenen wachten? Misschien is leuk om hier gezellig over verder te kletsen?

    Wij willen heel graag een derde kindje, maar hebben er bewust voor gekozen eind dit jaar op zijn vroegst pas zwanger te worden om een aantal practische redenen (verbouwing, oudste naar school, vakantie). We zijn al wel gestopt met de pil omdat ik PCO heb en ik even wil nagaan hoe mijn cyclussen verlopen..
    Wie schrijft mee?
     
  2. Quirine

    Quirine Lid

    14 jul 2006
    44
    0
    0
    Haarlem
    Wij zitten nog in de twijfel-fase.....
    We willen heel graag een kindje maar ik heb per 1 oktober een nieuwe baan en dus is de timing misschien niet helemaal goed nu.
    Maar aan de andere kant: we willen het super graag en wie zegt dat ik binnen nu en een half jaar (dan loopt mijn 1ste contract af) zwanger ben?!

    Ik ben gestopt met de pil maar hou mijn cyclus niet helemaal in de gaten, we zien wel wat er komt.
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Dat is een lastige situatie inderdaad. De meeste werkgevers zijn niet zo blij met zwangere vrouwen helaas.. Als ik het goed begrijp ga je er toch ook niet voor zorgen dat je niet zwanger kunt worden?
     
  4. Niet meer actief

    hoi meid
    ik wil je veel succes wensen
    en zodra jullie beginnen hopelijk is het dan snel raak ;)

    ps ik zou ook wel weer zwanger willen raken
    maar lichamelijk en geestelijk gaat het nog niet
    en dat weten we zelf ook dus misschien dat we volgend jaar weer beginnen
    we zien het nog wel ;)
     
  5. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hey, hier nog iemand die wat wil/moet wachten. Ik en mijn vriend hebben besloten om er maar pas aan te beginnen september 2009, ik weet dat het voor de meeste vrouwen nog superlang is marja, wij willen wel al kinderen maar het kan helaas nog niet. We studeren nog beiden, volgend jaar studeert mijn vriend af en ik het jaar daarop. Dan pas kunnen we erin vliegen.
     
  6. Quirine

    Quirine Lid

    14 jul 2006
    44
    0
    0
    Haarlem
    Ik ga er inderdaad niet mijn best voor doen om niet zwanger te raken, we laten de natuur haar gang gaan ;)
    Vorig jaar ben ik al gestopt met de pil maar ik ben toen weer begonnen om bepaalde redenen, daarom heb ik er moeite mee om het nu weer uit te stellen.
    Ik weet dat het misschien wel verstandiger zou zijn maar ik heb toch sterk het gevoel dat ik mijn hart moet volgen.
     
  7. Milla

    Milla Niet meer actief

    Maak ik gisteren dit topic, moet ik me vandaag afmelden :oops:
    Reden; ik had vandaag een positieve ovulatietest. Aangezien ik PCO heb is dat een hele unieke kans voor mij.. Anders hadden we gewacht en in oktober naar de gyn gegaan, maar nu ik een kans heb om niet met medicijnen zwanger te worden, grijp ik hem!
    Veel succes allemaal, hopelijk wordt dit toch een druk topic!
     
  8. Quirine

    Quirine Lid

    14 jul 2006
    44
    0
    0
    Haarlem
    Hey, goed nieuws!
    Heel veel succes!
     
  9. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    @ Caruli, Meid ik neem echt mijn petje voor je af hoor!
     
  10. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    hayhay
    ik wil het ook dolgraag
    maar we wachten nog even tot we een andere huis hebben want we hebben nu een 1 kamer woning.
    slapen en wonen in 1 (34vierkantemeter in totaal)
    er is niet echt plek voor een kleine en een goede start is het ook niet voor een kleintje.
    dus we hopen snel een ander huis te hebben en onze droom waar te maken.

    ben dus flink aan het reageren op huisjes.met min 2 slaapkamers.

    xxx samantha
     
  11. Juniper

    Juniper Actief lid

    23 aug 2007
    372
    0
    0
    Wij zijn wel volop aan het klussen al zou de timing beter kunnen; ik heb net een nieuwe functie binnen het bedrijf waar ik werk en ga er ook een deeltijd-opleiding bij doen. Maar toen we stopten met de pil, was dat allemaal nog niet bekend.
     
  12. Ingiemoppie

    Ingiemoppie Niet meer actief

    Ik wist niet precies waar ik me kon aanmelden, maar toen ik dit topic zag, dacht ik..... deze past bij me...

    Ik ben Ingiemoppie... 38 jaar (nou ja bijna 39 eigenlijk). 8)
    Wij moeten onze kinderwens nog even uitstellen. Na anderhalf jaar zelf proberen zijn we vanaf januari dit jaar naar de ferti poli gestapt. Mede omdat mijn man een hersteloperatie heeft ondergaan. Mijn cyclus is redelijk normaal (zie balk hieronder). Echter is het zaad van mijn man niet meer van die kwaliteit van voor de hersteloperatie. Er zijn nog wel 16 miljoen geschikte zaadjes over voor een IUI poging. Dat klonk als muziek in onze oren.

