Cyntje na 2 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap op naar Geertgen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cyntje78, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Cyntje, Nicole,

Het komt echt van de decapeptyl. Wat je zegt Nicole, pijn in me tieten en tepels, niet leuk meer.
    Dat ik vandaag of morgen ongie moet worden is gewoon mijn ontzettend heerlijk regelmatige cyclus.. Maar natuurlijk zal ie deze keer wel weer een grapje met me uithalen. Ik zou eigelijk vanmorgen al ongie hebben moeten zijn.. Enje raadt het al, niets..

Nouja, ThNx dat ik ff mocht klagen en voor jullie lieve woorden!

Knuf Sookie

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wat doet Decapeptyl dan eigenlijk? Omdat jullie hiermee de laatste week voor NOD moesten beginnen?

Vandaag een flinke tempdip hier. Zo laag heb ik hem nog niet gezien op mijn kaartjes. Dus het zou kunnen dat mijn ei vandaag al springt... maar dat weet ik over een paar dagen pas. Ik wacht maar gewoon weer verder af....

Sookie en Coni.... ik hoop dat de duiveltjes snel komen! Dan kunnen jullie ook verder.

3. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Heel kort door de bocht, Decapeptyl legt de hypofyse plat. Oftewel de gehele vrouwelijke cyclus. Op die manier kunnen ze het beter controleren met de punctie en kunnen er meer follikels rijpen. Waarvoor we overigens vanaf ong cd3 met het tweede hormoon (FSH) mogen gaan spuiten. Yay, ga ik met mijn naaldenangst... Lang leve ivf..

Spannende dip bij jou, lees ik? Klussen voor de zekerheid!

Knuf Sookie

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ah... oke... Ja, zo kom je haast wel van je naalden angst af.

Gisteren middag hebben we geklust en vanavond natuurlijk ook weer. Ik ga vannacht de nachtdienst in voor 1 nachtje.

Zo nu even opknappen en dan boodschapjes doen

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou.... dan gá je voor onderzoeken voor de miskramen en dan kom je thuis met ander teleurstellend nieuws...

Was ik tot vanmiddag zo positief ingesteld... positief voorgevoel en vol vertrouwen in mijn lichaam en die van cyntjeman. Nu hangt er een donkere donderwolk boven Huize Zelderust. Straks om 16.30 zal er nog een donderwolk bijkomen als ik cyntjeman het nieuws moet vertellen... Huize Zeldenrust doet onderhand zijn naam eer aan...

Bij binnenkomst nádat het zaad was nagekeken begon de gyn al "ik heb je dossier gelezen en vind het eigenlijk toch wel heel byzonder" Nou... meteen dacht ik dat ik goed nieuws te horen zou krijgen. Maar nee... helaas...

Zaad van cyntjeman was ver beneden peil.
    Van de 20 miljoen wat goed is was er maar 0,3 miljoen zwemmers gesignaleerd. Gelukkig wél 46% goed beweegelijk. Volgens de gyn dus een raadsel hoe dat nou zou komen. Want we zijn immers wél 3 x in een jaar tijd zwanger geworden.
    Dussss... 07-05 krijgen we een 2e zaadonderzoek. Maar eerst zomteen cyntjeman ondervragen of hij misschien grieperig is geweest. Nou dan had ik dat wel geweten want als mannen ziekjes zijn... zijn ze meteen "doodziek"
    En of hij eigelijk wel meteen de allereerste stoot lozing heeft opgevangen... of dat ik dat zometeen nog van het plafond af moet schrapen. Maar ik neem hem niets kwalijk... we hebben immers de handleiding "hoe vang ik fatsoenlijk mijn smurrie op" helemaal niet meegekregen afgelopen zaterdag.

Nou mijn ei.... sjongejonge... wat een ellende. Dacht ik mijn cyclus duur te kunnen beperken met 34 dagen... ik vrees dat dat er zo'n 38 dagen zullen worden. Toch weer een persoonlijk record.. not...
    Oftewel... mijn ei groeit erg traag. In 3 dagen tijd maar 2 mm gegroeid. Terwijl ze eigelijk dachten dat ie al gesprongen zou zijn. Laat dit dan maar een super ei zijn met ruimte voor 2 dan zijn we meteen klaar áls het lukt deze maand.

Het enige lichtpuntje van vandaag was dat mijn slijm er wel heel erg goed uit zag. Nou, die steken we dan maar in onze zak.

Kortom... je komt voor het ene op te lossen of te constateren maar je gaat verdrietig naar huis met ander slecht nieuws...

Hoe nu verder? Ik zou het niet weten. We hebben wel weer 2 afspraken staan voor de komende maand. Mijn op voorraad liggende zwangerschapstesten zal ik voorlopig niet nodig gaan hebben ben ik bang.

