Ovulatieklachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smoeltje, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Deze vraag zal wellicht tot in den treure gesteld zijn, maar ik stel hem toch maar:

Ik denk dat ik nu in mijn ovulatieperiode zit en ga af op verschillende kwaaltjes en symptomen.

Maar hoort een opgezette onderbuik daarbij met een licht kramperige gevoel?

Meestal heb ik dat tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden.

Daarvoor heb ik er eigenlijk nooit opgelet.

2. sabrintje

sabrintje Lid

31 dec 2006
    80
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Smoeltje, ik heb inderdaad ook last van ovulatiekrampjes.
    Mijn buik is dan ook licht opgezet, heb krampen die vrij lang aanhouden en een dag of 2 duurt. Vaak lees ik dat sommige meiden hem rechts of links voelen de kramp. Ik heb dat niet zo.

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hey smoeltje,
    even offtopic, wat heb jij een grappig poppetje op je onderschrift, echt lachen.
    over je vraag? helaas weet ik daar geen antwoord op, ik merk nooit veel van mijn eisprong.

Succes, Hope

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi,

ik heb bijna een week lang (!) last van mega-krampen en "nadreunen" als ik loop. Dus ja, het kan heel vervelend zijn...

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    @ Sabrintje, ok dan klopt het misschien wel dat dit mijn ovulatie is.Kon em niet tracken met de ovu testen,maar weet wel zeker dat ht rond de 14/16de dag is.

@ Hope, hahaha...schattig he? Ik vond hem ook zo leuk...wordt er helemaal vrolijk van.
    Ja, met ovu testen lukt het me niet de eisprong te traceren...maar aangezien ik deze symptomen best vaak denk ik dat het de eisprong is.
    Vorige maand was het nog erger was ik dagenlang misselijk en pijnlijke borsten.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    @ darcy, die pijnen heb ik ook wel...maar nu voel ik me gewoon opgeblazen.En dat heb ik altijd wanneer ik ongesteld moet worden.
    Volgens mij heb ik mijn eitje net gehad dus denk dat het daardoor komt.

7. sabrintje

sabrintje Lid

31 dec 2006
    80
    0
    0
    Amsterdam
    Spannend Smoeltje, nu is het eigenlijk aftellen heh?
    De spannendste tijd vind ik zelf.
    Ik zit nu zo'n beetje in de 5e ronde dus ben er wel nuchterder onder geworden hoor.

Ik duim voor ons beide en alle andere toekomstige moedertjes :D

8. joyce77

joyce77 Lid

28 nov 2006
    63
    0
    0
    verzorgende IG
    Nieuwegein
    ik zit nu ook precies in mijn ovulatieperiode en heb al sinds 5 dagen last van mijn onderbuik. Wist eigenlijk niet of dat normaal was maar ik lees nu dat het dus vaker voorkomt. Volgens de berekening zou ik vandaag mijn eisprong hebben. Afwachten dus maar wat het gaat worden over 2 weken.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb er ook wreed last van buikpijn aan linker en rechter eileiders.
    alsook bij het vrijen is het pijnlijk

10. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik werd vorige maand een beetje voor de gek gehouden door mijn eigen lichaam.Althans dat dacht ik: opgezwollen borsten, kotsmisselijk, vreet buien etc.
    Terugkijkend was dat allemaal rond de eisprong, de week daarop was er geen symptoom te bekennen.

Nu heb ik weer opgezwollen borsten, opgezette buik en enorme vreet buien.

Ik wist niet dat ovulatie dit met je kon doen hahaha.

11. sabrintje

sabrintje Lid

31 dec 2006
    80
    0
    0
    Amsterdam
    Hey Smoeltje, dat heb ik dus inderdaad ook de opgezette buik, gevoelig bij tepels en beetje veel eten. Dacht ook 'nou dat komt omdat ik binnenkort ongi moet worden'.

En dit gevoel altijd standaard tijdens en na eisprong.

Zo zie je maar als je bewust wordt van je cyclus dat het toch anders in mekaar zit :D

12. Irene82

Irene82 Actief lid

20 dec 2006
    112
    0
    0
    Ik heb ook iedere maand een aantal dagen achter elkaar een zeurderig gevoel, steeds aan de linkerkant. Ook aan m'n slijm kan ik zien dat m'n ei er aan komt. Ik heb hem waarschijnlijk eergisteren gehad, maar nu nog steeds buikpijn. Kan je er van uitgaan bij een cyclus van 28 dagen dat je eisprong op de 14e dag is of kan dat ook bijv. dag ervoor of dag erna zijn?

13. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik heb rond mijn eisprong allerlei zwangerschapsignalen :) mt verschrikkelijk veel plassen... zit wel 30 x op de wc..(duurt meestal maar 1 dag) heftige krampen rechts, vooral als ik zit, tintelende borsten en vandaag dag na eisprong heb ik ook een heel opgezwollen onderbuik dus vermoed wel dat het allemaal signalen rond eisprong zijn.
    O en Irene bij mij varieert eisprong van dag 11 tot dag 17 dus dat kan enorm verschillen.

14. Irene82

Irene82 Actief lid

20 dec 2006
    112
    0
    0
    Stientje hoe weet je dan welke dag je je ei hebt als je gedurende de hele periode klachten hebt? En heb je tijdens cyclus van hetzelfde aantal dagen ook wel eens op verschillende dagen je ei.

15. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik heb nt echt gedurende de hele periode klachten, slechts een dag of 2. Vroeger dacht ik dat ik me eisprong nt voelde. Mr toen ik ovulatietesten ging gebruiken merkte ik wel op dat deze tekenen duidelijk wezen op de eisprong. Qua cyclus varieer ik tss de 24 en 28d dus wisselt mijn eisprong ook van dag 11 tot dag 17. Als ik vb 2x cyclus van 27d heb kan het evengoed zijn dat ik es eitje heb op dag 11 als op dag 15... hoop dat ik beetje duidelijk ben... :D

16. Irene82

Irene82 Actief lid

20 dec 2006
    112
    0
    0
    Ja duidelijk antwoord dank je wel. Het duurt best een tijdje voor dat je je cyclus gaat herkennen. Maar door deze site wordt ik steeds weer wat wijzer!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nou, ik had eergisteren een lichtblauwe teststreep bij de ClearBlue ovulatietest en gisteren een middelblauwe, dus ik verwachte vandaag of morgen een dikke streep: jullie raden het al, nauwelijks een streepje. Ik heb geen echte ovulatiepijn meer, dus ik denk dat het ei is geweest. Bedankt, ClearBlue, voor de duidelijkheid en die 30 euro :rolleyes:

Deel Deze Pagina