Cyclusverandering na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Simone444, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb in juli een curratage gehad. De eerste 2 maanden zelfde cyclus als daarvoor (28 dgn en 5 dgn bloeding). Daarna in oktober en november 30 dgn cyclus en maar 2 dagen bloeding. Laatste keer was 3 november dus eigenlijk 3 dec weer nieuwe menstruatie. Echter op 26 nov 1.5 dag lichte bloeding gehad. Kan het niet echt een menstruatie noemen. Wel buikpijn/krampen en sindsdien pijn in mijn onderrug. Verloskundige zegt dat onregelmatige cyclus normaal kan zijn, echter minder bloeden niet gebruikelijk is. Ze zeggen dat ik wanneer er komende 2 weken geen menstruatie komt ik nog eens moet testen. Test tegenwoordig zovaak negatief test (ook 4 dec) dat ik daar geen zin meer in heb...
    Zijn er dames die dit herkennen? Maak me nu ook steeds meer zorgen omdat ik mijn lichaam niet meer herken op dit gebied. Ik weet dat ik er teveel mee bezig ben, maar sinds de miskraam wil ik nog meer mama worden..
    Ik hoop dat er iemand is die dit herkent en me tips kan geven wat ik moet doen..

Groetjes Simone

2. singa

singa Niet meer actief

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ook in juli curettage en daarna is het drama met de cyclus. Ik had altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen. De eerste 2 keer heb ik een cyclus van 33 dagen gehad. De laatste keer was het 31 dagen. Ook is mijn bloedverlies een stuk minder. Ben nog wel 5 dagen bezig maar het is maar 1 dag normaal.
    Een vriendin van mij die het ook heeft gehad zei dat het bij haar 6 maanden duurde voor het weer normaal was. Daarna was ze ook direct weer zwanger.
    Ik herken ook je gevoel dat je na de miskraam nog meer mama wil worden. Ik ben er toch elke maand wel mee bezig. Zeker omdat de uitgerekende datum nu dichterbij komt en ik stiekem toch wel gehoopt had dat ik dan weer zwanger was.
    Tips heb ik verder niet. Je kan helaas niet zo veel en moet maar afwachten wanneer het weer normaal is. Ik heb wel het idee dat mijn cyclus steeds meer normaal wordt.

3. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde hier qua gevoel... en ben er gewoon teveel mee bezig. En dan ook iedere maand die teleurstelling is niet leuk. Hoop dat t gauw "beter" word! Dankjewel voor je reactie. Succes ;)

4. singa

singa Niet meer actief

Ja die teleurstelling is het ergste hè? Iedere maand neem ik me voor om vooral niet te veel te verwachten maar het lukt helaas nooit.
    Hopelijk voor ons allebei snel een positieve test met een baby die wel blijft zitten.

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja same here... en ik weet zo goed dat t geen nut heeft...maar goed...ik ben en blijf een vrouw die teveel nadenkt haha. Wel fijn om eindelijk de stap te zetten om hier lid te worden... om me heen word iedereen zwanger en vind het niet prettig om met hun deze zaken te bespreken. Hoor je toch vaak "komt wel goed".
    Wie weet wat 2014 voor ons in petto heeft..
    Heb nu wel al bijna 2 wkn ong gevoel in mn buik en rug.. frustrerend als je negatief test :(

6. singa

singa Niet meer actief

Ja waardeloos. Elke keer zijn de klachten rond mijn menstruatie nog anders dan ik eerst had dus elke keer heb je toch weer die hoop.
    De mensen waar ik er wel goed over kan praten zijn altijd die mensen die hetzelfde hebben gehad. Helaas heb ik nu 2 vriendinnen die nu precies in hetzelfde schuitje zitten. Allebei een miskraam in de zomer gehad en allebei nog niet zwanger. (tenminste voor zover ik weet) Maar ja wel fijn dat ik met hen kan praten hierover.

Deel Deze Pagina