Hallo, Ik ben afgelopen 9 december voor het laatst ongesteld (cyclus 6 weken) geweest bij 7 weken heb ik een test gedaan deze was negatief. Hierna ben ik naar een gynaecoloog geweest, die een cyste van 3.9 cm gevonden heeft op mijn rechter eierstok. Omdat ik nog steeds niet ongesteld werd heb ik toch nog maar een test gedaan deze was positief. Nu is mijn vraag of het eerder bij iemand is voorgekomen dat het een valse positief gaf i.v.m. de cyste.
Ik heb een vriendin die een cyste had terwijl ze zwanger was. Cyste maakt geen hcg aan...dus denk dat je gewoon zwanger bent en de gyn een enorm ei aangezien heeft voor een cyste.
Zo'n groot ei is inderdaad een cyste en jawel, die kan voor en valspositieve uitslag zorgen! Vraag maar eens aan je gynaecoloog. Zolamg als die cyste er nog is, geen eisprong en geen menstruatie. Krijg je geen medicatie om die cyste te doen verdwijnen? Vind die test trouwens wel erg positief! Ik twijfel nu ook.
Ja Ik twijfel ook. Ik slik ook nog de pil, daarom vind ik het ten eerste vreemd. Maar werd door de pil heen om de 6 weken ongesteld. De dokter vond het niet heel vreemd omdat ik al zolang aan de pil was en ze vertelde me ook dat het evengoed beschermde. Ik vind het ook vreemd omdat ik een negatieve test had bij 1 week overtijd. En toen zat de cyste er ook (neem ik aan).
Ik heb inderdaad medicijnen gekregen voor de cyste. Deze heb ik alleen nog niet genomen ivm de bijwerkingen. Dit omdat ik al een zware pil heb. En ik eerst navraag wilde doen bij de dokter.
dan denk ik dat je bij die echo al zwanger was. En dat het waarschijnlijk geen cyste was maar je eierstok gevuld met het gele lichaam. Toen ik de eerste echo had van onze dochter dacht de gyn ook een cyste te zien. Dat bleek niet zo te zijn dat was het gele lichaam. Wat je lichaam na eisprong en bij zwangerschap aanmaakt.
://www.google.nl/search?q=gele+locham+echo&client=ms-android-om-lge&hl=nl-NL&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE3PCdjv_KAhUBuRQKHX83AHcQ_AUIBygB&biw=360&bih=574#hl=nl-NL&tbm=isch&q=gele+lichaam+echo Kijk hier zie je wat echos
Oké maar hoe kan het dan dat ik toen een negatieve test had? Bedankt voor jullie reacties. Helaas lukt het mij niet om de link te openen. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. De gynaecoloog zei wel dat er veel slijm te zien was voor iemand die de pil slikt, en over de cyste meer niet.
Gewoon gele lichaam echo intoetsen bij google. Misschien was je toen net pas zwanger net bevrucht ingenesteld. Het kan van alles zijn
Het gele lichaam is geen 3,9 cm. Met die grootte moet je inderdaad aan een cyste denken. Een cyste schopt alles hormonaal gezien in de war. Een zwangerschapstest kan wel degelijk vals positief op een cyste reageren, ik heb het vaker gezien. Aan de andere kant geef je aan dat er op de echo een dik baarmoederslijmvlies te zien was en ik vind je test wel heel erg duidelijk. De enige optie om duidelijkheid te krijgen, is een bloedonderzoek laten doen om te kijken of er HCG in je lichaam zit. Aan de hand van die waarde zou je eventueel ook ongeveer kunnen bepalen hoe lang je zwanger zou zijn.
Oké ik had morgen sowieso nog een afspraak staan ivm de medicijnen & de pil. Bedankt voor jullie reacties!
Ben benieuwd meid! Vraag of de gyn Eem echo maakt morgen, dannis er vast wat meer te zien. Maar hoe zit het dan met de pil? Moet/wil je daar weer aan?
Ik heb morgen helaas geen afspraak met de gyn. maar gewoon met de HA. Ik heb eventjes geen idee wat ik nu ga doen als de test ook echt positief is.
De huisarts kan ook laten prikken op HCG, dus daar zou ik om vragen. De kans is wel aanwezig dat de uitslag via de huisarts langer op zich laat wachten, maar misschien kan hij/zij er spoed van maken. Dan heb je misschien wat sneller duidelijkheid dan wanneer je op de gyn moet wachten. Maar wat is verder het plan met de cyste? Wordt dat nog in de gaten gehouden? Hij kan uit zichzelf verdwijnen, maar het hoeft niet. Weet je zeker dat het om een goedaardig iets gaat? En het kan risico's met zich meebrengen wat betreft je eierstok. Deze kan door het gewicht van de cyste om zijn as gaan draaien en dat kan behoorlijk link zijn.
Jippie town ik net zwanger was van jolisa had de gyn dat zwarte gat ook opgemeten in mijn eierstok was ook echt groot weet alleen niet meer hoe groot. Ik bedoel alleen te zeggen dat het ook dat had kunnen zijn. Als je test toen negatief was en er was wel verdikt baarmoederslijm. Wijst mij er allemaal op dat je net zwanger was. Ik denk dat je wel zwanger bent streep is echt duidelijk.
Ik heb ook een cyste van 5 cm gehad voelfmde me echt zwanger met alle kwalen van dien... Testen knalden echt gigantisch maar geen zwangerschap en hcg in mijn urime en bloed... Geen medicijnen gekregen destijds, was ook aan de pil.. Half jaar geen menstruatie gehad en bij controle na de zoveelste positieve test weer echo gehad en bleek ik 12 weken in verwachting te zijn van inze gezonde dochter van 8 en een half nu....
Als je aan de pil bent denk ik toch dat je een cyste hebt. Het is ook niet gek dat je dan niet ongesteld wordt, doordat decuste Hcg aanmaakt. Als je twijfelt zou ik nog een keer een afspraak maken bij de gyn, want je ha kan hier niks mee. Alleen een echo geeft uitsluitsel