Cyntje na 2 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap op naar Geertgen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cyntje78, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    O, gelukkig. je stelt me toch wel een beetje gerust..
    En, idd dr w had mij ook al verzekerd dat de vorm niet belangrijk is. _spiekt ook ff foto's_ hier 18.1x13.3 en 18.1x19.3 (en een bm van 11mm) Volgens mijn had hij het over het gemiddelde van de twee maten om te bepalen wat de diameter is.. maar da week nie zeker :)

10:20, hmm, dat zou idd zomaar es kunnen. Ben benieuwd.. Ik zal (proberen) opletten of ik je zie.

Dat slapen zal wel niet lukken, behalve dat ik niet echt lekker kan liggen door me pijnlijke (.)(.) en volle buik, heb ik toch altijd wel spanning de nacht voor iets belangrijks.
    Maar ik zal me best doen, en zo relaxed mogelijk erin gaan. En het goede doel voor ogen houden! We weten waar we het voor doen.

Knuf Sookie

Ps, en als er in elke foll een ei zit.. hihi (waar ik me al niet druk om maak..)

2. Goeiemorgen dames,

Gisteren voor een 2e fm geweest ( bij dr. W. ) en pffffffffff gelukkig 5 mooie grote follikels tussen de 16 en 20 mm ... donderdagmorgen de punctie ( bij dr. K. ik had geen keuze ze moeten er donderdag uit dus ik hoop dat alles goed gaat ) en hoogstwaarschijnlijk maandag de tp in België ... ik vind het nu wel allemaal heel erg spannend worden. Ik heb gisteren 2x Pregnyl gespoten en 1x Gonal F 300 ... ik ben reuze benieuwd hoeveel eitjes er zullen zitten en of het allemaal van goede kwaliteit zal zijn ... vrijdag ochtend moet ik naar België bellen voor de uitslag ... we gaan spannende dagen en weken tegemoet ....

Nou en mijn afmetingen waren 16.1 - 18.4 - 19.6 - 20.2 - en de 5e staat niet op de echo vermeld maar die zat er wel want dat hebben we samen gezien. En het baarmoederslijmvlies was 9.8...

lfs. Nicole

( dames laten jullie weten hoe het in Geertgen is geweest? )

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi hoi!
    Sorry, doe ik ineens mee in Cyntje's topic :). Je bent een mooi voorbeeld Cyntje! :D
    Heb Sookie vanmorgen gezien! Leuke meid! Voor de punctie, dus nog even geen nieuws... Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met haar!
    Bij mij was het een beetje teleurstellend... Mijn eitjes gaan heeeeeeel langzaam..., nog geen mm per dag :(. Maar goed, ze groeien wel wat, maandag punctie, bij dr. K. Helaas is dr. W. dan op vakantie... Zulke langzame groei is niet zo heel goed, maar dat komt omdat ik zo'n lage hormoondosering gebruik. Met een beetje meer heb ik er gelijk minstens 30, dus kan niet omhoog. Maar ik ben wel een beetje bang voor de kwaliteit van mijn eitjes. Dr. R. verwacht er trouwens geen 15, maar 13. Verder had ik met dr. W. afgesproken 2 terugplaatsen, tenzij een topembryo, dan 1. Dr. R. haalde daar een streep doorheen, het wordt gewoon 1, ongeacht de kwaliteit. Omdat de Belgische wetgeving zegt dat je er maar 1 mag terugplaatsen bij eerste IVF. Baalde daar ook van. En baal van de hormonen, word met de dag huileriger... en moet nog even volhouden dus...
    Mijn eitjes waren trouwens tussen 16-18 mm geloof ik.

Coni, heel veel succes morgen!! Gaat snel ineens!

P.S. Sorry Sookie dat je dr. R. niet had vandaag! Begrijp er niks van, de medisch assistente had gezegd dat hij op woensdag of donderdag de puncties doet, maar hij zij zelf dat hij al een maand geen puncties had gedaan... had je nu dr. K?

4. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey meiden,
    ben ik weer.. boven zeil dan. hihi

Was idd leuk om je vanmorgen tegen tekomen Botervliegje!! En fijn dat we nog ff hebben kunnen kletsen ondanks dat ik zo zenuwachtig was. Heeft toch echt ook wel geholpen. Jammer dat jou FM je niet het nieuws gaf wat je wou.. Ik duim iig voor je maandag!
    Oja, t was idd dr K.. Nouja, ze doet het wel goed en professioneel dus niets te klagen.
    De punctie is er iig niet een die ik vlug over zou willen doen. Door de angst en dus adrenaline in m'n bloed had de Dormicum weinig effect (tot naderhand dan) En het aanprikken was ook echt niet fijn.. nouja, ik heb het overleeft. Ik denk dat de truuk rustig blijven is en op je ademhaling blijven letten. ZOlang ik goed ademhaalde, deed het minder pijn. en wanneer ik dat weer ff vergat, ging ik weer ri hyperventilatie.. Gelukkig ben ik niet de enige die bang is en weten ze er mee om te gaan.
    Maar de score, 22 follikels aangeprikt!! Ben benieuwd! Morgen Genk bellen en dan horen hoeveel eitjes en bevruchtingen n wanneer de tp gaat gebeuren. Spannend!

Knuf Sookie (die nog wat woesh in d'r kop is en een gevoelige buik heeft..)

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wow Sookie... wat een topscore!!!! Volgens mij mag je helemaal blij zijn, beter kan niet!! Wel goed water drinken, he! 22 is best veel. Hou ons hier op de hoogte! xxx

6. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Da's een goeie tip Botervliegje. Ik heb nu wel een bont en blauw gevoel in me buik. Nuja, een pijnstiller helpt hoop ik..
    En ik hou jullie zeker op de hoogte!
    Ik ben ook wel erg blij met deze score, en nu maar afwachten hoeveel eitjes er in zatan (wat ik je vanmorgen ook zei.. hihi)

Anywayz, Leuk je vanmorgen gezien te hebben!!

Knuf Sookie

7. Hoi dames, wat leuk dat jullie elkaar bij Geertgen zijn tegen gekomen ... ik mag morgen dus weer voor de punctie en idd bij dr. K. ik ben wel blij te horen dat ze het wel goed doet en der werk niet afraffelt ... ik had ook begrepen dat dr. R en dr. K donderdags de puncties doen en ik zit toevallig dan bij dr. K. omdat dr. R. helemaal vol zat ... tja met de reguliere afspraken kan je altijd wel je voorkeur aangeven maar met de punctie ligt dit even wat lastiger ... maar goed we wachten het wel af ... ik hoop dat die Dormicum bij mij wel zijn werk doet .... ben reuze benieuwd.

Sookie, 22 follikel's meid dat zijn er echt enorm veel ... heb je geen buikpijn gehad ... ik voel het nu al met 5 laat staan met 22 ....

Nou dr. W. heeft bij mij de IVF geregeld en toen ook gevraagd hoeveel ik er teruggeplaatst zou willen hebben en ik zei dus ook 2 en dat heeft hij ook opgeschreven. Kwam ik vrijdag bij dr. K. die zette er ook gelijk een streep doorheen ivm de wetgeving in België inderdaad. Maar nu kwam ik gister dus weer bij dr. W. en die heeft het weer veranderd in 2 en er met grote letters bij gezet "gezien de leeftijd van mevr." .... nou heb ik morgen weer dr. K. ben dus benieuwd of zij het dan weer gaat veranderen. Fijn dat die artsen zo leuk op elkaar zijn ingesteld vinden jullie niet?????

Ik wacht het morgen wel af ... de tp zal maandag plaatsvinden ik denk bij jou ook Sookie want op zondag plaatsen ze niets terug toch??? Misschien komen wij elkaar in België wel tegen ...

gr. Nicole

8. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Coni,

idd een erg vol gevoel ja. En nu buikpijn,, bont en blauw zegmaar. Dr K verandert niets meer aan het aantal tp's, ze neemt alleen nog even alle gegevens met je door. En ze neemt idd de tijd voor je, werkt door wanneer nodig, en mss wel het belangrijkst, stel je ook erg op je gemak.
    Succes morgen, ik zal zeker aan je denken!
    En wie weet komen we mekaar daar tegen, ik laat je iig weten wat ze morgen te vertellen hebben.

En idd de BE wetgeving zeg max 1 tp. (afhankelijk van je leeftijd danwel) je zou es op belgische fora kunnen zoeken naar het tp-beleid daar.. Maar als dr W. 2 zegt en dat ook op het formulier staat wat je mee gekregen hebt (met ook de laatste stappen spuiten enzo) zou ik me er niet zo druk om maken, 2 it is. Bij mij plaatsen ze er maar 1 terug.. ben nog jong (zegt dr W.. hihi)

Anywayz, succes morgen!!
    Knuf Sookie

Knuf Sookie

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Cyn, hoe is het met jou? Wanneer ben je uitgerekend? Hoop dat je het niet erg vindt dat ik een beetje off-topic mee ben gaan schrijven... Als je het vervelend vindt dan verhuis ik wel, hoor :).

