cyclussen van 42 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door farfan, 28 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Dag meiden,

Ik ben al een hele tijd niet meer op de site geweest omdat ik even afstand wilde nemen, en dat is wel goed gelukt moet ik zeggen, ik ben er veel minder mee bezig. Maar nu zit er de laatste tijd toch weer iets aan me te knagen.

We zijn nu 8 maanden bezig om zwanger te worden en tot nu toe nog geen resultaat.
    In het begin had ik 6 maanden lang een cyclus van tussen de 29 en 32 dagen. Best regelmatig dus, maar nu de afgelopen 2 maanden heb ik eerste een cyclus gehad van 43! Ik dacht dus eerst dat ik zwanger was maar helaas. Nu was mijn laatste cyclus 42 dagen! Alweer zo lang dus. Ik begrijp er niks meer van!
    Ik ben nog niet naar ha geweest omdat ik deze maand eerst even wil afwachten omdat we nu gaan proberen om om de dag te klussen en kijken wat daar van komt.
    Maar als het weer niet is gelukt en mijn cyclus toch weer zo lang is wil ik toch even de ha gaan bellen want volgens mij is een cyclus van 43 dagen niet normaal of wel?

Zijn er meiden met deze zelfde ervaring?

Liefs farfan

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ja, hier! Zie mijn banner.
    Ik heb trouwens wel vaker cycli van 42 gehad hoor (Voor ik aan de pil begon) en ben toch zwanger geraakt.
    Ben je toevallig ook ziek geweest in de tijd voor je ei-sprong? Dat kan je ei namelijk verlaten.

Ik weet ook niet waarom mijn cyclus nou zo lang duurt de laatste maanden. Ik weet alleen dat het verdomd lastig is als je graag zwanger wilt raken!
    Succes en sterkte met afwachten!
    Lief Tezzz

3. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Tezzz!

Fijn dat je zo snel antwoord, ik had wel voordat ik die lange cyclus kreeg een candidainfectie. Ik heb geen idee of dat er misschien mee te maken heeft? Ik was daarvan niet echt ziek maar misschien dat het toch invloed heeft gehad.
    Maar jij had soms dus ook lange cyclussen? En toch zwanger geraakt? Dat geeft me wel wat meer hoop want ik dacht eigenlijk altijd dat ik geen eisprong zou hebben als ik zo lange cyclus heb. Je leest namelijk vaak op internet dat je met 28 dagen een eisprong hebt en dat cyclussen langer dan 35 dagen niet normaal zijn.
    Dat maakte me wel een beetje bang!

Liefs Farfan

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    tussen de bevalling van mijn dochter en het zwanger worden van mijn zoon zit anderhalf jaar. Daarin was ik compleet onregelmatig tussen de 35 en 42 dagen. Wij hebben in al die tijd 1 keer onveilig gevreeën ongeveer in het midden van mijn cyclus en ik was zwanger.
    Als ik jou was zou ik me nog niet te gauw zorgen gaan maken. Kan best aan die infectie liggen hoor. Maar ik snap best dat je een beetje bang wordt als ze zeggen dat boven de 35 dagen problematisch is, want van mijn laatste cycli boven de 50 word ik ook wel een beetje bang! Af en toe een uitschieter naar 42 was ik allang gewend, maar 50 wordt mij ook wel te gortig hoor!

Ik hoop toch zo dat ik zwanger ben...heb er ECHT geen trek in om weer bijna 2 maand te moeten wachten!

Jij ook veel succes hoor! Natuurlijk kan je ermee naar de ha gaan, maar best kans dat je volgende cyclus weer korter is.

Liefs Tezzz

5. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi tezzz,

Bedankt voor je geruststellende antwoord!
    Ik wacht het inderdaad even af en misschien dat ik pas naar de ha ga als we echt 1 jaar bezig zijn.
    Ik wil er niet teveel mee bezig zijn dus we wachten wel even af.
    Ik hoop voor jou echt dat je zwanger bent! Dat zou echt te gek zijn!

Ik duim voor je meid!

Liefs Farfan

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    dank je...jij ook!

7. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Zie mijn onderschrift....
    Ook 'hopeloos'...althans, zo voelt het soms. Je hebt gewoon minder kans in een jaar. Ik zelf heb niet het idee dat er iets mis is.
    Heb afgelopen ronde getemperatuurd en wel gezien dat ik een eisprong heb...Dus het kan wel gewoon.
    Bij het topic temperatuurkaartjes/kaartjes van zwangeren, zie je ook regelmatig een cyclus van in de 40 dagen langs komen, die toch echt zwanger zijn!

Kop op! Ook voor ons komt het wel een keer goed!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik had ook altijd een cyclus van 41 dagen ongeveer (nadat ik met de pil was gestopt). Uit eindelijk doorverwezen naar een gyn en bleek ik geen goede eisprong te hebben en vandaar die lange cyclussen. Dus als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken. En misschien kan je tempen of ovu testen doen om te kijken of je eisprong hebt.

