Hoi hoi, Hier up-date van mij... Heb de punctie vanmorgen gehad. En het viel me 100 % mee! Ik vond het veel beter te doen dan de HSG. Had zelfs de uitrusttijd niet echt nodig. Alleen de laatste follikel wilde niet mee... daar heeft dr. K. nog even op zitten wroeten wat wat pijnlijk was (heb toch even zitten krijsen ), maar die ging echt niet. In totaal 10 follikels. Is natuurlijk prima, maar kan het niet helpen om een klein beetje te denken dat ik er graag meer had gezien. Stom he... . Komt ook omdat ik een beetje onzeker ben over die langzame groei, ben bang dat de kwaliteit van mijn eitjes hierdoor misschien is aangetast en dat daarom elke follikel meetelt. Maar mijn angst kan volledig ongegrond zijn, zit niets anders op dan te wachten op morgen... Ik kan me het verdriet van Nicole zo voorstellen... Vreselijk moet het zijn als het na de punctie niet meer doorgaat! Maar je moet door... Het is lang wachten in de MMM... Hoe is het met jullie? Liefs, Botervliegje
Hey Botervliegje, Fijn te lezen dat het je alleszins meegevallen is! En 10 is ook heel netjes hoor! Ben trots op je (enne, snap jou gedachtegang helemaal!) Ik ben benieuwd naar de uitslag uit Genk. Hoe voel je je nu? bont en blauw aan de binnenkant? Doe je écht rustig aan de rest van de dag! @hier, sinds vannacht/vanmorgen héél vroeg een soort van lichtelijke ongiekramp in mn baarmoeder. M'n eierstokken voel ik zeker nog, ze hebben een hele opdonder gehad, denk ik dan maar. Dus ook hier is rust het credo. Anywayz, nog twee weken en dan weten we het. Inmiddels wordt ik wel al een beetje simpel van die utrogestanbolletjes.. blij dat ik nog inlegkruisjes liggen had, anders was nu mijn string-voorraad naar de filestijnen.. hihi Hoe je ons op de hoogte? Knuf Sookie
Hee die Sookie, Leuk weer van je te horen! Eigenlijk heb ik niet zoveel pijn aan de binnenkant! Voelt een beetje als 2e of 3e dag menstruatie, niet helemaal fit dus, maar echt goed te doen. Had natuurlijk ook de helft minder follikels als jij. We doen trouwens toch volledig ICSI. Bij 10 eicellen of meer zouden we eerst 50/50 doen als de zaadkwaliteit dat zou toelaten, maar dat zit er niet in. Ben wel moe. Als ik weer moet dan wil ik weer die Rapifen, al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig zal zijn. Ben er niet misselijk van geworden trouwens. Alleen het infuusje prikken ging mis, het bloed spoot eruit, net als in Grey's anatomy. Ok, nee, niet net als in Grey's anatomy, maar wel met zo'n straal. Toen moest mijn andere arm en dat ging ook niet helemaal vlekkeloos. Voel me erg stoer hoe ik dit opschrijf hihi. 8) Ik zou echt heel blij zijn met drie topembryo's zoals jij... Nog eventjes geduld... Hm... nieuwe kramp? Weet jij ook wanneer het innestelen is ongeveer? Toch iets van 4-7 dagen na eisprong gemiddeld...? Hmmm.... Doe het nog maar rustig aan zou ik zeggen, zoveel follikels is ook niet niks. Heb die bolletjes nog niet zelf geprobeerd. Welke tijdstippen doe jij het? Ik heb gelukkig een hele lading Zeeman-ondergoed voor de 'ik heb geen zin'-dagen
Haha, een straal bloed! Ik zou helemaal gek worden!! Wat doet de rapifen? Ik had gewoon (nouja..) dormicum.. Is die rapifen dan de pijnstillende variant (de morfine dus?) Want als dat zo is, wil ik die denk ik ook een evt volgende keer.. Die utro doe ik als ik opsta, tijdens de lunchpauze en als ik naar bed ga. Ongeveer. t komt niet zo nauw wisten dze me in Genk te vertellen, het gaat er meer om dat je op een dag de totale hoeveelheid van 600mg progesteron binnen krijgt. Oja, tip, geen utro doen vlak voor de tp, vindt de gyn niet zo fijn hihi. Ik had alleen de ochennd gedaan en de middag na de tp toen ik weer thuis was. En nog een tip, als je die inbrenghuls gaat gebruiken, zet een streepje (met edding oid) op het uiteinde als ie helemaal ingedrukt s.. pfff, ik bedoel, als ie in je zit, kan ie wat stroef gaan en zie je dus niet dat ie al op het eind is.. dat streepje helpt dus zodat je weet dat je niet nog verder hoeft in te drukken (en jezelf pijn doet.. ja, ervaring mee..) volg je me nog? hihi Bij mij zijn deze drie emmy's ook ICSI-bevruchtingen, de IVF-bevruchtingen hebben het niet gered. En volgens mij is het innestelen ong vanaf een dag of 3 na de tp. