zwanger door clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Feb 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen aan mijn 1e ronde clomid en ik vind het allemaal best eng en spannend.

Ik vroeg me af of de zwangeren onder ons (of de nog niet zwangeren) hun ervaringen kunnen laten weten.
    Bijv.:
    - Na hoeveel rondes zwanger
    - bijwerkingen
    - andere ervaringen (positief of negatief)
    - meerling?
    - miskraam (bij veel clomid gebruikers heb ik over een miskraam gelezen, ik hoop niet dat de kans op miskraam door clomid gebruik groter wordt :cry: )

Alvast heel veel dank.

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi, hier een ex-clomidster!

- helaas niet zwanger geworden
    - opvliegers, zwarte strepen en flikkeringen voor ogen, buikpijn, moe, emotioneel.... en nog wel meer!
    - positief: kreeg altijd netjes 1 of 2 eitjes van de clomid, dus deed zijn werk goed! Door de vele bijwerkingen gebruik ik het nu niet meer...

Veel succes, hoop dat je snel zwanger bent!

3. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Hi Wesselman,

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb Clomid ook 2x gebruikt, 1x de 50mg en 1x de 100mg en ik vond het verschrikkelijk spul!
    Ik werd er heel opvliegend en boos van, heel naar!
    Ook kreeg ik er geen eisprong van.

Ik hoop dat Clomid jouw beter zal bevallen, veel sterkte en succes (met name ook voor je man ;) !)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik slik 50 mg clomid ben in de 3e en 7e ronde zwanger geraakt. Helaas allebei miskraam (geen idee of dat door clomid kan komen, het lijkt mij niet).

Negatief: alleen dat ik de dagen dat ik pilletje inneem s'nachts heel veel last heb opvliegers.

Positief: toch twee keer zwanger geraakt en door clomid toch goede eisprong :)

succes in ieder geval

gr vruchtje

5. ooit

ooit Lid

Jan 17, 2008
    43
    0
    0
    ik was zwanger 7weken en 4 dagen na de eeste kuur maar helaas heb ik een miskraam gehad,ik ga weer beginen en ik hoop dat het snel zal luken

6. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Jeetje.

Dat zijn niet echt positieve berichten. Ik schrik er wel een beetje van. Zeker van de miskramen. Heeft iemand van jullie wel eens aan de gynocoloog gevraagd of clomid hier een oorzaak van kan zijn?

Hoop maar dat er ook positieve berichten komen!

hoop in elk geval voor jullie dat jullie snel zwanger zijn!

7. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    he Lotje.....
    niet bang worden hoor....ken genoeg meiden die zwanger zijn geworden van clomid. Maar vergeet niet dat hier op het internet de mensen met " problemen" komen! Bij wie het vlekkeloos verloopt zitten hier " minder" dus niet schrikken!
    En clomid is zeker niet de oorzaak van de miskramen, anders wordt dat echt niet meer voorgeschreven!

Heel veel succes meid! en die opvliegers kan je beter s'nachts hebben, dus slikken voordat je gaat slapen, je zal het wel ondervinden! Andere hebben weer weinig last!
    Heel veel succes meid, en hoop voor je dat je snel naar het zwanger topic kan verhuizen!

8. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hallo Lotje,

Ik heb (nog) geen positief verhaal. Ben namelijk zelf ook net begonnen met Clomid. Zit nu op dag 12.
    Ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, dus wat dat betreft toch positief! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat werken. Ik ben deze week al twee keer bij de gyn geweest voor een folikelmeting. Dinsdag leek het wel goed te gaan, er was er eentje groter. Gisteren was het nog ongeveer even groot en morgen moet ik weer. Ben benieuwd dus.

Heel veel succes en ik duim voor je dat jij bij de diegenen zit bij wie het wel positief aanslaat! (en ik zelf natuurlij ook haha).
    Wel positief blijven hoor, ik heb ook al veel verhalen gelezen van meiden bij wie het wel goed uitpakte.

Groetjes!

9. Oleole

Oleole Niet meer actief

Ik heb helaas 8 rondes clomid verder ook nog geen succes. Bij mij waren de bijwerkingen dat ik vanaf dat je de pilletjes slikt er veel buikpijn had en vreselijk uit mijn doen tegen de mensen om mij heen. Daarnaast zat er tussen de eisprong en de eerste ongi dag tussen de 16 en 18 dagen. Terwijl dit in mijn natuurlijke cyclus 14 waren. Hen nu iui met clomid en pregnyl hoop op meer succes. En wat de andere schrijven is waar de succesverhaeln vindt je niet zo snel terug op dit forum. Succes met je kuur! wie weet ben jij wel een succes verhaal!

10. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    mijn ervaring met clomid is dat het heel veel onzekerheden met zich meebrengt. Ten eerste moet de juiste dosering gevonden worden, bij de een is dat meteen met 50mg goed en is er een goede eisprong maar in gevallen zoals bij mij moest ik eerst 50mg proberen, cyclus afbreken, 100mg proberen, niks dus cyclus afbreken 150mg proberen, niks dus cyclus afbreken en 200mg was voor mij eindelijk goed! Kreeg een eisprong! Ik heb in totaal 5 rondes 200mg geslikt en ben in de 2e ronde zwanger geraakt alleen die zwangerschap eindigde al vlot in een miskraam en ik ben in ronde 5 zwanger geraakt en dat gaat nog steeds goed! Dus hou hoop en heeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld!

