EMB bloedtest ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lady1234, 25 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Hoi!

mij ben al een tijdje bezig met zwanger worden helaas zonder resultaat. Ik zie vee voorbij komen over EMB bloedtesten. Ze zijn wel vaak duur. Heeft iemand ervaring ermee ?
    Het is een bloedtest door middel van een vinger prik waarmee ze eventuele vitamine tekort of mineralen tekort mee zouden kunnen meten en heel veel andere dingen..

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    #2 Narcisje, 26 sep 2023
    Laatst bewerkt: 26 sep 2023
    Geen ervaring mee.

Maar waarom laat je dat niet via de huisarts controleren? Vitaminetekorten zijn prima via een normaal bloedonderzoek aan te tonen. Dat EMB onderzoek zal vast erg duur zijn maar ik kan de prijs zo snel niet vinden

3. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Bij de huisarts zeiden ze is alles goed
    We lopen al in het ziekenhuis er wordt niks gevonden bij ons..
    Zo een emb is uitgebreider . Ik weet het gewoon niet meer..

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik dokter al 4 jaar en bij mij is er zelfs in Duitsland niets gevonden terwijl ze daar veeel meer testen dan hier. Heb je bijvoorbeeld een HSG onderzoek gehad? Zijn je hormonen goed? Hoe is het zaad van je man?

5. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Vervelend hè !!!
    Ik heb een hsg gehad. Ze konden 1 eileider niet zien dus zeiden dat deze misschien geblokkeerd zit. Volgens hun zou dat mijn kansen minimaal beperken.
    Geen idee..
    Zaad van m’n man is heel erg goed volgens het ziekenhuis..

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang ben je bezig met zwanger raken?

Ik zou zelf geen emb bloedtest laten doen.
    Dit is vooral geldklopperij en niet 100% betrouwbaar

7. Roosje67

Roosje67 Bekend lid

13 nov 2021
    550
    382
    63
    Vrouw
    bij mij was ook 1 eileider niet doorgankelijk. Ik heb toen een laparoscopische operatie gehad. Daar zagen ze dat ik een hydrosalpinx had. Mijn eileider was helemaal gevuld met vocht wat ook lekte in mijn baarmoeder. Hierdoor is de kans op zwanger worden erg klein. Ze hebben toen meteen mijn eileider verwijderd..

nu zijn mijn kansen weer 80 a 90 procent. Een hydrosalpinx is lastig te vinden op echos. Uit het bloedonderzoek kwam bij mij ook niks naar voren.

Is hier bij jou ook naar gekeken/ uitgesloten?

8. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    jeetje heftig zeg !!! Hoe krijg je zoiets dan vraag ik mij altijd af.

Ik hoop het !!
    Ze zeggen bij mij dat ze 1 heel goed kunnen zien en mooi doorloopt. En dat zou volgens hun voldoende zijn.

9. Mal92

Mal92 Actief lid

18 jul 2023
    306
    145
    43
    Vrouw

Een EMB bloedtest zou ik iedereen aanraden, mits je het kunt bekostigen. Het is erg prijzig.... tenzij je verzekerd bent voor "alternatieve geneeskunde" dan krijg je het deels vergoed.

Mij heeft het iig heel veel duidelijkheid gegeven. Het ging alleen niet over iets wat met zwanger worden te maken heeft. Ik zou eerst even contact opnemen met een orthomoleculair arts en je verhaal voorleggen.

Succes

10. Stitch626

Stitch626 Actief lid

15 jul 2023
    126
    167
    43
    Vrouw
    Ik geloof niet in de EMB testen. Zoveel info uit 1 druppel bloed is gewoon onmogelijk.
    Ik werk ook in de medische wereld en daar moet ik behoorlijk wat ml bloed versturen voor alleen als orgaanfuncfies, vitamines etc.
    Heb ook wel eens gehoord dat iemand 2 samples opstuurde die kort na elkaar genomen waren zogenaamd van 2 verschillende mensen en kreeg dus 2 totaal verschillende uitslagen…

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina