Cyste begin zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Soulfood, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

1,5 week geleden had ik mijn eerste echo. Ik was toen ongeveer 8+2 en een mooi kloppend hartje. Alles zag er netjes uit.

Wel zag de vk een cyste bij mijn rechter eierstok van ongeveer 2 cm. Ze zei dat dit vaak de holte is waar het eitje uit springt en dat het meestal weer verdwijnt. Dat zou dus bij de termijnecho straks ook het geval moeten zijn.

Ik heb overigens geen buikpijn ofzo en ook geen bloedverlies. Ik maak me er ook niet druk om vooralsnog maar zat er net weer aan te denken en vroeg me af of hier meer vrouwen zijn die een dergelijke cyste hebben/hadden.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja heb ik ook, die van mij is bijna vier cm. En ik heb gister de termijnecho gehad maar realiseer me nu dat er niet meer gekeken is naar die cyste. Ik zal het bij de volgende echo toch nog even aankaarten. Bij mij is het waarschijnlijk een endometriosecyste. VK zei dat zolang de cyste niet groter wordt er niks aan de hand is.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heb ik ook gehad, was met de nekplooimeting rond 12wkn al helemaal niet meer te vinden.

4. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ah ok, wel meer voorkomend dus :) Thanks dames!

5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik had het ook bij m'n laatste zwangerschap. Wel een stukje groter. Bij de termijnecho was ie weg. Heb er ook geen last van gehad.

Deel Deze Pagina