Ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sarake, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Is het waar dat je een ovulatietest kan gebruiken als zwangerschapstest? Ik heb gehoord dat als je zwanger bent en je gebruikt een ovulatietest deze ook 2 vette streepen vertoond.

Sorry als jullie dit een domme vraag zouden vinden. Ik vroeg het me gewoon af.

2. Niet meer actief

naar mijn weten kan dit niet,ik zal het uitleggen.wanneer je zwanger bent ovuleer je niet...dan geeft de ovulatie test dus alleen de controle streep,want je ei hoeft niet meer bevrucht te worden....ik werd een paar weken geleden zelf gek van onzekerheid,ik had een boel negatieve zwagerschapstesten gedaan en 1 ovulatietest,die ook negatief was....een week geleden bleek ik dus toch zwanger...dus mijn antwoord is,nee,een ovulatietest is niet bedoeld als zwangerschapstest

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    heb ik vorige maand eens geprobeerd en hij gaf vet positief aan maar ik was dus mooi niet zwanger he

mijn advies...niet doen dus!

4. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    ok bedankt voor jullie antwoorden.

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Mijn ervaring is dat een ovulatietest (van de persona in ieder geval wel) inderdaad 2 strepen geeft op NOD! Maar het wil niet altijd zeggen dat je zwanger bent.. dus ga er niet van uit!

Het is vooral leuk om het achteraf te checken..

6. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Toen ik zwanger was gaf de ovutest een vet-positief resultaat! Ik had er nog een paar liggen en was benieuwd of die geruchten dus klopten....

7. Niet meer actief

wat vreemd,...de mijne doet dat dus niet,...dacht ook dat ze gemaakt waren om te laten weten wanneer er een ei aankomt,niet als er een bevrucht is?

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Niet aan te raden maar het kan wel een ovu test meet hormonen en Zwangerschaps test aleen hcg...een ovu test ziet geen verschil tussen LH en HCG..dus op beide hormonen kan je positief testen.....maar ga er niet van uit..lichaam is een raar ding.

IK ga het even proberen van de week op vakantie...je moet alles proberen, toch? Diaantje17 heeft er een in haar album staan ..positief op zwangerschap :D dit is em.. ;)http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=29947

Deel Deze Pagina