weet iemand hier hoe het werkt om gastouder te worden? En wat verdient dat ongeveer? Ik zou het wel leuk vinden om gastouder te worden.. maar weet niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
Ik ben gastouder en ik heb een advertentie gezien in de plaatselijke krant. Dat ze een gastouder zoeken voor een paar kindjes. En zo ben ik er bij gekomen. Dan komt er iemand thuis en die bekijkt hoe je huis en gezin in elkaar zit. En dan komt het balletje tot rollen. Wat je verdient is niet zo heel veel, verwacht er niet te veel van... Het is meer omdat je het leuk vind, dan dat je er rijk mee word... Ik heb ook een hond en 2 katten, dat moet je van te voren wel aangeven, want niet elke ouder vind dat leuk, moet zeggen, de meeste wel gelukkig! Succes!
Ik mag toch hopen dat je ook een soort van screening krijgt of je uberhaupt wel geschikt bent voor zoiets?
Weinig screening. Een goedgedrag papiertje is voldoende. Je hoeft dus niet een bepaalde opleiding te hebben. Daarom zou ik nooit mijn kind naar een gastouder willen. Een creche is misschien niet een thuissituatie, maar daar zijn wel dames ( soms heren) die er voor geleerd hebben. Ze hebben Ehbo etc... Niet dat Bar en Mouschy niet geweldige gastouders zijn, maar dat weet je van anderen natuurlijk nooit. Wat doen ze als je kindje huilt? Zijn ze wel lief? Geven ze hem/haar wel aandacht. Bij een creche zijn altijd meerdere mensen aanwezig en er is veel in en uit loop.
Ja idd! Jeetje, ik dacht dat je van tevoren toch wel een diploma ofzo zou moeten halen om op andere kinderen te mogen passen.
Mijn kleine gaat ook straks naar een gastouder, maar zij heeft wel allemaal cursussen gedaan hoor! Ze heeft kinderEHBO gehad en doet hier elk jaar een opfris cursus voor, Daarnaast gaat ze naar opvoedcursussen etc Het buro waar zij bij hoort komt haar op onverwachtse momenten contoleren op veiligheid, hygiene. Goed geregeld dus! ben er erg blij mee
Het wordt wel moeilijker vind ik hoor, ik werk ook als gastouder maar ik kreeg laatst al een formulier in huis waarin ik moet invullen als het kind gevallen is bijvoorbeeld van de stoel... En wat ik daar in de toekomst aan kan gaan doen omdat te voorkomen.... Echt belachelijk.... Wordt allemaal verplicht...