Ik zit inmiddels alweer op CD47 en er is nog geen eisprong te bekennen. Ik merk dat ik het nu veel zwaarder heb dan tijdens die eerste cyclus. Toen dacht ik continu: ah, dit is de eerste. De volgende ronde komt het goed. Maar dat komt het dus niet helemaal. Nu ben ik op 20 december natuurlijk naar het ziekenhuis geweest. Daar dachten ze mogelijk een cyste te zien. Kon ook een darm zijn. Maar, zeiden ze, dat staat los van je menstruatie. Nu zit ik eens te googlen en dat hoeft helemaal niet zo zijn. Over twee weken moet ik weer en ik heb een beetje zitten googlen en de cyclus kan wel degelijk uitblijven door een cyste. Nu 'hoop' ik stiekem een beetje dat ze er 1 vinden en dat ze die dan weg kunnen halen en dat het daarna goed komt. Ik voel me gewoon een beetje eenzaam de laatste dagen. Aan de ene kant heb je mensen met een regelmatige cyclus die allang bezig zijn. Aan de andere kant heb je mensen met lange cycli, maar die hebben allemaal PCOS. Dat heb ik dus ook niet en wel lange cycli.. Nu was ik even benieuwd of iemand van jullie ook een cyste heeft gehad die de boel op heeft gehouden. Of andere opbeurende woorden. Het openen van dit soort topics heb ik af en toe even nodig merk ik. Dat iedereen even opbeurende dingen zegt. Dan heb ik weer even wat positieve dagen wellicht, haha. In mijn omgeving heeft niemand er ervaring mee. Gisteravond een soort van mental breakdown gehad bij mijn ouders. Het schoonzusje van mijn zus (snapt u 'm nog) is gisteravond bevallen. Mijn ouders waren er zo mee bezig en ik trok het gewoon even niet meer. Toen zei mijn moeder: "Nou als het bij jou zover is, dan..." En toen zei ik: "Ja als het me ooit gegund is hè" En toen zei mijn moeder doodleuk: "Ach en anders adopteer je zo'n schattig kindje" Superlief bedoeld maar schoot totaal in het verkeerde keelgat. Ze had geen idee hoe hoog het zit en hoe ik ermee rondloop. Dus toen kwamen de tranen en die leken ook even niet te stoppen. Heb het er wel met mijn ouders over gehad en ze hebben wel lief gezegd dat het allemaal wel goed komt. Mijn ouders zijn twee jaar bezig geweest om zwanger te worden, dus ze begrijpt mijn gevoel nog wel een beetje, maar ik heb ook aangegeven dat ik het meest frustrerende vind dat ik het gevoel heb 'niet mee te doen'. Ik heb gewoon geen kansen. Waar iedereen iedere maand een kans heeft, heb ik geen kansen. In januari een LH-piek vast weten te stellen met ovulatietesten, maar 8 dagen later werd ik ongesteld. Al met al; sinds pilstop op 8 augustus nog 0 kansen gehad. Dus al met al: cyste ervaringen, maar ook gewoon wederom opbeurende woorden gevraagd...
Jeetje meid, ik geloof dat ik gek zou worden. Net zoals jij heb ik onlangs ook een inzinking gehad. Het was februari, ik had twee dagen eerder een positieve test in handen en vervolgens werd ik ongesteld. Ik was zo teleurgesteld, boos en verdrietig. En jij hebt nog helemaal geen kans gehad. Ik kan me nog niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen. Dan komen er 100 topics voorbij over ovulatiebloeding en zoveel dagen dpo.... En hoewel het moeilijk is, ik kan het weten, kop op. JOUW beurt komt ook. Houd de moed erin.
Precies wat jij zegt Jenneke. Geen enkel topic gaat over mij. Ik heb geen NOD, geen PCOS, ik heb gewoon helemaal niets.... Het is moeilijk te geloven dat mijn beurt ook komt. Ik hoef niet eens persé nu zwanger te worden, maar ik wil gewoon ook meedoen. Er gebeurt gewoon niets.
