Tweede kindje na behandelingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door tummetje, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik vroeg mij wat af, ik zie hier op het forum zoveel meiden die met behandelingen bezig zijn om zwanger te kunnen raken, en bij vele lukt het gelukkig ook.
    Als je nou bijvoorbeeld bij een ivf of icsi e.d. poging zwanger bent geraakt, zou je die mmm opnieuw afleggen voor een tweede kindje? Of vinden jullie dat dit ene kindje het enige wonder is wat jullie gegund is?

heb niet zo veel verstand van al die termen, hoop dat ik ze goed gebruikt heb :)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat je daar pas over kan beslissen als je daadwerkelijk voor die keus staat.
    Ook moet je (in ons geval) minimaal een jaar wachten.

Bij ons is het gelukkig zo dat we nog cryo's hebben...dat maakt de gang naar het zh wel makkelijker denk ik. Maartoch..het is iets waar we nu nog niet over willen en kunnen beslissen.

Elmo

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik heb er nog geen een, riep altijd ik wil graag 2 kinderen en geen tweeling want dat vind ik niet leuk, nu vind ik dat echt een idiote gedachte, ik ben 100% omgeslagen nu ik te kampen heb met vruchtbaarheidsbehandelingen, ik wil dolgraag een groot gezin en een tweeling? dolgelukkig zou ik daarmee zijn. ik denk dat niemand dat dus vantevoren kan zeggen want misschien is het traject voor mij persoonlijk veel te zwaar en is een keer genoeg, of misschien valt het me mee en doe ik het 3 keer.

ik dacht altijd "je neemt een kind"nou een kind is een kadotje, een wonder gewoon. ik hop dat iedereen op deze site zijn eigen wondertje(s) mag krijgen

jose

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wij zijn zwanger geworden dmv IUI. We hebben ons voorgenomen om voor een 2de wel eerst weer zelf aan de slag te gaan.. maar sneller weer bij de gyn aan te kloppen als het niet lukt.
    Eerst maar eens van dit wonder genieten.

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben na 1,5 jaar en een half jaar mmm toch spontaan ons eerste kindje gekregen, heel blij natuurlijk, maar toen ze een jaar was wouden we toch graag een 2e.Omdat de eerste toch spontaan gekomen is moesten we van voren af aan beginnen, dus eerst een jaar zelf en toen alle onderzoeken en behandelingen.Nu na 6 iui behandelingen staan we voor ivf of icsi.

We warne zo blij dat ons tenminste 1 kindje gegunt was dat we van te voren iets hadden we zien het wel, maar als iedereen in je omgeving een 2e krijgt en jij niet is dat toch moeilijk.We wilden eerst geen ivf en waren blij dat het zaad toen goed genoeg was voor iui, ivf zag ik toen niet zitten.Maar nu na 6 mislukte iui behandelingen verzet je je grenzen en zijn we blij dat we toch ivf mogen doen.

Wel houd ik in me achterhoofd dat we al zo gezegent zijn met 1 kindje, maar het blijft knagen en ik kan nog steeds erg hard janken als ik zie dat mensen voor de 2e keer zwanger zijn en vooral als het vlak na elkaar is.
    Voor mensen die de eerste keer zwnager zijn kan ik meestal wel blij reageren

Deel Deze Pagina