bij ons ook een flinke baaldag aangebroken. omdat bij mij in de familie het moeilijke zwanger worden veel voorkomt zijn wij vrij op tijd doorgestuurd naar een gynaecologe. de standaard testen door de erste afspraken zijn gedaan. bloed afgenomen, chlamydia kweekje ivm een rontgen foto met contrastvloeistof (moet nog gedaan worden), inwendige echo en voor mijn man een zaadonderzoek. de ha had een en ander van mijn man al eens bekeken en alles zag er toen goed uit, daar gingen we dus al niet meer van uit eigenlijk. je leeste r steeds vanalles over op het forum, je weet dat het zo kan zijn, maar toch komt de klap zo hard aan: er zijn genoeg zaadcellen, alleen is de bewegelijkheid erg laag........... ik wist even niet wat ik hoorde. het kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben en er is nog niets zeker, maar toch, je wereldje stort even in. moest meteen denken aan alles wat ik hier al eens gelezen heb. IUI ICSI en ga zo maar door. ook natuurlijk direct nog een keer gelezen. Over 8 weken moet mijn man nog een keer heen voor een semenanalyse en dan gaan we verder kijken. heb een beetje het gevoel alsof de wereld nu 8 weken stil gaat staan, alhoewel ik weet dat een natuurlijke bevruchting niet onmogelijk is geworden hierdoor. ik duim denk ik maar verder voor een wonde. ondertussen gaan we morgen een weekendje weg, even onze gedachten verzetten.
Wat vreselijk vervelend! Geef de moedniet op! Tegenwoordig kunnen ze veel! En je eleftijd is zeker een pluspunt! Liefs duim voor je! Marjo
meid troost je met de gedachte dat je (jullie-je man) niet de enige zijn, maar houd wel voor ogen dat het zo maar de volgende keer goed kan zijn he.... ze zeggen dat het een moment opname is en dat het niets zegt over een eventueel volgend onderzoek, meestal wordt zo'n semenanalyse ook 3x gedaan met bij de 3e x een tussenpose van min. 2 mnd..... probeer gewoon positief te blijven al is dat heel heel erg moeilijk, wat jij nu hebt hebben wijzelf kort geleden ook jammer genoeg mogen ondervinden maar daarbij nog eens dat de hoeveelheid laag was (28 mlj-13 mlj en 20 mlj) met een lage concentratie levendige, antistoffen en afwijkend....dan is jullie uitslag zo heel erg slecht nog niet, probeer je dat voor te houden... en zelfs tegen ons is gezegd dat zwanger worden op de natuurlijke weg niet onmogelijk is....en ook kreeg ik kortgeleden van de gyn te horen dat ik teveel FSH aanmaak (wat doorgaans betekend dat je naar of in de overgang zit)....en moet nu op cd3 weer terug komen om nog een keer te "checken"... probeer te genieten van je weekend, en blijf vooral positief meid zeker als het nog niet zo heel erg lang geleden wel goed was (zaad van je man)... misschien is ie kortgeleden wel ziek geweest (en heeft ie dat niet gemerkt) dat zijn allemaal dingen waardoor het de kwaliteit van het zaad kan aantasten maar bij een volgend onderzoek (na 2 mdn) niets van te merken is.... liefs smoekie
Ik duim voor je hoor! Begrijp je gevoel, mijn wereld stond ook een aantal maanden stil gevoelsmatig, denk dat iedereen hier precies snapt wat je bedoeld meid! Hou vol! Liefs Ester.
fijn dat jullie allemaal zo lief zijn. we hebben even lekker veel zitten praten vanavond met z'n twee en verstandelijk weten we ook dat het nog laaaaaaang niet over is en dit maar een moment is geweest, maar toch, het was even een schrik. we gaan nu gewoon heerlijk van ons weekend genieten en daarna zien we wel waar het schip weer zal stranden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, daar hebben we genoeg voorbeelden van hier op het forum!
hadden we gisteren nog zo'n baaldag, vandaag is alles anders! we zijn nog wat ongelovig, bang dat het een vroege 1 april grap is en voorzichtig met het naar buiten brengen, maarrrr.... Ik ben zwanger! vanmiddag nog steeds geen duivels, dus tegen alle afspraken met mezelf ik stiekem een testje gepakt, mijn man lag te dutten op de bank, en naar de wc geslopen. als het negatief zou zijn had ik alleen mezelf er mee. terwijl het testje in de douche lag te wachten ik een kopje thee maken en kijken of m'n hubbie nog sliep. terug in de douche stond er opeens een tweede streepje. geen enorm dikke, maar ook geen hele vage! jeetje, wat trilden mijn handen zeg! mijn vriendinnetje heb ik gebeld en mijn man wilde graag mijn broer bellen, maar verder houden we het nog even voor ons zelf. ben er helemaal van slag door, bang dat het nog mis zal gaan, maar daar gaan we gewoon niet van uit!