Je valt letterlijk tussen wal en schip. Geen ziekte/syndroom, maar ook geen menstruatie. Dat lijkt me soms nog erger dan de maandelijkse teleurstelling. Ik kan na een dag van janken, en ijs eten met een vriendin gewoon weer opnieuw proberen. Jij hebt niet eens 1 keer kunnen proberen. Wat je zegt van de cyste. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat als een cyste groot genoeg is, deze wel je cyclus kan beïnvloeden. Vraag me alleen niet op wat voor een wijze, dat weet ik niet meer.
Hoi pancakes, jeetje wat heftig zeg en wat ongelofelijk naar voor je dat je niet eens een kans krijgt op deze manier. En dan ook nog de onzekerheid dat je niet weet waar t aan ligt, ik hoop heel erg voor je dat je daar heel snel achter mag komen en opgelost kan worden! Ik heb hier geen ervaring mee waarmee ik je kan opvrolijken maar wens je heel veel steun, liefde en sterkte toe! En goed dat je het even van je afschrijft kan me goed indenken dat de goed bedoelde opmerking van je ouders en de bevalling van het schoonzusje van je zus r nog een schep bovenop doet.
Hoi meis, wat heftig zeg. Snap goed dat je je alleen voelt. Heb je wel al ooit een hysteroscopie gehad?
Yep ervaring. Cyste gezien op een echo, medicijnen gekregen (weet alleen zo gauw even niet meer hoe het heette), paar dagen nadat ik daarmee klaar was werd ik ongesteld. Cyste was weg en de cyclus daarna was weer normaal qua lengte.
Hier ook geen pcos, had we een semi regelmatige cyclus, maar wel elke ronde een (nieuwe) cyste. Mijn eitje sprong niet maar werd dus een cyste en verdween weer met mijn menstruatie, maar die menstruatie blijft bij andere meiden die hetzelfde hebben ook weleens uit heb ik begrepen. Toen ik medicatie kreeg om mijn eitje te laten springen kreeg ik dus geen cystes meer en merkte ik dat mijn cyclus ineens ook veel korter werd, dus hormonaal gebeurt er zeker wel wat als je een cyste hebt. Mijn hele lichaam dacht zelfs dat het in de LF zat door die cyste met pms en alles erop en eraan, terwijl er helemaal geen eisprong geweest was die dat allemaal in gang had kunnen zetten.
Thanks meiden. Ik ga de gyn gewoon vragen echt goed te kijken en me niet meer met onduidelijkheid naar huis te sturen.
Succes meis! De eerste x dat ik bij de gyn was en een echo kreeg zag de gyn een blaasje in mijn baarmoeder en de gyn vond het lijken op een leeg vruchtzakje. Maar dat kon niet want zat 4 dagen na mijn eisprong. De maand erna had ik nog stress dat blaasje in mijn baarmoeder zitten. Maar zat toen 5 dagen na mijn eisprong. De gyn wist niet wat het was. Heb de maand daarop een hysteroscopie gehad om te kijken wat het zou zijn. Ze dachten dat het misschien restweefsel kon zijn maar denk zelf dat het een cyste is geweest want op de echo die ik nog kreeg voor de hysteroscopie was al niks meer te zien. Wat een dubbel gevoel geeft. Tuurlijk blij dat het weg was maar ook vervelend gevoel want blijkbaar was het maar 6 mm dus ook niet iets wat een zwangerschap heeft tegen gehouden. Ben in juli 2016 gestopt met de pil en regelmatig ongesteld maar nog steeds is het niet gelukt om zwanger te raken. Ik ben wel eerder doorverwezen omdat ik de laatste tijd steeds voor nod positieve zwangerschapstesten had (testen waarmee je 6 dagen van tevoren kon testen). Dokter vond het raar dat ik dat bijna elke maand had. Ik mag dus eigenlijk niet klagen want voor jou is het helemaal vervelend. Ik hoop zo voor je dat de gyn nu eindelijk eens wat gaat doen! Want zo kom je niet verder. Knuf!
