Hi allemaal, Ik ben eind juni gestopt met de pil en had vorige week maandag ongesteld moeten worden ben ik niet geworden en ook niet zwanger. Zou je wel zwanger kunnen raken als je nog niet ongesteld bent geworden na het stoppen met de pil. Ik heb sinds vandaag wel een apart gevoel in mijn borsten beetje warm/ gloeien. kan dat wat zijn? Ik weet niet of ik het mezelf zit aan te praten Groetjes
Hey. Dat kan zeker hoor. Ik was bij mijn eerste kindje ook meteen zwanger na het stoppen met de pil. Was wel een cyclus van 40 dagen. Af en toe eens testen dus. Eens ik de dertig dagen voorbij was, deed ik om de paar dagen een testje en plots was hij positief. Het kan dus ook gewoon zijn dat je een langere cyclus hebt (zeer normaal als je net gestopt bent met de pil) en dat je maandstonden gewoon later komen.
Houd er ajb rekening mee dat je lichaam best wel eens van slag kan zijn door het stoppen met de pil. Je kunt er ook niet direct van uit gaan dat je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt. Je cyclus is door het gebruik van de pil kunstmatig op 28 gehouden, nu moet je lijf het zelf doen. In principe heb je eerst een eisprong en ongeveer 14 dagen daarna volgt je ongesteldheid. Dus ja, je zou evt zwanger kunnen zijn. Maar zoals gezegd kan je cyclus dus ook erg van slag zijn en daardoor een stukje langer duurt.
Bedankt voor jullie reacties!! Ik weet dat het onregelmatig kan zijn. Maar dan ga ik het toch maar in de gaten houden met eventueel hier en daar een testje te doen. Wil graag zwanger worden maar werd niet ongesteld en vroeg me af of je dan wel zwanger kan worden. Of dat je dan sowieso niet zwanger wordt als je nog niet ongesteld bent geworden. groetjes