Hoi meiden, Ik zit met een vraag. Ik heb nu van 4 cycli mijn temperatuur bijgehouden, en daaruit blijkt dat mijn luteale fase 11 a 12 dagen is. Dus niet de "gebruikelijke 14 volgens het boekje". De afgelopen keer had ik een cyclus van 35 dagen, en ook toen had ik maar een luteale fase van 11 dagen. Moet ik mij zorgen maken? Is dit te kort voor een eventuele innesteling? Ik zit te twijfelen of ik hiermee naar de huisarts zal gaan. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb zelf ook een lutheale fase van max 12... ik kan alleen helaas niet melden of het iets uitmaakt. Ik heb wel een keer een topic gelezen in het VK-forum hier... VK zei dat het niets ernstigs is. Lutheale fase zou tussen 10 en 16 dagen moeten vallen... als het korter wordt zou je je pas zorgen hoeven te gaan maken.. (maar das wat die VK antwoordde) Ik heb geloof ik al eens iemand voorbij zien komen hier die een l-fase van 8 dagen had en was ook gewoon zwanger geraakt. Ik denk niet dat je je teveel zorgen moet maken.
Sorry hoor misschien een domme vraag maar wat is een lutheale fase? Ik ben deze maand namelijk zelf ook begonnen met tempen en ik zag wel zoiets staan maar geen idee wat het is
Realtjuh heeft helemaal gelijk. De luteale fase moet ongeveer tussen de 9 en 16 dagen liggen volgens mijn huisarts. Mijn fase is ook erg kort, gemiddeld zo'n 10 dagen, en ik heb er zelfs 1 van 8 dagen gehad. Hier kwam ik dus ook pas achter toen ik ging temperaturen en ovulatietesten ging gebruiken. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en die vertelde dat een korte fase geen probleem is als die maar niet echt korter is dan 7 dagen want dan wordt het voor het bevruchte eitje moeilijk om in te nestelen. Veel liefs Nataly
Realtjuh, bedankt voor je reactie! Als het zo is, dat het dus minimaal 10 dagen moet zijn, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken! Salsabine, de luteale fase is het aantal dagen dat tussen je eisprong zit en de 1e dag van je menstruatie.
Weet ook niet wat hier precies mee bedoeld word! HELP! Kan iemand het me/ons uitleggen! Groetjes Marjo
Aaaah oke dank je wel poessie1 Zo zie je maar dat je elke keer weer wat wijzer wordt hier Ik zit vandaag op DPO 10 op mijn kaartje dus dan zit dat wel goed neem ik aan.
Wanneer ben je nu het vruchtbaarst? Direct als je temp omhoog gaat of ff erna! Mijn excuses voor de "rare" vraag! Groetjes Marjo
liefs een dag ervoor vrijen.. als je temp stijgt is je ei geweest.. dit zie je pas na 3/4 dagen verhoogde temp.
De dag voordat je temp omhoog gaat. (en die moet dan 3 dagen telkens hoger worden zeg maar) Das het 'moeilijke' aan tempen. Zeker in de 1e temp-ronde. Pas na een aantal temp-rondes zou je een INZICHT kunnen hebben in wanneer je eisprong plaatsvindt. I know... erg moeilijk te bepalen (na meerdere rondes) als je een onregelmatige cyclus hebt...
Hai, Ik heb gisteren een reactie gestuurd over de lengte van de luteale fase en dat ik hiervoor naar de huisarts ben geweest. Ben dus vanmorgen ongesteld geworden op slechts zes dagen na mijn eisprong. Dat is dus niet goed! Op naar ronde 13 dan maar. Ga het nog 1 maand proberen en als het dan nog niet gelukt maar weer opnieuw naar de huisarts en vragen om een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Veel liefs Nataly
ik had mijn vorige cyclus een lutheale fase van 7 dagen, zit nu op dag 6 dus of morgen of ik ga over de magische 7 dagen grens heen heb deze keer in ieder geval een normalere cyclus, had ei volgens fertilityfriend op dag 10, beter dan dag 28 in ieder geval... het is nog een stippellijn dus hij kan nog verschuiven.. hopelijk niet, deze kwam goed uit met klussen
Hallo, Mijn luthale fase is ook erg kort. Meestal tussen dag 10 en 12.. Het is ook wel eens 9 dagen geweest.. Blij dat het verder geen kwaad kan. liefs Shannen
Nataly, wat balen dat je vandaag ongesteld bent geworden en dat je luteale fase 6 dagen is geweest. Ik hoop voor je dat het deze ronde helemaal goed gaat komen en dat je zwanger raakt. ik geef je gelijk dat je anders naar de huisarts gaat, maar ik hoop dat dat niet nodig gaat zijn! Rensie, ik duim voor je dat de weg blijven! Shannen, die van mij is dus ook niet langer dan 12 dagen, maar ik begrijp dat we ons dan inderdaad geen zorgen hoeven te maken. Chantal, wat super, gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je even reageert!