Wat vervelend zeg je mega lange cyclus! Bij mijn eerste afspraak bij de fertiliteitsarts zag ze een grotere cyste op/tegen m'n eierstok, en meerdere kleine cystes in m'n eierstokken. Twee dagen daarna weer echo en toen gelijk clomid meegekregen. Ik was daar zo blij mee, eindelijk kon ik aan de gang. Als ik jou was zou ik echt bij de arts aangeven dat er iets gedaan moet worden want dat dit zo niet langer kan. Zo'n lange cyclus is gewoon niet normaal. Ze kunnen toch onderzoeken doen en een behandelplan opstellen zou je denken? Dan kan je daarna nog maar beslissen wat je daar mee doet
Wat ontzettend rot voor jou dat je zo'n lange en ontregelde cyclus hebt! Kan mij goed voorstellen dat het voor jou voelt alsof je geen eerlijke kansen krijgt. Ook begrijp ik heel goed dat je graag gewoon een normale cyclus wilt. Ik heb sinds dat wij proberen zwanger te raken cyclussen gehad die ook heel lang waren (6, 8 of zelfs 10 weken). Die van 10 weken is toen op gang gebracht met Provera. Dit is nog niet te vergelijken met jouw situatie. Dat begrijp ik heel goed! Ik heb zelf ook zonder gebruik van Clomid een cyste gehad en misschien daarvoor ook wel een paar keer. Nu ben ik in januari begonnen met Clomid en dit werkte te goed voor mij, want er groeiden 4 eiblaasjes. Die ronde moest ik afbreken met Provera en toen ik dacht weer te kunnen beginnen met Clomid, zat er weer een grote cyste. Dus ik mocht niet beginnen met een nieuwe ronde Clomid. Nu zit ik te ook te wachten op een menstruatie. Volgens de vpk kan een cyste wel degelijk de cyclus verstoren en dat geloof ik ook. Vaak verdwijnen ze wel spontaan weer. Als ik jou was zou ik aandringen op onderzoeken, want dit is gewoon niet fijn voor jou. Veel sterkte en hopelijk weet je binnenkort meer, zodat ze je kunnen helpen!
Iedereen enorm veel dank voor de lieve woorden. Over 14 nachtjes mag ik naar de gyn en heb ik hopelijk snel meer duidelijkheid. Ik houd jullie i.i.g. op de hoogte.
Wat vervelend en zo herkenbaar (al heb ik PCO). Loop inmiddels sinds okt bij het ziekenhuis en heb 2 cystes in 1 eierstok. 1 vochtcyste van bijna 3 cm en 1 dermoidcyste van rond de 1,5 cm. Ik heb ze inmiddels alweer bijna 6 maanden en ze gaan maar niet weg. Ze groeien ook niet, maar krimpen ook niet. Er wordt regelmatig bloed geprikt, maar gelukkig hebben ze geen invloed op mijn hormoonhuishouding. Tijdens de mmm voor onze dochter had ik een cyste ten grootte van een peer en die is dus wel verwijderd en uiteindelijk met 100 mg zwanger geraakd in de 6e cyclus na de operatie. Mijn arts zegt dat cystes meestal na 3 cyclussen weer verdwijnen (helaas bij mij dus niet). Ik heb nu 3 cyclussen gehad met clomid 50 mg en heb mooie eisprongen (2 x 2 eitjes en de laatste x 1 eitje) met een cyclus van 34 dagen. Vraag om bloedonderzoek zodat je weet of de cyste invloed heeft op je hormonen. Hopelijk heb je snel een positieve test en dikke knuffel.
Ik wilde even in je topic kijken om te zien hoe het met jou is. Maar dus nog steeds geen zicht op een ei en/of een menstruatie. Helaas. Ik hoop echt dat je wat meer nieuws krijgt bij de gyn en wat duidelijkheid. Ik blijf je volgen hoor!
Hee Pitahaya, thanks voor je berichtje. Ja het is ook ongelooflijk balen. Alweer dag 51 en er is nog niets gebeurd. Maar goed, we gaan gewoon vrolijk door. Nog 11 nachtjes slapen tot de gyneacoloog. Heb er gewoon zin in, haha. Ik merk dat het me wel uitput dat ik er continu mee bezig ben... Maar goed, ff volhouden, ik doe er niets aan hè..