Omdat de foto's nogal schokkend kunnen zijn zet ik ze alleen in links. Met een grootte van een vruchtje van 7,5 week is het hartje helaas gestopt. Volgens de data was ik toen trouwens al zo'n 9 weken zwanger, maar het kindje was dus kleiner. Ik heb gekozen voor afwachten. Gisteren, met een zwangerschapsduur van 11w4d heeft de miskraam doorgezet. Ik heb in een periode van 5,5 uur zo'n 12 grote stolsels ter grootte van een vuist verloren. Alles heb ik opgevangen in een vergiet en onderzocht. Er zat niks in, was enkel gestold bloed. Na die 5,5 uur verloor ik dus opeens dit. Een wit stuk weefsel, gerimpeld en onherkenbaar, wat vastzit aan een groter rood weefsel. Het is beiden massief en voelt als taai spierweefsel. Is ook zwaarder dan een stolsel. Afmeting bij elkaar zeker 10 cm lang en 3 cm breed. Daarna was de pijn direct stukken minder en het bloedverlies ook. Omdat ik eerder een partiële mola heb gehad moest ik het weefsel opvangen in een bakje met sterk water. Dat is dus wat je op de foto ziet. Nu zat ik eens te kijken online of ik kon achterhalen wat het nu is. Is dat witte het vruchtje en de rest de placenta? Maar wat ik vooral vind is veel kleinere vruchtjes en stukjes weefsel. Dit zou ook nooit via een zuigcurettage eruit kunnen komen lijkt mij, het is hartstikke massief. Iemand die iets hierover kan zeggen? Woensdag moet ik het inleveren in het ziekenhuis en zal ik het zeker vragen. Maar ben erg benieuwd wat jullie ervaring is. Hier de links naar 2 foto's. Alleen openen als je er tegen kunt!!! http://i2.photobucket.com/albums/y3/Esme_27/Mobile%20Uploads/2014-02/7850F97A-8CDE-400A-9405-1C652869B78A_zpsxcgbq42l.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y3/Esme_27/Mobile%20Uploads/2014-02/6B837E57-19BF-441B-86E4-B0C446288F7B_zpswavnxdiv.jpg
Ik heb alleen ooit een miskraam gezien van 10 weken en dat was echt al een kindje van 3 a 4 cm ofzo.. Naar dit lijkt me idd wel een vruchtje van dat termijn.. Volgens mij lijkt het wel een beetje een garnaaltje of zie ik dat verkeerd? En bij een curretage word het vruchtje kapot gemaakt dus dat komt er dan altijd wel uit.. Klinkt een beetje luguber.. En sterkte nog meis!
Tja meid, moeilijk te zeggen.... Zelf heb ik in september een MA gehad. Kindje was met 8 weken gestopt met groeien en met bijna 10 weken ben ik het verloren. Ook ik had dit erbij zitten en was ervan overtuigd dat dat het vruchtje was en na onderzoek van de vk bleek het baarmoederslijmvlies te zijn, dat schijnt ook zo dik te zijn. Het zag eruit als een soort van beeflap cru gezegd en was ook wittig/roze van kleur. op google staat een miskraam van 9 weken en dat is een foto van een echt kindje. er staan meerdere foto,s bij ook van het weefsel eromheen, misschien dat je het daar eens kunt vergelijken. hier de link foto's miskraam Heel veel sterkte gewenst!!!!
Dankjewel voor die laatste link. Dat ben ik zeker niet verloren. Ik heb alles met m'n vingers uit elkaar gehaald verder. Heb sinds gisteravond pijn rechtsonderin m'n buik. Voelt alsof er een mes ik steekt, heel venijnig pijntje. Ik hou het even in de gaten. Ik kan me niet voorstellen dat dit baarmoederslijmvlies zou zijn eigenlijk?
Het zou goed baarmoederslijmvlies kunnen zijn... ik heb ook hele grote stukken verloren die anders uitzagen dan een 'stolsel'... Dat de buikpijn minder wordt kan door het verlies ervan komen... hou het ff in de gaten zou ik zeggen, want ik bleef buikpijn/steken houden en die zat er nog een heel groot deel 'vast'... al hoop en duim ik voor jou dat het alles is of het er nog zelf uit komt!! Knuffie
Het lijkt er niet echt op. Ik heb een miskraam met 7 weken gehad en dat was echt duidelijk te zien dat dat het vruchtje was. Was roze, in de vorm van een garnaaltje en je zag al wat uitstulpingen waar de beentjes zouden komen de ogen zag ik ook al. Misschien iets van de het vruchtzakje.
De pijn is erger aan het worden. Heel scherp en doet zeer bij elke beweging. Verdorie... De gyn zei dat als ik het niet uit elkaar kon trekken het weefsel was en ik het moest meenemen. Maar ik denk nu ook dat dit het kindje misschien nog niet was.
Ben in het ziekenhuis. Het is wel het vruchtje dat ik ben verloren. Mijn baarmoeder is nog niet schoon er zit nog baarmoederslijmvlies van 1cm wat er nog uit moet. Maar het is niet rommelig zei de gyn, ziet er verder goed uit. Baarmoedermond staat nog iets open dus kans dat het vanzelf nog komt. Omdat mijn pijn zo plaatselijk is en echt bij aanraken en bewegen zo'n zeer doet hebben ze toch bloed geprikt en urine afgenomen dit wordt nu gecheckt op ontstekingswaarden om blindedarmontsteking uit te sluiten. Als dat het niet is mag ik weer naar huis om af te wachten.
Dit is zeker weten het vruchtje. Bij mij zag het er exact hetzelfde uit. Ondanks dat ik maar 6 weken was nog. Ook ik verloor, voorafgaand aan het verliezen van het vruchtje, flinke stolsels. Zelfs een maand later tijdens de normale menstruatie, verloor ik 1 en al troep. Blijkbaar was mijn baarmoeder toch nog niet helemaal schoon gemaakt tijdens de miskraam. Sterkte !!
Het gaat wel goed. Vanmorgen was het bloeden opeens helemaal voorbij dus ik was echt blij maar helaas is het vanmiddag weer begonnen. Maar ik hoop dat het echt bijna voorbij is. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. Het weefselonderzoek duurt denk ik nog wel 2 weken voor ik de uitslag hoor, zal ik morgen meteen vragen.
Ik ben allang superblij dat ik geen curettage hoefde te hebben en ik ga er vanuit dat dat ook niet alsnog hoeft. En als dan het weefsel nu ook gewoon goed is nou dan ben ik echt tevreden. Dat was bij mijn eerste MA wel anders en die nasleep heb ik als heel zwaar ervaren. Nu komen we ook in het traject terecht waarbij ze gaan kijken waarom we herhaalde miskramen hebben. Dus chromosoomonderzoek. Maar ik verwacht daar niet teveel van, je hoort dat daar toch meestal niks uitkomt. Maar we willen het wel doen. Ik begin alweer een klein beetje hoop te krijgen dat ik snel weer zwanger zal zijn.