Dames, komen jullie ook even mijn hand vasthouden onderweg naar België maandag? Ik moet dan nog de punctie! Hihi! Nee, hoor, gaat goedkomen. Denk gewoon aan Sooki's fantastische score, heel geruststellend! Ben heel benieuwd hoeveel bevruchtingen jullie hebben en van welke kwaliteit. Ik zou echt slapen als een roosje als ik jouw scores had, Sook, en ik ben echt een control freak met slapeloze nachten de laatste tijd. Niet erover in zitten, hoor!

Nicole, voor jou de punctie morgen! Whaaaaa spannend! Maarreh... als ik Sooki's verhaal lees, dan teken ik ervoor, hoor. Even flink de tanden op elkaar en dan een mooie uitkomst! Hoop dat het allemaal goed gaat! Kun je een beetje relaxen vanavond? Zorgt je mannetje goed voor je?
    Goh, wat vervelend dat jij ook dat gedoe hebt. En tja... Vlaamse wetgeving... Wij zijn toch Hollandse meiden, en wat maakt het de Belgen nou uit de hoeveelste poging het is van ons :(.
    Wil jij sowieso twee teruggeplaatst hebben? Kan me voorstellen hoor als je niet meer jaaaaaren de tijd hebt voor dit soort dingen. Ik wil erg graag 1 als het een topembryo is, maar als mijn eitjes zijn aangetast door de langzame groei of er is iets anders waardoor de emmy's van mindere kwaliteit zijn dan wil ik er twee. Vind het hoogstvervelend dat daar een paar dagen van tevoren verandering in komt eerlijk gezegd. Ik wil dr. W.! Hij mag van mij niet meer op vakantie en ook niet meer woensdag's vrij hebben. :p

10. Hallo dames, vandaag de punctie gehad ... van te voren moest ik een zetpil in brengen als pijnstiller en voor de punctie kreeg ik Dormicum toe gediend ... maar man wat deed me dat zeer zeg die punctie dit is me toch even zwaar tegen gevalen ze moesten dan ook nog hard op mijn buik drukken om de follikel's goed in beeld te krijgen dus het voelde uitwendig en zeker inwendig niet lekker. Maar goed we hebben het overleefd. Ik heb nu iets bloedverlies en mijn buik voelt nog niet prettig aan dus ik lig zo veel mogelijk op de bank .. morgen bellen naar België voor de uitslag en dan horen we ook hoelaat we voor de tp moeten ... ben reuze benieuwd,

gr. Nicole

11. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey meiden,

@ Cyntje, idd wat Botervliegje zegt.. Sorry dat we zo off topic in jou topic kletsen.. Als je het vervelend vindt, gewoon zeggen hoor! dan verhuizen we gewoon.
    Hoe is het nu verder met jou? Kun je al een beetje aan het idee wennen?

@ hier
    Nou gisteravond krom gelegen van de buikpijn en met twee pijnstillers naar bed. Ik leek wel tachtig. Maarja, het hoort bij de punctie, en mega bont en blauw gevoel daarbinnen.

@ Botervliegje, Maandag dus, ik zal zeker aan je denken! Wat ik al zei, rustig blijven ademhalen, da's volgens mij de truuk.. En wat je zelf al zei, gewoon over je heen laten komen. (hoor mij.. de angsthaas! Hihi)
    En slapen als een roosje.. hmm, helaas.. door buikpijn en toch de piekermodus in mme hoofd niet zo'n geweldige nacht gehad..

@ Coni, blij te horen dat het goed gegaan is. laat je morgen even weten wat de score is? Ben benieuwd! Hoeveel foll hebben ze eigelijk aangeprikt?

@ hier2,
    duss Genk gebeld vanmorgen, Er zijn gister 22 foll. aangeprikt, in 12 daarvan zat een eitje en 7 daarvan snapte de bedoeling en zijn nu een embryo.. Dubbel gevoel dus, de helft van de helft van de helft.. ongeveeer. Maarja, ik heb geen recht om me daar een beetje verdrietig en teleurgesteld om te voelen.. Meiden zat waarbij het nog veel minder embryo's opleverd.. of niets.. Maar wat ik al zei, beetje dubbel dus. 22 klonk zo hoopvol..
    Anywayz, morgenmiddag (!) gaat er 1tje terug mijn buik in. En dan twee weken wachten of ie ook gaat nestelen (hihi, twee weken niet poepen en m'n benen strak tegen elkaar, dan kan ie er niet uit.. hihi)

Knuf Sookie
    Ps oja, en de kwaliteit, dat hoor ik denk ik morgen, de embryologe was niet zo meedeelzaam..