Zwanger worden en blijven is een wonder... maar met zo'n mankementen is het een héél groot wonder...

Liefs Cyntje78

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh meis dat is idd niet waar je op gehoopt had!
    Wel idd wonderbaarlijk dat jullie toch 3 keer zijn zwanger geraakt in 1 jaar!!!
    Ik hoop dat ze jullie nu kunnen helpen en jullie 4e wondertje een blijvertje is !!!!!!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja inderdaad! Ik hoop maar gewoon dat dit een eenmalig teleurstellend onderzoek was. En dat ze 7-5 met grotere getale aanwezig zijn. Maar echt bevordelijk voor mijn humeur is het niet...

Hoe gaat het met jou? Wachten tot w.s. augustus zie ik?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Waarschijnlijk wel ja, we moeten volgende week naar de gyn toe.
    Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen van de wachtlijst maar ik houdt er rekening mee.

Ik hoop voor je dat het 7-5 beter zal zijn voor jullie.

Maar ik bekijk het natuurlijk anders, al waren het er 10 bij wijze van ;) ik hoop gewoon dat op welke manier dan ook jullie een wondertje mogen krijgen!!!!!!!
    xxxxxx

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou ik hoop voor jullie dat de wachtlijst minder lang blijkt te zijn! Mag je ondertussen nog wel zelf proberen? Want de wonderen zijn de wereld nog niet uit he?

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Even een emo update vanuit deze kant...

Mijn mannetje en ik hebben gisteren flink zitten peikeren en denken. En dan komen er toch wat dingen teboven zoals het gebruik van Bactroban zalf (Antibiotische zalf) En ook zijn we aan het tellen gegaan... er zat nét 12 uurtjes tussen zaadlozing maandagavond en die van gisteren voor het onderzoek. Misschien dat er daarom maar bar weinig zaadjes zijn gevonden?
    We wachten nu tot morgenavond zodat we weer gewoon om de dag kunnen klussen en de kans groter is dat er een normaal aantal zaadjes hun best kunnen doen.

3 keer is inderdaad erg veel om een "wonder" te zijn geweest. Dus we gaan er maar van uit dat cyntjeman zijn zaadjes wél goed op aantal zijn. En het onderzoek op 07-05 zal vast een stuk beter zijn.
    Misschien duurt de aanmaak wel langer omdat cyntjeman als kind zijnde is geopereerd aan een niet ingedaalde zaadbal?
    Zijn we trouwens vergeten te melden tijdens de intake vorige week, dus vertel ik dat de 23e maar.

De donkere wolken zijn dus een heel eind geklaard... nu mijn ei nog!

Mn moeder en schoonzusje leven heel erg mee... en jullie, lieve meiden! Daarintegen heeft schoonmoeders nog niets van zich laten horen. Terwijl ik ze 2 weken geleden heb (geprobeerd) te vertellen dat we gingen beginnen met onderzoeken. Maar daar lulde ze nogal snel overheen... Maarja... daar zijn schoonmoeders voor... het is niet snel goed wat ze doen. Ik leg me er maar bij neer. Het gaat om ONS geluk... niet om het hare.

Ik hoop dat mijn volgende update een dezer dagen komt... en dan natuurlijk over een goed gesprongen ei!

11. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    hey meid,

kom niet meer zo vaak op zp :) en daardoor ook niet alles meegekregen natuurlijk.

Wilde je toch ff jullie weer steunen en hopelijk je denkwijze een beetje bevestigen. Misschien weet je ook wel dat mijn mannetje ook op jonge leeftijd zo'n soort operatie heeft gehad. Ik had dit wel gelijk in het ziekenhuis gemeld en hun hebben gezegd dat de kans wel zeer klein is dat dat een probleem kan geven.

Maar ik begrijp heel goed dat jullie in eerste instantie angstig en vooral teleurgesteld waren, maar wat je zelf ook al zegt...
    als het wel zo slecht was, dan is het wel heel raar geweest dat je drie keer in een jaar tijd zwanger bent geworden!!!

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank je voor je reactie Marijke,
    Nee, ik wist niet dat W ook zo'n operatie heeft gehad.

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Tijd voor een update...

Ei is gevonden! Op cd 22 heb ik een mooi kruis gekregen van ff. Nu 5 dpo.... en het wachten wordt nu al erg moeilijk. Al verwacht ik niet dat het deze maand gelukt is...

Gelukkig... nouja eigenlijk niet... moet ik tot 3 mei ontzettend veel werken bah... maar dan gaat de tijd wat sneller. Ik ga graag naar bed savonds omdat ik dan sochtends weer kan tempen. Maar ondertussen maakt mijn temp me elke dag weer onzeker. Omdat het toch iets van een voorspellende waarde heeft...

