Cyste 3 x 3 cm

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nina Sanders, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoi dames. Ik ben zwanger geworden via iui in een gestimuleerde cyclus. Tijdens de eerste vroege echo (met 5.6 weken) zagen we wel een cyste van 3 x 3 cm. Zou zelf verdwijnen en was normaal. De vk wil deze wel in de gaten houden en afgelopen vrijdag had ik weer echo, maar hij zit er - met 14 weken - nog steeds. Ook niet geslonken. Wie heeft dit ook gehad? Verdween deze vanzelf? Zo niet, wat gebeurt het dan? Kan het kwaad als deze blijft zitten? :)

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Yep mijn schoonzus begin dit jaar. Kromp pas nadat de hcg uit het lijf verdween. Kon pas kwaad als de cyste groeide boven een bepaald aantal cm omdat dan de eierstok kan verdraaien. Geloof dat ze niet boven de 7 cm willen zien.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik had tijdens de eerste twee cystes, tijdens de tweede niets over gehoord geloof ik, en nu met de derde was ze verbaasd over die cystes te lezen want ze heeft ze niet gezien.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh oké, hm. Ik heb toch zoiets van het hoort er niet. En als het niet opeens verandert in een gevaarlijk ding (kan dat?) dan is het goed haha.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Ja hoor, die cyste kan er bv zijn ontstaan omdat er een eicel achter bleef omdat ie te klein was om mee te springen met de dominante eicel. Bijna alle vrouwen hebben wel een keer of vaker cystes, alleen jij bent toevallig zwanger. Maar dat wist de cyste niet. De hormonen houden de cyste in stand nu, als die niet groeit of nog een stukje erbij is dat geen probleem.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit is ook zo. Tijdens de iui zaten er 2 eitjes: 1 van 19mm en 1 van 29mm. Die van 29mm is gesprongen (zagen we later aan het corpus luteum).

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Je leert wel super veel over het vrouwelijk lichaam als je bij de gynaecoloog loopt wat dat betreft!

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Kan met deze afmeting geen kwaad hoor. ligt er ook aan wat voor cyste het is, als het een functionele cyste is (met heler vocht, op de echo zwart) dan kan het miner kwaad en is de kans groter dat het vanzelf weg gaat als bij bijvoorbeeld een chocoladecyste.

Deel Deze Pagina