    Maar het blijkt dat we niet geholpen worden omdat mijn bmi te hoog is. (bmi 50 op dat moment) Nadat wij dit bij verscheidene instituten hebben gehoord heb ik mede om gezondheidsredenen besloten om een maagband te laten plaatsen.

    Deze is op 31 augustus geplaatst en we zijn nu 5 dagen verder en het gaat best goed met me. Het eten wil ook wel, alleen is het natuurlijk stukken minder als voorheen en vooral vloeibaar.

    De laatste gyn waar we waren vertelde, dat we een half jaar na plaatsing van de maagband (waren ze zeer positief over) terug mogen komen om dan de mogelijkheden van IUI te bespreken.

    Dus zoals jullie zien, is onze wens even een half jaartje naar achteren verschoven. In 2008 kunnen we dus hopelijk aan de slag.

    Als jullie meer willen weten, vraag gerust....
     
  13. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Ik ben in januari gestopt met de pil, omdat ik geen zin meer had om dat ding te slikken, terwijl ik eigenlijk een kindje zou willen krijgen (voelde heel tegenstrijdig). Desondanks hebben we in eerste instantie wel erg ons best gedaan om een eventuele zwangerschap te voorkomen (als je echt zeker wil zijn, blijven er trouwens wel heel weinig dagen over...): ik was mijn studie aan het afronden, had net een nieuwe baan en we wilden heel graag op een lange fietsvakantie (en die was geweldig! ...maar had echt niet gekund met een 'buik').

    En nu weten we het niet zo goed... We zijn in ieder geval niet heel erg ons best aan het doen op zwanger te worden, maar doen ook niets meer om het te voorkomen (lekker vrijen wanneer je zin hebt en we zien het wel).

    Af en toe denk ik dat ik beter toch nog even kan wachten: ik heb nu net een vast contract en het zou fijn zijn om een heel schooljaar 'gewoon' te draaien; het zou voor de school heel onhandig zijn als ik zwanger zou raken; het is gewoon lekker om een jaartje geen 'dingen' te hebben (afstuderen, nieuw werk, verbouwing, etc.) en een kindje is toch een behoorlijk 'ding'; we hebben het heel gezellig samen; etc., etc. Ik kan van alles verzinnen. Aan de andere kant is een kindje ook wel heel leuk (en stiekem wil ik het wel steeds liever).

    We zien het dus wel... Het geeft niet als het nog even duurt (nog een keer op fietsvakantie is ook wel heel leuk), maar als het zou gebeuren, ben ik er denk ik toch wel heel erg blij mee, stiekem.

    Groetjes,

    Esther
     
  14. Niet meer actief

    milla: wat goed meid
    hopelijk is het raak
    ik zal voor je duimen ;)
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Inmiddels beschermen we onszelf niet meer tegen een zwangerschap en zouden we graag een baby krijgen. Maar de eerste vijf maanden van ons huwelijk heb ik de pil geslikt omdat we onszelf en elkaar de tijd wilden geven om te wennen aan de nieuwe situatie: samen wonen, eigen huis, ander huis, eigen huishouding, niet meer je ouders om je heen, samen alles regelen en beslissen, nieuwe omgeving, enz. Daarbij is mijn lichaam niet zo sterk en is de kans aanwezig dat ik veel en lang het bed zal moeten houden als ik zwanger ben en dat wilde ik mijn man niet aandoen vlak na 't trouwen. In mei dachten we goed gewend te zijn aan de nieuwe situatie en stabiel te zijn. In juni hebben we de knoop doorgehakt en ben ik na twee dagen nieuwe pilstrip gewoon gestopt. ;) Nu zien we wel wanneer het komt, maar de wens wordt steeds groter.

    Mensen die twijfelen: succes met het nemen van de juiste beslissing en sterkte met wachten als je weet dat dat nog even het beste is, maar wel heel moeilijk is.
     
  16. Charis

    Charis Actief lid

    10 jul 2007
    123
    0
    0
    Jeetje wat erg voor je ik zit hier met tranen in mijn ogen, ik weet niet wat ik moet zeggen behalve echt super veel sterkte!
     
  17. Antoinet

    Antoinet Lid

    4 sep 2007
    98
    0
    0
    Verzorgende
    Betuwe
    Eigenlijk mag ik niet meer meepraten...
    We gaan er nu voor, maar dat besluit lag er een half jaar terug al.
    Moet wel zeggen dat ik er in dat halve jaar gevoelsmatig nog niet aan toe was...
    Vond ons zoontje wel lekker gezellig zo, en weer zo'n zwangerschap, niet voor mij.
    Maar het kriebelt weer aan alle kanten..
    Heb alweer veel kleding gekocht (ben nog niet eens zwanger)
    En ben druk van allerlei dingen aan het uitzoeken.

    Maar het wachten om van allerlei redenen hebben meer mensen denk ik..
    Vooral een verbouwing zit vaak een beetje in de weg..
    Bij ons is dat ook..

    Succes met de verbouwing en hopen dat het in december lukt..

    Antoinette
     

Deel Deze Pagina