Veel suc6 in ieder geval.

gr vruchtje

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Mijn eerste ronde zal ik het maar niet over hebben (op de kop af een half jaar) de tweede ronde was 42 dagen, en hieronder het resultaat! Helemaal niet verwacht, maar we zijn er natuurlijk superblij mee. Het kan dus wel met 42 dagen, maar als het je niet lekker zit, een afspraak met de huisarts is zo gemaakt. Even overleggen kan geen kwaad... succes

10. Tigger84

Tigger84 Lid

5 okt 2007
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb er net 2 hele lange cycli opzitten van 60 en 54 dagen. Daarvoor loop ik nu bij de gyn

11. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    HOi wel herkenbaar inzoverre dat mijn cylcussen altijd wel onregelmatig waren. Maar ik bleek dus PCO te hebben maar dat zegd niks over jou natuurlijk. IK sta nu op de clomid en nog is het niet geweldig te noemen maar goed het is niet anders ;)

Succes he :thumup:

jennie

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook lange cyclussen. De langste was 50 dagen. En toch zwanger geraakt en bevallen van een gezonde zoon.
    Nu weer lange cyclussen en daarom begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Om meer zich te krijgen op mijn cyclus en eisprong.
    Dus... niet meteen wanhopen. Het kan wel.

13. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ik heb ook een jaar lang onregelmatige en lange cyclussen gehad..gemiddeld ongeveer 50 dagen. We zijn hiervoor ook bij de arts in het ziekenhuis geweest en ik bleek PCO te hebben. Wel had ik elke cyclus een eisprong. En nu net voor de start van een behandelplan zijn we zwanger..

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wat is PCO?

15. Biebela

Biebela Lid

15 nov 2007
    55
    0
    0
    Fijn om te lezen dat er ook meiden zijn met een langere eisprong! wij zijn nog maar in ronde 2 dus kan nog veranderen maar ronde 1 was 37 dagen en deze ronde 44 dagen dus tja... dan worden je kansen per jaar natuurlijk minder, maar goed dat zesgt ook niets lees ik hier wel!
    sterkte in ieder geval!

16. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Pco is een soort verstoring in je hormoonspiegel, ik heb het ook, en heb ook andere nare bijwerkingen, vraag aan je HA een verwijzing naar de gynaecoloog en die kan een echo maken en bloedtest doen en dan weten ze binnen een week of je pco hebt.
    De gyn zei tegen mij een cyclus langer dan 34 dagen is niet goed.
    Ik hoop voor je dat je geen pco hebt!

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oke. Bedankt voor je antwoord. Ik zie ook dat je moet afvallen voor je CLOMID krijgt (is medicatie neem ik aan). Hoeveel moet je kwijt?
    Zelf ben ik bezig met ovutesten en temperaturen om meer zicht op mijn cyclus te krijgen. En mijn voornemen is om af te vallen in het nieuwe jaar. Vandaar mijn vraag. Mocht het binnen een aantal maanden niet lukken om zwanger te raken,dan gaan we naar de HA.

18. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oke. Bedankt voor je antwoord. Ik zie ook dat je moet afvallen voor je CLOMID krijgt (is medicatie neem ik aan). Hoeveel moet je kwijt?
    Zelf ben ik bezig met ovutesten en temperaturen om meer zicht op mijn cyclus te krijgen. En mijn voornemen is om af te vallen in het nieuwe jaar. Vandaar mijn vraag. Mocht het binnen een aantal maanden niet lukken om zwanger te raken,dan gaan we naar de HA.

19. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    @ Vera: Het verschilt geloof ik per ziekenhuis of en zoja, hoeveel je moet afvallen voordat je met Clomid mag beginnen. Ik hoefde gelukkig niet af te vallen, maar ik weet dat er meiden bij vruchtbaarheidsbehandelingen zitten die dit wel moesten. Misschien weten zij hoeveel je moet afvallen?

@ Farfan: tempen en ovulatietesten kunnen wel helpen om inzicht te krijgen in je cyclus. De vraag is natuurlijk of je een eisprong krijgt. Op zich kan dit wel met een cyclus van 42 dagen, maar het kan ook zijn dat je geen eisprong krijgt. En dan schiet het natuurlijk niet echt op... De huisarts zal je waarschijnlijk ook eerst vragen een paar maanden te tempen, dus misschien kan je daar alvast mee beginnen (als je dat al niet doet...)?

Heel veel succes gewenst.

20. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik zie dat het heel verschillend ligt. De een zegt dat het wel kan een cyclus van 42 met een eisprong en de ander zegt dat je dan waarschijnlijk geen eisprong hebt.
    Ik zou het echt erg vinden als blijkt dat ik geen eisprong heb. Maar ja het is wel echt iets voor mij om zoiets te hebben :(
    Ik wacht deze maand nog even af, mocht ik dan nog niet zwanger zijn dan ga ik denk ik beginnen met tempen. Misschien eerst even de ha bellen maar ik denk dat die gaat zeggen dat ik moet gaan tempen dus kan ik daar beter alvast mee beginnen.

En dan na 1 jaar nog maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.
    Ik hoop zo dat ik gewoon op de natuurlijke manier zwanger kan raken.....

Liefs Farfan

Deel Deze Pagina