Hoi allemaal. Vanmorgen erachter gekomen zwanger te zijn. Was naar mijn berekening 12 dagen over tijd. Gelijk echo gehad omdat ik twijfelde of het vorige maand al was gebeurd (toen 1x onveilig seks gehad en deze maand alleen met condoom) . Er was enkel een leeg zakje te zien... dat zou dus kunnen wijzer op dat ik rond de 5 weken zwanger ben of dat er vorige maand een miskraam heeft plaats gevonden. Hoe denken jullie hier over? Iemand een soortgelijk verhaal? Of een echo gehad tussen de 5 en 6 weken en wat was hier op te zien? Groetjes
Vervelend die onzekerheid. Zou het geen laat ei kunnen zijn geweest? Maar hoe vervelend ook, je zult moeten afwachten. Sterkte ermee
Als je zelf weet wanneer je onveilige sex hebt gehad kun je wel ongeveer berekenen hoe lang je zwanger zou kunnen zijn. Uitgaande dat zaad wel 6 dagen kan overleven..?
We hebben een tijdje terug 1x een paar tellen onveilig gedaan en dat ik gezegd heb dat mn vriend een condoom om moest gaan doen. Dat is volgensmij vorige maand geweest dus dan had ik nu ongeveer 10 weken moeten zijn. Maar dat is dus een kwestie van een paar tellen geweest.... Maargoed kan dus idd wel Deze maand precies rond mn eisprong wel seks gehad maar met condoom. Als het toen dus ergens mis is gegaan zou het idd gewoon een late innesteling ofzo kunnen zijn. Werd bij de 1e 2 ook beide keren 3 dagen terug gezet.... dan zou ik nu dus net 5 weken zijn....
Spannende tijd voor je! Met 5 weken en 4 dagen was er bij mij een vruchtzakje +minuscuul vruchtje te zien. Ik duim voor je!
Met een week of 5 is er vaak nog niet zoveel te zien. Ik zou over 2 weken nogmaals een echo laten maken, dan heb je duidelijkheid.
Pff zo frustrerend dit joh... maar goed er zijn dus meer mensen die met 5 weken op de echo nog vrijwel niks te zien hadden. Volgens mijn app waarin ik altijd trouw mijn menstruatie invul zou ik 5+5 zijn geweest gister met de echo. Maar aangezien ik de vorige keren ook al ben teruggezet zou het ook 5 weken kunnen zijn... Dan is geen vruchtje zien dus makkelijk mogelijk. Ik maak mezelf echt gek.... kan er geen moment van de dag niet aan denken.. helaas zit er niks anders op dan te wachten tot 22 december
Je kan nu ook nog even oploop testen he, met 5 weken kan dat nog wel denk ik. Natuurlijk kan je met een leeg vruchtzakje ook nog wel.stijgend HCG hebben, maar het kan wel een indicatie zijn...
Dan lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het gaat om een miskraam van vorige maand. Ik zou ervan uitgaan dat er nu iets misgegaan is met je voorbehoedsmiddelen, en dat je gewoon pril zwanger bent.
Lijkt mij zelf momenteel ook het meest logisch.. ook omdat ik sinds 2 weken pas zeurende buikpijn heb zoals ik dat ook bij mn zoontje had toen ik zwanger was en sinds een paar dagen misselijk en rommelende darmen... lijkt me dat dat dan al eerder had moeten beginnen? Ik heb serieus de neiging op de vk weer op te bellen of ze aub eerder weer een echo kan maken, ik zit mezelf compleet op te vreten....
Vroeger dan 22 december een echo heeft weinig zin he, je wil minstens voorbij de 6 weken zijn en een kloppend hartje zien, anders weet je alsnog niets.
Ach ergens weet ik dat ook wel... maar 2 dagen kan al veel uitmaken, wie weet zien ze nu wel een wurmpie hahaha ach ik zal moeten wachten... Ik ga veel leuke dingen plannen enz.. Ik wil gewoon zekerheid, of hetnou goed zit of foutzit, onzekerheid is vreselijk
Met 6 weken en 1 dag (geschatte leeftijd op basis van meting) was onze uk net aan een paar mm groot. Echt een frummeltje in een, naar verhouding, grote zak. Hartje zagen we flikkeren en volgens de echoscopiste hadden we daarmee stinkende mazzel want die was echt NET gaan kloppen volgens haar. Die echo hebben wij overigens bij een echocentrum laten maken, de eerste de beste die plek had voor een 10minuten 2d maar die wel gecertificeerd was voor medische echo's (dus niet alleen mooie plaatjes kan maken). Wij wisten de termijn niet zeker kon ook een maand vershil in zitten en wilde ook graag weten of gupje op de goede plek lag. Die bleek hoog in t midden uit te hangen dus dat was prima. Ik had echt geen zin om 2 weken op de vk te wachten. Ken mezelf iets te goed, ik kan daar niet tegen. Boel ging al niet in de volgorde zoals we bedoeld hadden dus ipv de vraag of we t aandurfden een tweede na de vorige ellende, werd t: " goed hoe gaan we dit regelen" dus de tent stond hier al voldoende op zn kop van alleen "zwanger" dan wil ik zekerheid waar ik zekerheid kan regelen.