Pijn na stuk lopen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Vanes, May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Hallo meiden,

Tijdens mijn zwangerschap had ik last van mijn rechterschaambeen. Nu had ik gedacht dat dit na de bevalling wel over zou zijn, maar het is alleen maar erger!
    Wanneer ik een stuk heb gewandeld doet mijn schaambeen pijn, maar het trekt ook helemaal door naar achter. Soms doet zelfs mijn hele heup/ bekken pijn. Wanneer ik 's nachts in bed lig en dus tot rust kom kan ik alleen maar continu de pijn voelen.

Hebben hier meer meiden last van en wie weet wat je hier aan kunt doen?

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ook ik heb hier last van nog steeds. ik ben hier voor onder behandeling bij de fysio. maar ook ben ik bij een orthopeet geweest voor dit probleem ik vertelde hem dat mijn schaambotje beweegde en pijnlijk was waarop hij zei het schaambotje kan niet of nawelijks bewegen :( . eenmaal aangekomen bij de fysio heeft hij er nog eens goed na gekeken en wat blijkt ja hoor het beweegt weldegelijk. het enige wat je kunt doen is goed je spieren trainen en het liefste onder begeleiding van de fysio.

3. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Oh dat ziet er somber uit!
    Ga morgen maar gelijk de fysio bellen....

4. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    je hebt waarschijnlijk last van bekkeninstabilliteit.
    ik heb het ook. Je kan last hebben in je lies/schaambeen, tussen je benen en in je rug.
    (het gaat om de banden die je bekken bij elkaar houden, dit is een soort van 3-hoek). De banden zijn verweekt tijdens de zwangerschap en hierdoor kan je dus pijn hebben. Ik heb een soort stugge band rond mijn bekken, die je met klitteband moet aanspannen. Deze houdt als het ware je bekken bij elkaar en geeft steun. Misschien kan je die ook krijgen?
    Verder moet je echt oefenen! (bekkenbodemspieren). Hierdoor worden de klachten niet alleen minder, je kan ook incontinentie voorkomen!
    (je hoeft geen incontinentie klachten te krijgen hoor, maar het kan wel).

Heel veel sterkte.

Share This Page