Hoi dames, Ik heb op mijn linker eierstok een cyste van zo'n 5 cm. Kan een ovulatietest erg donker of zelfs positief uitslaan door een cyste? Met andere woorden; maakt een cyste een ovulatietest onbetrouwbaar? Ik verlies ook soms wat slijm met een beetje lichtbruine afscheiding. Heb nog geen eisprong gehad deze cyclus (krijg echo's). Kan dit ook komen door een verstoorde hormoonbalans door de cyste, die afscheiding? Bedankt alvast!
Volgens mij kan een cyste inderdaad hormonen produceren. Er zijn vrouwen waarbij zelfs een zwangerchapstest valspositief uitslaat door een cyste. Dus de mogelijkheid is er ook zeker dat een ovulatietest valspositief geeft door die cyste.
Een cyste schopt alles hormonaal gezien in de war. Je testen kunnen een valse uitslag geven, zowel ovulatietesten als zwangerschapstesten. Het kan zijn dat je geen eisprong krijgt. Als je wel een eisprong hebt, kan je menstruatie op zich laten wachten of juist heel snel komen. Toen ik twee grote cystes had, werden de IUI-behandelingen tijdelijk gestaakt. Ik mocht geen hormoonmedicatie nemen. Dus ik vraag me af of je nu door mag gaan met deze ronde?
@Jippie Ik weet het zelf ook niet eigenlijk. Ze willen me nog wel even volgen, moet dinsdag weer terug. Qua medicatie gebruik ik alleen Utrogestan, maarja als ik toch geen eisprong krijg, hoef ik die natuurlijk toch niet te gebruiken. Ik baal wel als een stekker, stomme cyste. Zijn al aardig lang bezig, en dan nu dit weer. Heb daardoor dus waarschijnlijk ook soms heel licht een heel klein beetje bruinverlies? Doordat de boel in de war geschopt is?
Onregelmatig (oud) bloedverlies hoort er inderdaad bij. Ik moet nu ook wachten met verdere behandeling. Half september controle-echo. Is de cyste weg dan gaan we ICSI doen en anders kijkoperatie