Ervaring met vroege echo paar dagen terug of vooruit geteld

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Memommy, Dec 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Memommy

Memommy Actief lid

Dec 10, 2016
    209
    2
    18
    Hebben jullie hier ervaring mee.
    Hier werd met de vroege echo van 8 weken 2 dagen afgeteld dus op 7.5 dagen gezet maar ze zeiden erbij dat ze met de termijn pas echt goed kunnen meten. Hebben jullie ervaring hiermee?

2. Mel7

Mel7 Bekend lid

Apr 12, 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, ik ben niet terug gezet met de eerste echo, ik was net zo ver als ik dacht te zijn en met de 12 weken echo was ik geloof ik 5 dagen vooruit gezet

3. samhh

samhh Actief lid

Jul 6, 2014
    147
    1
    18
    Ik had ivm bloedverlies een vroege echo.
    Nou weet ik niet precies meer hoever ik toen dacht te zijn. Een week of 6.
    Ik weet wel dat ik toen precies een week teruggezet ben.
    Later nog 2 keer heen en weer.
    De uiteindelijke uitgerekende datum is precies wat ik zelf in het begin had berekend.
    Mijn ervaring is dus dat het niks hoeft te betekenen.

4. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    2 dagen is niks. Is echt mm werk.
    Mijn 1e echo was met 9 weken. Ik dacht toen zelf ook 9 weken te zijn. Meting kwam op 8 weken 5 dagen. Dus 2 dagen naar achter gezet.
    Precies 3 weken later weer echo. Met 12 weken, de termijnecho dus. Werd toen op 12+2 gezet. Dus ineens 4 dagen vooruit ;)
    Wilt allemaal dus niet zoveel zeggen. Gewoon lekker genieten en niet te druk maken :)

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Over 2 dagen verschil zou ik me niet al te druk maken.
    Mijn allereerste echo was met 6 weken 5 dagen en de eerste keer kwam ze uit op 6 weken en 2 dagen ofzo en bij de tweede keer meten zat ze wel precies goed.
    Echo met 7 weken en 5 dagen was precies zo.
    Met de 10 weken echo klopte het wel precies, omdat het dan wat makkelijker te meten is allemaal.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je mag maximaal een week afwijken, gezien de foutmarge met meten. Alles wat daaronder zit, is niet zorgwekkend.

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ik ben met 8.2 weken naar 7.2 weken gezet. Een week later zat ik gewoon netjes op 9.2 weken!

8. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Ja hier ook eerst 4 dagen terug gezet en bij de termijn 6 dagen vooruit!

9. Cyll

Cyll Actief lid

Apr 3, 2012
    166
    0
    16
    Ik werd met de echo van 8 weken een week terug gezet. Volgens hun was ik dus 7 weken. Ik maakte me hier toen ook zorgen om. Ik wist precies wanneer ik gemeenschap had gehad en kon dus niet ineens een week minder ver zijn. Met de termijn echo van 11 weken had ik die week weer ingehaald. En was ik dus precies zo ver als ik dacht. Het is met het termijn van 8 weken heel erg moeilijk te meten. Grote kans dat je dus straks gewoon weer vooruit gezet wordt.

10. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Hier echt met 6,5 week 2 dagen terug gezet. Toen met 9 weken daar bovenop kom eens 6 dagen teruggezet dus ik helemaal in de stress en met 12 weken 1 dag vooruit op mijn datum dus alles dik in orde

Helaas is met die termijnen een met foutje zo gemaakt

11. bo1986

bo1986 Bekend lid

Aug 16, 2012
    899
    40
    28
    Ik werd bij de eerste echo 5 dagen terug gezet en bij de termijn echo 10 dagen vooruit gezet

Share This Page