In januari had ik dat ook... toen baalde ik zo toen hij daalde... achteraf bleek het een innestelingsdip te zijn... dus ik moet eens stoppen met doemdenken.

A.s. vrijdag bloedprikken bij Geetgen op Prolactine, T3H, Progesteron en Chlamydia... Ik hoop dat ik meteen de uitslag krijg, dan hebben we dat ook weer gehad...

14. goeiemiddag, ook wij gaan vrijdag weer naar Geertgen deze keer voor de eerste follikelmeting bij dr. R.

gr. Nicole

15. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey meiden ,,

Ook ff vanuit hier weer een berichtje. Alles gaat goed, zaterdag 16 follikels geteld en de punctie is gepalnd op aankomende woensdag. Nu maar hopen dat er mooie emmy's uit voort komen en een daarvan mooi blijft zitten bij mij :p

@cyntje, zie ik dat goed in jou onderschrift?! Whaa!! :D:D:D

Knuf Sookie

16. Dames, afgelopen vrijdag voor de eerste fm geweest deze was erg teleurstellend want na 6 dagen Gonal F te hebben gespoten was er nog geen follikel te zien nu moet ik vanavond om 19.40 uur voor de 2e fm ben benieuwd of er dan wel wat te zien is.

gr. Nicole

17. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Ow Nicole, da's idd minder.. Hoop dat ze vanavond wel wat vinden..

ff ego, denken jullie morgen aan mij? Ben best een beetje zenuwachtig voor de punctie..
    Knuf Sookie

18. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi Sookie,
    Ik breek even in! Heel veel succes morgen!
    Ik ben binnenkort ook aan de beurt, zelfde dag als jij begonnen met de Gonal f, maar mijn eitjes groeien niet zo snel... Moet morgen er ook heen voor hopelijk de laatste fm...
    Volgens mij doet dr. K. de puncties morgen of niet?
    Denk dat ze bij Geertgen heel lief voor je zullen zijn...
    Heel veel succes!!!

19. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Botervliegje,
    ow... ik ben helemaal vergeten te vragen wie de punctie doet.. En nu hoop ik eigelijk dat dr k het niet doet..
    Anywayz, als dat zo is, danis het zo.. Ik ben er toch al een beetje bang voor, dus zal het wel niet uitmaken wie het uiteindelijk doet..

Over mijn gonal f, ik ben idd 16-4 begonnen, met 12 follikels op de uitgangsecho te zien, 187,5 GF spuiten. 2e fm 14 foll á 10mm (ong) en 150 GF, afgelopen zaterdag fm3, 16 (!) foll van 18mm en 112,5 GF.. En gister de laatste spuit, pregnyl 10.000ie! Yay, ik ben er zooo bang voor..
    Nu dus een vol gevoel.

Raar hoe een vrouwenlijf zo kan verschillen..
    Hoe laat moet je morgen? Ik om 9:45 al..

Knuf Sookie

Ps, ik laat wel ff weten wie de gyn was en hoe het gegaan is.

Enne, ThNx voor je succeswensen!

20. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    #60 botervliegje, 27 apr 2010
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
    Hoi hoi Sookie,

Bedenk me nu ineens dat het volgens mij toch dr. R. is die je krijgt! Want ik zat te denken dat ik dr. K zou krijgen (donderdag). De ene dag doet dr. R het en de andere dag dr. K. Op maandag en vrijdag dr. W. geloof ik... Nu weet ik het niet meer helemaal zeker, sorry...! Maar donderdag is te vroeg voor mij... Ik hoop zelf op dr. W. voor mij, maar vrees dat zijn Koninginnedag er dan wel aan gaat :(. Maar goed...

Ik had heel veel antrale follikels. Spuit daarom nu 112,5 EH. Op dag 5 had ik er ca. 20 die leken door te groeien. Zaterdag had ik er 13 á 16. En gisteren ca. 15. Alleen zijn ze links iets groter dan rechts... Ze waren tussen (even spieken op de foto!) tussen 12.2 en 16.7 mm. Oh zie, dat die van 16,7 x 10,6 is... Gek he! Volgens dr. W. maakte de vorm niet uit... weet niet hoe die nu meetelt qua grootte...

Ik heb morgen een afspraak met dr. R. om 10.20 geloof ik, zoiets... Zou heel goed de eerste afspraak na de punctie kunnen zijn, hoor!

Veel succes!! Niet bang zijn, relax, komt goed! Lekker slapen vannacht en je maar over geven aan de arts. Ze hebben veel ervaring allemaal!
    xxx

P.S.
    Lijkt me een SUPER-score!

Deel Deze Pagina