Heel veel witte afscheiding?!?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Angel83, Dec 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel83

Angel83 Lid

Jun 12, 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    Hallo!

Ik zit met een vraag over afscheiding tijdens de cyclus. Ik ben sinds juni bezig om zwanger te worden en heb toen een cyclus van 85 dagen (opgewekt met Orgametril) en een cyclus van 57 dagen (eerste spontane menstruatie) gehad. Ik zit nu (hopelijk) weer aan t einde van een cyclus, die op 5 november begonnen is.
    Ik heb natuurlijk nog niet echt een normale cyclus gehad, dus ik weet niet wat allemaal normaal is.

Mijn probleem is het volgende:
    Ik heb de afgelopen maanden redelijk veel afscheiding gehad, dacht ik. Maar sinds een paar dagen is het echt ongelofelijk hoe veel afscheiding ik heb. Ik heb 23/11 doorzichtige heldere afscheiding gehad en ik hoop natuurlijk dat dat de ovulatie is geweest. Maar nu heb ik op 29/11 een keer en sinds 3/12 elke dag heel veel witte afscheiding gehad, bijna de hele dag door. Deze afscheiding is wel plakkerig, rekbaar en vloeibaar, maar niet doorzichtig, meer wittig. Op sommige momenten dacht ik het zelfs te voelen "lopen". Ik dacht even dat ik ongesteld was worden, want mijn slipje voelde zo nat aan, maar het bleek dus die afscheiding te zijn. Is dit normaal? Hoort dit bij een echte cyclus en heb ik het daarom nog niet eerder gehad? Moet ik mij zorgen maken? Ik heb verder geen jeuk / geur / pijn / branderigheid of iets dergelijks, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik vind het ook zo suf om naar de huisarts te gaan met iets wat misschien heel normaal is.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite!

Groetjes
    Angel

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Angel,

het klinkt allemaal heel normaal en dit is echt iets wat heel veel vrouwen hebben. DUs inderdaad niets om je zorgen over te maken gelukkig. Het kan bij de hormoonlevels in je bloed te maken hebben en wellicht zwangerschap... Kan alle kanten op, maar dus inderdaad niet iets om voor langs de HA te gaan.

Groetjes Brigitte

3. Angel83

Angel83 Lid

Jun 12, 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik zat er echt een beetje mee en ben nu helemaal gerust gesteld. Hopen dat die ongi nu snel komt, want dan heb ik tenminste weer een beetje een korte cyclus! Of niet natuurlijk, dat zou nog beter nieuws betekenen!

Nogmaals hartelijk bedankt!

Groetjes Angel

Share This Page