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar echt documentatie over heb kunnen vinden. Ik doe zeker nog rustig aan, mijn eierstokken voel echt nog beurs aan zegmaar. En jij, hop, een zeeman-onderbox aan en op de bank! Spreek je iig morgen weer (avond, moet morgen weer aan het werk, yay..) Knuf Sookie
Ja, de Rapifen is pijnstillend inderdaad. Maar ik vond 'm ook kalmerend. Raakte een beetje dizzy en slap. Maar die ga jij niet nodig hebben, trouwens! Eerst een kleintje van deze poging en dan een broertje of zusje van de cryo's! Dus jij ook uiteindelijk ICSI! Ik dacht eerst dat jullie IVF deden, maar jullie hebben 50/50 gedaan? Ben misschien een beetje vergeetachtig vandaag... de moeheid heeft me behoorlijk overvallen en toch wat meer last van mijn buik gekregen. Maar zolang ik lekker op de bank zit met een dekentje gaat het wel. Gelukkig maar dat jullie ook een deel ICSI hadden gedaan, anders had je misschien geen topemmy's gehad! Ik hoop heel erg voor jullie dat het in één keer raak is en dat het kleintje lekker 9 maanden blijft zitten. ICSI is toch weer een heel nieuwe methode, misschien is dat wel dé oplossing, ook voor een goede embryo 'kwaliteit', maar ben geen gyn natuurlijk... Werkse morgen! En als je niet lekker bent eerder naar huis, hoor! xxx
Update!!! Gisteren de eerste echo gehad en er was een heel mooi zwart rondje te zien in mijn baarmoeder! Me helemaal happy!! Maar we zijn er nog lang niet.... A.s. vrijdag 14-05 krijg ik weer een echo... maar dat is met 6.1 weken... dus ik weet niet zeker of ze dan al een hartje kunnen zien kloppen. Al hebben ze wel heel goed apparatuur, misschien dat dat scheeld. Want gisteren zag ik in het zwarte rondje een licht stipje... zou dit ons muisje zijn?? Ik ben het vergeten te vragen want ik lag zo te genieten!! Dus, vrijdag echo nummer 2 en dan de maandag er op lekker een midweekje op vakantie! Dan zal week 6 als het goed is voorbij vliegen
Ja, ben ook blij! Had niet gedacht dat ik er toch twee terug zou krijgen en drie in de vriezer. Wat heerlijk dat je een goede echo hebt gehad! Dat is alvast een heel goed teken, toch? Enjoy!! Hoop je te volgen
@Cyntje, van harte gefeliciteerd met de positieve echo .... en ja hoor met 6 weken zouden ze het hartje kunnen zien dus ik ben benieuwd ... Wisten jullie dat er ook een hyves site is geopend voor mensen die onder behandeling van Geertgen zijn .... ik heb me aangemeld misschien ook leuk voor jullie Stg. Geertgen vruchtbaarheidskliniek - Hyves.nl gr. Nicole
ff kleine update.. Nou, het is voor deze ronde game-over.. Het bruinverlies wordt nu toch echt roder en er zitten ook al wat stolsels bij.. Ik denk dat de testen licht posi worden door alle hormonen van deze ronde.. Knuf van een toch wel verdrietige Sookie
Lieve Sookie, Wat een naar nieuws! Klinkt niet goed Wanneer had je licht positieve testen? Na een dag of 12 is de Pregnyl volgens mij helemaal uit je lichaam, als je daarna een streepje hebt gezien, dan betekent dat volgens mij wel wat... Maar wel superjammer dat het is niet goed is gegaan . Heb hier ook hartstikke buikpijn, gevoelige (.)(.) weg... Gaat ook niet goed komen denk ik Ga je gelijk door met de cryo's denk je? Dikke knuffel voor jou!!! xxx Botervliegje