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Nicole: Wat jammer dat het toch niet bepaald 'fijn' was, maar wel heel fijn dat het over is, toch? Waren er inderdaad vijf follikels? Weet je dan gelijk al hoeveel eicellen erin zitten? Hoe is het vandaag met je? Moet je inderdaad maandag naar Genk? Ben toch wel blij dat ik morfine krijg als ik jullie zo hoor, neem het evt. overgeven dan wel voor lief... ;)

@ Sookie: Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen, hoor! Ik heb een beetje hetzelfde. Tuurlijk is 7 embryo's een prima score, maar als je 22 follikels had kan me voorstellen dat je dan toch denkt dat 10 of zo wel haalbaar moet zijn. En jouw teleurstelling mag er gewoon zijn, hoor! Al hoop dat je het gauw kan omzetten is weer allemaal positieve gedachten. Want objectief sta je er echt nog goed voor. Ik hoop voor je dat er een paar top-embryo's tussen zitten. Denk inderdaad dat de embryologe dat nog niet kon zeggen... Dan heb je ook nog 'reserve' emmy's over en maak je meer kans op een zwangerschap natuurlijk. Hoewel ik hier ook hoor dat er zat meiden zijn die zwanger raken van een iets mindere emmy.
    Hoe is het nu met je buikje? Wanneer moet je weer met België bellen of hoor je op de dag van de tp wat de kwaliteit is? Ik duim voor je!

@ hier: Ben al wel over de grootste dip heen. Ik had voor mezelf gedacht dat het allemaal 'fantastisch' zou moeten gaan, schaam me er een beetje voor :). Had de vorige keer met slechts 150 EH Gonal f 30 follikels, allemaal netjes even groot, in een redelijk (ook iets langzaam) groeitempo. Dat was te veel van het goede, dat snap ik, maar ik had het idee in mijn hoofdje dat het nu dan echt heel goed zou gaan. En het kan ook nog echt heel goed gaan, heb de punctie nog niet eens gehad. Maar het heel optimistische gevoel dat ik een tijdje heb gehad is wat weggeëbd... Het is ook echt spannend allemaal. Probeer mezelf nu wel wat te ontzien, probeer leuke dingen te doen en te relaxen!

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohh... meiden... sorry, dat tot nu toe nog geen update heb gegeven hier... moet veel werken op het moment en ben super moe!

Gisteren avond de uitslag van de bloedonderzoeken gehad... pas om 22.05 uur! Had voort hoofdpijn en ging net mn lenzen maar vast uit doen toen de telefoon ging.
    De arts was blijverrast :D Hij zei nog "de wonderen zijn de wereld niet uit!"
    A.s. maandag ga ik bellen om een echo afspraak te maken voor tussen week 5 en 6 om de locatie te bepalen. En de 2e zaadonderzoek is niet meer nodig :D

Dit is trouwens de test van vanmorgen 6.15 uur
    Bekijk bijlage 68663

Nu heb alleen de cb indicator test liggen en die doe ik van de week een keer...

Ik ben zo blij!! Voel me eigenlijk heel goed... alleen merk ik dat ik sneller misselijk ben van bepaalde dingen. Vooral het doorslikken van de eerste hap eten sochtends is een beetje een hel :D

Zo, en nu ga ik even lezen wat jullie met zn allen hebben zitten kakelen ;)

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh Cyntje, wat een prachtige test! Ik wil ook, ik wil ook! Geniet er van...

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Krijgen jullie uiteindelijk ook hoor!! :D

16. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Ow Cyntje, wat een mooie test! Zo-eentje wil ik er ook over twee weekjes vasthouden!!

@botervliegje, kan me jou gevoel ook heel goed voorstellen.
    Oja, die 22 was ook aan de vele kant begreep ik vandaag van de embryologe. Ze noemde nog ovarieel hyper stimulatie-dinges.. EN dat ik idd veel vocht moets drinken.
    N wat je zegt, die spannig... daar gaat je optimisme voor uit de weg.. Die twee viinden elkaar niet zo geweldig aardig denk ik.. Anywayz, probeer idd te genieten van alle leuke momentjes en houdt je vast aan het "goede doel"

@hier, vandaag de tp gehad. Uiteindelijk waren er maar 3 emmy's over.. dubbele kernen zijn niet goed. Anywayz er is een 5cellige teruggeplaatst en en worden twee 4cellige ingevroren.

