ik heb echt te doen met de mensen die dit moet meemaken en de ouders! Ik vind eigenlijk de kinderen/ouderen die andere pesten en zelfmoord plegen eigenlijk de gevangenis in moeten !!! Het is gewoon letterlijk moord
Ik sta zelf voor de klas en heb al een aantal keren een workshop gegeven aan ouders over cyberpesten. De meeste ouders hebben geen idee van wat er gebeurt en vooral wat de schade kan zijn. Kinderen zijn veel verder op het gebied van computers dan hun ouders en het is tegenwoordig van groot 'belang' dat je veel 'vrienden' hebt online. Het gebeurt heel veel en de schade is enorm. De drempel om via sociale media te pesten is veel lager. Het pesten/schelden/bedreigen gaat veel makkelijker van achter een scherm dan in 'real-life'. Er worden valse accounts aangemaakt, foto's misbruikt, en ga zo maar door... Ik kan er een boek over schrijven en houd mijn hart ook wel eens vast voor mijn eigen zoontje later.... Ik zeg: NOOIT verbieden, maar altijd praten met je kinderen. Vraag ze of ze jou iets willen leren mbt computers/social media. Je bent het als ouders bijna verplicht om mee te gaan in deze wereld, zodat je enigszins op de hoogte bent....
De ouders van kinderen die nu 12+ zijn dan want ik kan toch echt wel zeggen dat ik net zoveel weet als elk kind van tegenwoordig ( op de pc) Dat is niet een kwestie van moeten maar ook willen. Ik ben gek op deze huidige wereld met mogelijkheden. Ook op de pc. Dat cyberpesten is daar natuurlijk in meegegaan. Maar ouders van 40+ zijn inderdaad soms nog te bleu op dat gebied. ( niet allemaal) Zelfs onder mijn "generatie" lijkt heel veel facebook vrienden ook nog wel belangrijk.
ik vind dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen en dat ze wat moeten zeggen of doen tegen hun kinderen! Wat mij altijd laat schrikken is de ouders die niet echt veel kunnen schelen of echt in denial zitten van mijn kind doet dat niet! Nee?! als je kind een engel was hoorde je mij niets van zeggen!
Wij wonen vlakbij die school... (maar ik heb mijn zoon daar niet ingeschreven). Het verhaal dat ik hoorde ging over een andere school. En idd...op elke school gebeuren dit soort dingen. Ik hoop dat het voor jouw dochter snel beter wordt.
Hm, vaag, hij stond ineens al geplaatst... Maar idd, bij ons weten ouders ook vaak niet wat hun (12+)kind allemaal doet, en het pesten gaat ondertussen verder. Ik denk dat het voor ouders ook erg lastig is om een goede balans te vinden in het 'bemoeien', zeker als het puberen gaat beginnen (ik ben mentor van een 2vwo-klas, dan zijn ze 13-14 jaar).
Geeft toch niet meis.. Je moest eens weten wat ik allemaal verkeerd schrijf. Ik ben blij dat ik autocorrectie op me pad heb Hier wel last van dyslexie Maar moet zeggen hoe meer ik schrijf hoe beter het gaat
ben het compleet met je eens de ouders hoeven hun ogen ook niet te sluiten voor wat hun kinderen doen als mijn kinderen buiten zijn weet ik niet wat ze daar uitspoken