Hey Botervliegje, Die lichte testen heb ik eergister, gister en vandaag gehad, elke dag een beetje beter zichtbaar.. Maar de buikpijn nu verteld mij echt dat het einde oefening is.. De streepjes komen dus niet van de pregnyl, dat dacht ik eerst ook ff.. Sinds vier dagen waren bij mij ook ineens alle symptomen weg (pijnlijke borsten en tepels) Ik ga morgen ochtend ook gelijk het Geertgen bellen om zsm een afspraak te maken. Om idd de cryo tp in gang te zetten, als het kan wil ik ook meteen door. En ik zit met nog wat vragen zoals, hoe kan het dat er 22 foll waren, 12 eitjes, 7bevruchtingen 5 embryo's en nu uiteindelijk maar twee in de vriezer. Ik snap wel dat ik er niets aan doen kan, maar ik vraag me wel af of daar dan de oorzaak van de onverklaarbare subfertiliteit te vinden is... Nouja, je snapt wel wat ik bedoel. En ik wil weten of ik, ookal doen ze de cryo-tp in een natuurlijke cyclus, ik niet toch de utrogestan kan krijgen Niet dat ik daar zo blij mee ben (kwark-bolletjes.. jakkes), maar de werking is wel goed.. ik kan het idee dat het steeds bij het nestelen fout gaat niet los laten. En die posi testen nu weer bevestigen dat toch ook weer een beetje voor mijn gevoel.. Anywayz, blij dat ik vorige maand een familiepak ob had gekocht.. (56 in een doos ipv 16, hihi) Kan ik even mee vooruit. Nu nog van die menstruatie pijn af. Ik heb wel het idee dat het nu erger is. Normaal heb ik er ook altijd erg last van, maar nu lijkt niets echt te helpen.. Maar voor jou ook spannend! Heb je de test al klaar liggen voor morgenvroeg? En nog geen last van bruinverlies? Dan kan het nog gewoon goed zitten hoor! Positief blijven denken. Vanuit hier ook een dikke knuffel voor jou, komt goed meis! Knuf Sookie
Wat naar allemaal, meis... Ik heb de test voor morgenavond klaarliggen... mag eigenlijk pas donderdag testen, maar morgen is de 15e dag sinds punctie en ik heb heel gevoelige testen (mag vanaf 3 dagen voor verwachte menstruatie), dus morgen zou ik wel een antwoord moeten hebben. Maar heb zelf het gevoel het antwoord al heel goed te weten... Het lijkt inderdaad erop dat je een vroege miskraam hebt gehad . Vals positief kan alleen bij hele slechte testen. Misschien goed idee om morgen toch even een bloedtest te doen? Zodat je precies weet hoe hoog je HcG is? Kan me ook voorstellen dat je daar geen behoefte aan hebt. Ik wil ook graag direct door met de cryo'tjes... Houd je ons hier op de hoogte? Dikke knuffel!!!
Tuurlijk hou ik je op de hoogte! Ik had er ook al aan gedacht om morgen een bloedtest te vragen, just to be sure. Mijn gedachte ging ook al ri vmk.. En als dat zo is, is gelijk ook wer een beetje van mijn idee over de innesteling bevestigt.. Tis idd wel niet persee iets waar ik op zit te wachten met de ongie al doorgebroken, maar het geeft wellicht wel zekerheid. ik denk morgen aan je, ik hoop dat je gevoel je voor het lapje heeft gehouden en je een mooi posi test hebt! knuf Sookie
Sookie, hoe is 't nu met je? Geertgen al gebeld? Hoe gaat het nu verder? Gisteren de test gedaan... sneeuwwit . Moest eigenlijk vandaag nog 1 dag die stomme bolletjes doen, maar ik spijbel de laatste dag . Laat ik nu maar ongesteld worden, dan kan hopelijk voor het weekend van 5 juni de tp plaatsvinden... Of doen ze tp's ook in het weekend denk je? Veel sterkte meis! xxx
ff vlug, Dr W bevestigde een miskraam... deze maand rust en dan komende cyclus de cryotp.. Botervliegje, balen meid... Maarre tp's doen ze ook in het weekned. Ik pb je van de week wel ff met meer info... Knuf Sookie
Sookie, wat ontzettend jammer ... dat maandje rust zal je misschien wel goed doen ... je lichaam heeft toch even de tijd nodig om te herstellen ... ik hoop dat je de moed en kracht weer kan vinden voor de volgende behandeling ... loop je zelf niet voorbij meid gund jezelf de tijd om even te rouwen om dit verlies ... lfs. Nicole