Inmiddels alweer tien dagen overtijd! Ik word er gek van

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pri, Mar 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pri

Pri Lid

Nov 2, 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk wil ik gewoon even mijn twijfels van me af schrijven, wie weet werkt het .... Misschien heeft iemand ook nog wat positieve verhalen over soortgelijke situaties.

Op dit moment ben ik exact 10 dagen overtijd, 4 testen verder en allemaal spierwit. Bij de laatste probeerde er even een streepje te komen maar deze besloot zich toch terug te trekken (ik had ook niet moeten gluren natuurlijk voor de 5 minuten om waren).

De dag nadat we gemeenschap hebben gehad, heb ik twee dagen spugend boven de wc gehangen, in de veronderstelling een buikgriep te hebben.

Normaal gesproken heb ik verschrikkelijke last van mijn menstruatie al voordat deze er is. Nu ... nergens last van, in ieder geval niet in die mate.
    Af en toe wat buiksteken, af en toe misselijk, af en toe onderrugpijn, af en toe lichte hoofdpijn, heel vroeg moe, zware ogen, pukkels, een haar waar ik nooit een haar heb en constant vlinders in mijn buik.
    Ik ben zelfs 2 kilo aangekomen in de afgelopen tijd terwijl ik echt alles kan doen en eten, drinken etc zonder een gram aan te komen

Door die negatieve testen durf ik er bijna niet meer op te hopen maar ik heb toch maar een bloedtest laten doen bij de huisarts. Hiervan krijg ik maandag de uitslag.
    Mocht deze negatief zijn dan weet ik echt niet meer wat te doen.

Ik heb een regelmatige cyclus, ben al tien jaar niet aan de pil en ook waren we er niet heel erg mee bezig. Meer een 'als het gebeurd is dat leuk, als het niet gebeurd dan genieten we van wat we al hebben' attitude.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en bleek je toch zwanger? Zo niet, wat bleek dan de oorzaak van het uitblijven van je menstruatie? Als ik niet zwanger ben, ben ik wel heel benieuwd wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik heb in tien jaar tijd nog nooit een menstruatie overgeslagen en ik heb ook nog nooit een langere cyclus gehad.

2. suzies

suzies Bekend lid

Jun 8, 2015
    545
    148
    43
    Ik laat je even weten dat je niet alleen bent. Zie mijn banner. Ik maak maandag een afspraak bij de huisarts.

Wat zei de huisarts er verder over?

3. Pri

Pri Lid

Nov 2, 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt je er ook zo maf van inmiddels?

De huisarts zei er verder eigenlijk weinig over. Omdat ik aangaf dat ik al die tijd ook al een hogere temperatuur had dan normaal (ipv 36,5 constant 37,3) besloot hij dat het wel verstandig is om even bloed te prikken op zwangerschap omdat daarin het Hcg gehalte beter naar voren komt. Het kan zijn dat bij een zwangerschap de innesteling later heeft plaatsgevonden of dat de bevruchting later was en daardoor het Hcg gehalte nog erg laag is.
    Ondanks dat ik er nu wel op hoop durf ik het eigenlijk niet te denken haha, en dat is nou net waar ik een beetje gek van wordt.

Als ik nu ineens een ontzettend heftige menstruatie zou krijgen weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben...

4. suzies

suzies Bekend lid

Jun 8, 2015
    545
    148
    43
    Ja duidelijkheid is wat we willen. Toen ik 3 dagen overtijd was kreeg ik bruin/rosé afscheiding 5 dagen lang. Heel minimaal. Vanochtend voor het laatst getest en spierwit. Eigenlijk wil ik ook niet meer testen wordt daar zo verdrietig van. Wat zou er toch aan de hand zijn?

Ik ben benieuwd wat mijn huisarts gaat zeggen. Ik gok afwachten ppffffff

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Elke vrouw schijnt soms een cyclus over te slaan en dus geen eisprong te hebben of een keertje wat later te zijn met een eisprong. Is niks ergs en het overkomt iedereen weleens.
    Wel is het heel irritant als je bezig bent om zwanger te worden, want het liefst wil je zwanger zijn en anders door naar de volgende ronde natuurlijk.
    Vaak laten ze de natuur hun werk doen, want je lichaam zal zelf weer een eisprong proberen te krijgen of het baarmoederslijmvlies wat zich heeft opgebouwd gaan afstoten.

6. Pri

Pri Lid

Nov 2, 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb geen bruinverlies of lichte bloeding of iets dergelijks gehad, alleen maar spierwitte afscheiding (meer dan normaal).
    Tja, voor het zelfde geld is het inderdaad een overslagen cyclus. Maandag zal ik meer weten en o .... ik ben nu toch echt ontzettend benieuwd of het raak is of niet. Ik ben niet zo'n fan van het gokwerk in dit geval haha

7. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

Aug 26, 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hi pri, ik begrijp je volledig. Bij mijn jongste testen ik 2 weken na Nod pas positief. Het kan komen omdat je een standaard late eisprong hebt met een korte latente fase. Dat heb ik dus ook. Ik heb 6 dagen voor mijn Nod een eisprong. Dus als ik wel zwanger wordt dan heb ik bij Nod pas een innesteling. Dan duurt het dus nog 2 weken voor je positief test. Alle hoop is dus niet verloren. Zonder roodat altijd hoop. Maar zou nu eerst wachten op de uitslag van de ha. Dan weet je het zeker. Echter het kan zijn dat als je het hebt zoals ik dat je hcg nog te laag is ook in het bloed terwijl je wel zwanger bent. Sterkte! En wens je veel geduld!

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Als je testen wit zijn ben je niet zwanger.. Als je altijd een regelmatige cyclus hebt is het frustrerend als er ineens een langer is. Maar je lijf is gern robot en kan zomaar ineens een cyclus overslaan. En geloof me dat je allerlei dingen voelt en merkt terwijl ik juist de cyclussen waarbij ik niks voelde zwanger bleek.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt helemaal. De meeste vrouwen verkeren in de waan dat je van alles moet gaan voelen als je pril zwanger bent en gaan vervolgens overal op letten en gooien alles op zwangerschapssymptomen. Terwijl je in verreweg de meeste gevallen niks bijzonders voelt als je pril zwanger bent. De meeste vrouwen denken gewoon ongesteld te gaan worden in de ronde dat ze zwanger blijken.

En je had inderdaad 1 dag na gemeenschap buikgriep, want je kan nevernooitniet zo snel al zwangerschapsklachten hebbenm sorry. Bovendien had je dan onderhand al met een knaltest in je handen gestaan. Want zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. HCG wordt vanaf innesteling aangemaakt. Innesteling vindt 5 tot 10 dagen na eisprong plaats en kan nooit binnen 1 dag na eisprong/bevruchting plaatsvinden.

Mocht je uit de bloedtest ook niet zwanger blijken, dan sla je helaas zonder reden een cyclus over. Dat kan eens gebeuren :( ookal heb je normaal een cyclus waar je de klok op gelijk kunt zetten.

10. suzies

suzies Bekend lid

Jun 8, 2015
    545
    148
    43
    Vandaag uitslag van je bloedtest toch...??
    Al nieuws?

Share This Page