Hoi dames, misschien een domme vraag maar ik heb dus werkelijk waar geen idee. Klopt het dat speeksel zaaddodend werkt? En geldt dat dan ook als je je partner eerst oraal bevredigd en daarna overgaat op gemeenschap? Dat eventueel dat kleine beetje speeksel al kwaad kan? Of gaat het dan echt om speeksel als glijmiddel gebruiken aangezien je dan neem ik aan echt meer gebruikt? (Wij gebruiken het niet als glijmiddel) Alvast bedankt!
Ik geloof niet dat speeksel en zaad daadwerkelijk rechtstreeks met elkaar in verbinding komen en dat dit de reden is dat je niet zwanger raakt.. Dat kleine beetje wa achter zou blijven op zijn penis dood echt niet het zaad wat daarna geloosd wordt en richting baarmoeder gespoten wordt. Nee heb dit nog nooit gehoord.
Ik denk het niet.. Moet denken aan het verhaal van Boris B. de tennisser. Die had zich laten blow... in een kast, vrouw brengt het bij haarzelf in en ze word zwanger.
Wij doen het ook meestal niet oraal van te voren, maar zou het zonde vinden als die keren dat we het wél doen ten koste zou gaan van de zaadjes Ben ook zo'n piekeraar, word moe van mezelf soms hahah! Las ook net in een oud topic dat veel stellen het wel vaak oraal van te voren doen en ook gewoon zwanger worden. Het is ook geen klodder speeksel natuurlijk, hooguit een beetje wat achterblijft. Thanks voor het meedenken!
Hoi, Mijn man maakt zijn penis altijd "nat" met speeksel voor hij naar binnen gaat en ik was bij mijn dochter binnen 3 maanden Zwanger, dus ik geloof er ook niet in.
Speeksel is wel degelijk zaaddodend. Niet zo erg dat je geen kans hebt op bevruchting, maar als je vruchtbaarheidsproblemen hebt, zou ik het orale bevredigen voor de coitus even achterwege laten. Ik duik zo mijn bed in, maar zal later met een bron komen.
Als je zaadonderzoek laat doen of zaad nodig hebt voor vruchtbaarheidsbehandelingen, dan mag er tijdens het produceren geen speeksel bij aan te pas komen, ook niet tijdens het voorspel. Het heeft dus wel degelijk een negatief effect. Maar als je man een goede zaadkwaliteit heeft en het komt wel in contact met speeksel, dan geloof ik niet dat je alleen daardoor niet zwanger zou worden.
Bedankt voor de reacties! Wij doen het meestal niet, dus alleen enkele keer, maar denk dat we het voor de zekerheid sowieso rond de eisprong achterwege laten