Omdat mijn menstruatie zo extreem is dit medicijn voorgeschreven gekregen. Ik vraag me alleen af of ik dit kan gebruiken en het onze wens voor een zwangerschap niet in de weg staat als ik ga “rommelen” met medicijnen om te zorgen dat mijn menstruatie minder heftig is.. iemand ervaring met dit medicijn?
Ik gebruik het ook, om de bloedingen te stelpen. Is bij mij voorgeschreven door de fertiliteit gyn, ga er daarom vanuit dat het geen nadelige gevolgen heb. Ik vind het een uitkomst bij mij werkt het binnen 20 min max een uur. Zou wel een doorverwijzing naar de gyn vragen. Zware menstruaties horen niet en is vaak passend bij endometriose en adenomyose.
We worden in januari doorverwezen als we nog niet zwanger zijn dan. Ik heb pcos en ben destijds overal op nagekeken vanwege de acnes.. dus verwacht niet dat er nog iets anders speelt, wel een geruststelling dat jij het van die arts hebt gekregen. Dan ga ik het innemen
Endometriose zie je niet op een echo, word bepaald aan de hand van het verloop van je menstruatie en bijbehorende pijn. Endometriose is het groeien van baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder. Of je het hebt word bij een intake besproken en dan krijg je een kijk operatie. Wat eierstokken betreft heb je PCO of PCOS. PCO maakt je meer eiblaasjes aan bij PCOS heb je onregelmatige cycli etc. Maar ook meer kans op chocolade cysten en endometriose cysten. Adenomyose, is endometriose in de baarmoeder waar je ook zware menstruaties van kunt krijgen evenals van myomen (vleesbomen). laat het goed uitzoeken omdat myomen en adenomyose heel erg op elkaar lijken. Ik hoop dat het allemaal niks is. Maar zware menstruaties zijn niet zomaar.
toen ze in 2019 acnes bij me vaststelde hebben ze alles na gekeken, ook heb ik toen toen die kijk operatie gehad. heb het me inderdaad wel eens afgevraagd of het niet zoiets zou kunnen zijn, heb niet de standaard vorm van pcos. Het uitblijven van menstruatie zeg maar. Ik had juist hele heftige cyclussen. Ik had periodes dat ik 20 dagen ongesteld was, enkele dagen niet en dan weer een maand wel, om gek van te worden. Ze hebben me er destijds weinig informatie over gegeven. Hij zag teveel eiblaasjes (als ik het goed zeg) en daarna zei hij dat als ik ooit kinderen wilde ik wel vroeg mocht starten want het zou waarschijnlijk een moeilijk verhaal worden. Toen ik zei dat ik al een zoon had zei hij alleen maar dat ik dan mazzel had. Ik was vrij ontdaan na dat gesprek en destijds wilde mijn man geen tweede. Dus heb ik er weinig mee gedaan de laatste jaren is mijn cyclus netjes en redelijk regelmatig. Tussen de 28/34 dagen ongeveer. Maar het is nu weer heel extreem. Ik zal in mijn achterhoofd houden wat je hebt gezegd, en als het zo blijft nog eens laten onderzoeken. sowieso ben ik al bij de huisarts geweest, maar we moesten het eerst een half jaar aankijken
En dat is her PCO en PCOS is niet hetzelfde. Veel eiblaasjes is vak PCO. Rot dat hij zo onduidelijk was. Als je naar een ZH met een goede fertiliteit gaat dan moeten ze dat zo kunnen zien.
Ik vind het een uitkomst. Hier ook pcos icm heftige menstruaties (gemiddeld beetje 30/35dagen per cyclus). Ipv 2 a 3 dagen nauwelijks weg te durven durf ik nu zo ongeveer alles te doen.
Ja heb het nu 3 keer ingenomen en het bloeden is bijna gestopt! Wat een verademing. Moet het vanavond en morgen nog 2 keer innemen. Ik zou dit iedere menstruatie wel willen!
Heb jij een vast recept voor x aantal keer? Ik moet beetje op eigen inzicht doen. 2 per x, ongeveer om de 8u. En hoeveel keer moet ik dan zelf inschatten omdat mijn cyclus zo wisselend is. "De heftige dagen", soms is dat 2, soms 4
Had nu voor 2 dagen, 3x2. Maar normaal ben ik 8 dagen flink ongesteld en nu is het bijna voorbij. Als het niet ineens terug komt als het op is.. zo fijn dit
Ik heb nu 4 cycli gebruikt volgens mij, 6 tot 9x gepakt. Dus nu advies zorgen dat ik voor 3 dagen in huis heb