Het onderwerp zegt al genoeg. Zit inmiddels op dag 52 van mijn cyclus, en ben 15 dagen overtijd maar niet zwanger. Wij zijn al 14 maanden bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. De afgelopen 14 maanden varieerde mijn cyclus tussen de 30-37 dagen, ik heb 3x een cyclus van 37 gehad dus vandaar mijn 15 dagen over tijd. 4 dagen overtijd --> negatieve test 7 dagen overtijd --> negatieve test 10 dagen overtijd --> bloed geprikt, negatief op zwangerschap. Heb gelijk een afspraak gemaakt met mijn GYN, daar moest ik officieel pas weer in Febr. 2013 naartoe bij het uitblijven van een zwangerschap, maar vind het nu zo vreemd dat ik opeens zo'n rare cyclus heb. Heb nu een afspraak staan op 3 december. Zijn er dames die ervaring hebben met het opeens veranderen van je cyclus? Heb verder helemaal geen symptomen dus verwacht ook niet dat ik zwanger ben maar mijn lichaam maakt ook nog geen indruk dat ik binnenkort moet gaan menstrueren. Wat is er toch allemaal aan de hand? Liefs
Toen we bezig waren voor de eerste wisselde mijn cyclus tussen 27 en 85 dagen! Op een gegeven moment (na 6 maanden bezig te zijn) naar de huisarts gegaan, en die zei dus dat je wel eens een menstruatie kunt overslaan. Had die ronde een cyclus van 62 dagen, terwijl het daarvoor steeds rond de 30 was, en daarna werd het dus nog veel langer. Ik ben na het huisartsbezoekje begonnen met mijn temperatuur bij te houden, en aan de hand daarvan kon ik dus duidelijk zien of ik een eisprong had gehad of niet. Toen we bezig gingen voor de tweede ben ik direct gaan tempen, en was mijn eerste cyclus ook 85 dagen. Maar doordat ik dus kon zien dat ik pas heel laat een eisprong had gehad, raakte ik dus niet zo snel in 'paniek'.