Hallo, Ik ben nu 8mnd bezig om een kindje te krijgen maar heb erg afwijkende cyclussen,nu is mij door een gyn vertelt dat als je vaak langere cyclussen als 6wkn hebt dat je dan grote kans hebt dat je geen eisprong hebt. Nu zijn mijn cyclussen zo goed als bijna allemaal boven de 5wkn laatste duurde zelfs 60 dgn. Wat kan ik doen om mijn cyclus wat gelijkmatiger te krijgen? Of moet ik al langs de ha gaan? Ik slik nu efamol pmp om een betere cyclus te krijgen,wat vinden jullie daarvan?Onzin of vooral doorslikken? En nog 1 vraagje,hevige onderrugpijn,kan dat te maken hebben met eisprong? Alvast bedankt
Hoi lily, Met een lange onregelmatige cycles is het inderdaad een wat grotere uitdaging om zwanger te worden. Je hebt wel een eisprong alleen is deze wat later... Het is inderdaad aan te raden eens voor advies bij je huisarts langs te gaan. Wat je alwel kan doen is een temperatuurlijst bijhouden dit zal de huisarts je ook gaan vragen om te gaan doen. Eventueel kan hij bij jou wat bloed afnemen voor onderzoek en bij je partner een zaad beweeglijkheids test doen. Imke
He Imke Bedankt voor je antwoord,ga nu toch maar eens naar de huisarts denk ik. En ik hou mijn temp nu voor de 2de maal bij dus die kan ik dan mooi mee nemen! Bedankt.