O ja, mega last van opvliegers, slik je de pillen smorgens dan krijg je er vooral overdags last van wat best vervelend is als je op je werk zit oid en slik je savonds clomid dan heb je snachts vooral last van de opvliegers waardoor je uit je slaap wordt gehouden... het is dus even kijken wat voor jou het beste werkt!

heel veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn voor je!

11. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hee,

Hier ook een ex-gebruiker. Ik vond het vooral positief van Clomid dat mijn eisprong eindelijk voorspelbaar werd en dat ik hem ook kon voelen. Niet echt pijn of zo, maar wel duidelijk zo'n gek gevoel in mijn eierstokken. En dat is gebleven nadat ik gestopt ben met Clomid.

Ik vond wel dat het ook veel vervelende bijwerkingen had, maar dat geldt lang niet voor iedereen. En vervelend is ook relatief hoor. Ik kreeg er opvliegers van, zowel overdag als 's nachts (maar het vroor toen, dus dat was ook niet echt heel erg). En inderdaad: veel wisselende buien. NOrmaal ben ik altijd al erg hormonaal, maar nu was ik mezelf in het kwadraat. Maar goed, dan kan je de pillen tenminste de schuld geven als je onredelijk reageert :)

Het enige echt vervelende vond ik dat ik ook enorm emotioneel werd als ik dan ongesteld was, veel meer dan anders. Maar daar heeft ook niet iedereen last van.

Grootste voordeel is waarom je het krijgt: het stimuleert de groei van je eitjes en daar doen we het per slot van rekening allemaal voor. Veel vrouwen zijn er zwanger mee geworden en dat geldt misschien ook wel voor jou.

Heel veel sterkte! Hopelijk brengt het jou wat het moet brengen!

12. Jeetje, na zoveel negatieve verhalen tijd voor een positief verhaal!

Hier in de tweede ronde met Clomid zwanger en het gaat hartstikke lekker! (zie banner)

In de eerste ronde Clomid had ik wel wat meer last van duizeligheid toen ik het slikte, maar in de tweede ronde nergens last van gehad.

Succes meid... een beetje vertrouwen hebben!

13. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Jelske, dat is zeker goed nieuws! gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb echt veel bewondering voor jullie allemaal. want ik vermoed dat de meeste van jullie al lang bezig zijn. Bij mij valt het gelukkig wel mee (sinds juli) maar er gaat echt geen uur voorbij dat ik er niet bij bezig ben!

Zit nu op mijn 3e dag clomid, maar heb gelukkig nog nauwelijks bijwerkingen. Alleen vandaag beetje last van steken, maar dat kan ook een goed teken zijn! hoop dat het al begint te werken!

Hoop voor jullie allemaal dat het snel raak is! Is bij de meeste van jullie eigenlijk pco geconstateerd? Of kun je ook gewoon een lange cyclus hebben/ geen eisprong, zonder pco?

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij mij begonnen de bijwerkingen pas na 3 rondes clomid. Daarvoor nergens last van.

15. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Bij mij is geen pco geconstateerd, maar heb wel een lange cyclus.
    Vandaag weer bij de gyn geweest om te kijken of er iets groeit, maar tot nu toe nog niet echt. Ben deze week al 3 keer geweest. Maandag moet ik weer.
    Nog even een vraagje, kan het ook zijn dat je pas na het slikken (dus die 5 tabletten) pas last krijgt van de bijwerkingen. Ik ben nu steeds zo duizelig, maar ik zit nu op dag 13. Had er eerder nog niet echt last van.

16. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Ik ben ook wel benieuwd of je de bijwerkingen vooral tijdens die 5 dagen hebt of dat je ze de hele cyclus kunt hebben.

En Ravi, dat is wel fijn dat jij zo vaak naar de gyn kan voor controle. Ik dacht dat je in een eerder berichtje had geschreven dat er wel al iets begon te groeien, maar dat eitje zet dus niet echt door begrijp ik?

17. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee Lotje,

Ja dat klopt idd, het leek er eerst wel op, maar het zet niet echt door. Ik denk eigenlijk zelf dat de Clomid niet echt zijn werk heeft gedaan en dat dit gewoon mijn eigen cyclus is. Maar misschien zit ik er wel naast hoor. Ik had namelijk steeds wel een eisprong (waarschijnlijk) , alleen wel een lange cyclus (35-60 dagen). Nou ja, we wachten maar weer af. Aan de ene kant idd wel fijn dat ik zo vaak naar de gyn mag, maar ook wel weer lastig. Deze week had ik vakantie, maar volgende week niet meer. Ik hoop dus dat het maandag eerst even voor de laatste keer is. Ik sta namelijk voor de klas en het is niet echt handig om steeds weg te zijn ivm vervanging. Maar goed, gelukkig zijn mijn collega's erg begripvol en doet er niemand moeilijk, maar ik voel me zelf wel bezwaard.

Wel fijn om zo even te schrijven en te kijken wat de Clomid bij anderen doet.
    Hopelijk heeft het bij ons allemaal snel het gewenste resultaat!

Fijn weekend nog!

Share This Page