Al met al, spannend.

Knuf Sookie

17. Vanmorgen mocht ik naar België bellen voor de uitslag hoeveel eitjes
    er waren gevonden en hoeveel bevruchtingen hadden plaats gevonden. En helaas kregen we teleurstellend nieuws ... er waren 3 eiblaasjes gevonden waarvan er 1 leeg was 1 was gesprongen en bij de 3e hadden ze icsi gedaan en dat was een foute bevruchting geworden dus die hele pijnlijke ervaring die ik donderdag heb gehad is ook nog eens zinloos geweest ... het was vanmorgen wel even schrikken en slikken. Nu moet ik maandag maar weer naar het behandelcentrum bellen maar we hebben nu zo wie zo een maand rust en ik kan dan moed verzamelen voor de volgende punctie.
    We waren ook erg boos vandaag ... want voor dat je de punctie krijgt moet je 35 uur van te voren pregnyl spuiten voor de eisprong maar wij werden een uur later geholpen en zo zaten we dus op 36 uur tussen de pregnyl en punctie en dat is volgens ons ook de oorzaak dat er al een eitje gesprongen was en dat vinden we best wel een slechte zaak. En daar willen we het toch met een volgend bezoek over gaan hebben want er is nu een kans verkeken die je niet meer terug krijgt ... Maandag maar even afwachten wat ze te zeggen hebben,

gr. Nicole

18. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Nicole: Dat meen je niet, wat een rotnieuws... Ik kan me jouw verdriet en boosheid goed voorstellen. Eerst dat gedoe over hoeveel emmy's terugplaatsen en nu blijkt dat er geen emmy's zijn... En eentje gesprongen? Hoe kan dat nou? De punctie gebeurde dus een uur te laat? Kan me voorstellen dat je daar boos om bent! Hm.... ik vind Geertgen meestal een geweldige kliniek met fijne artsen, maar ze hebben niet hun beste week zo...
    Heel veel sterkte!!

@ Sookie: Wat fijn dat je een emmy hebt teruggeplaatst gekregen! En zelfs cryo's! Nu maar hopen dat 'ie lekker blijft zitten!
    De embryologe doelde waarschijnlijk op 'ovarieel hyperstimulatie syndroom'. Vanwege het risico hierop is mijn vorige poging afgebroken. Hier staat wat info erover op: Overstimulatie en http://www.catharina-ziekenhuis.nl/Site/loader/loader.aspx?DOCUMENTID=a75c8158-56fc-45d9-8193-6f16541f57d0. Als je symptomen krijgt moet je direct een arts waarschuwen. Hebben ze bij Geertgen hier niets over gezegd? Met 22 follikels is het risico niet supergroot, maar (volgens mij) wel aanwezig, maar ik kan het mis hebben.

19. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    @ Coni, wat ontzettend klote!! Ik ben er gewoon ff stil van.. Ik hoop dat ze je in het geertgen wat tegemoet kunne nkomen en jullie tit een goede uitkomst kunnenkomen. Ik zou okok zeker ff googlen oid om te kijken of idd dat uur teveel is geweest..
    Maar idd gewoon k**

@Botervliegje, ThNx
    En dankje voor de info. Nee, bij het geertgen hadden ze het er niet over gehad, maar jij zei van de week toch ook dat ..uhh, wat was het.. 25 (?) de "grens" is?

Anywayz, ik zal goed op mezelf letten ;)

Coni nog ff een dikke knuffel voor jou!

Knuf Sookie

20. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Sookie: Heel verstandig, goed op jezelf passen en je nog steeds lekker (laten) verwennen, he!
    Het ligt er ook aan hoe groot de follikels zijn... Volgens mij kan iemand met 18 follikels al OHSS-verschijnselen krijgen na de Pregnyl, terwijl iemand met 26 follikels nergens last van heeft. Maar 25 grote follikels of meer is volgens mij wel echt 'gevarenzone', maar weet het ook niet precies... Bij mij hadden ze de punctie de vorige keer door laten gaan met 30 follikels, zolang er maar 6 klein bleven. Wat dus niet het geval was. Maar ik zat daarmee op de grens.
    Als alles nu ok is met jou, dan zou ik me geen zorgen maken. En als je wel de verschijnselen gaat krijgen heb je dikke kans dat je zwanger bent.
    Slaap lekker!

@ Nicole: Denk de hele avond aan je... Ook knuffel van mij!

Deel Deze Pagina