erste afspraak gyn gehad! vragen.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sterre21, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sterre21

sterre21 Actief lid

Apr 21, 2011
    291
    145
    43
    Damesssss,

Vannochtend zijn wij naar de gyn geweest nu bijna 2 jaar bezig voor een eerste kindje.
    Ik wist zelf wel dat het niet helemaal goed zat bij mij aangezien mijn onregelmatige cyclus.
    Maargoed dan word door de echo je gevoel ff bevestigd, komt toch wel hard aan !
    De gyn zag geen reipende eicellen terweil mijn ovutesten steeds donkerder worden..:(

Aangezien mijn onregelmatigheid, geen eisprong en andere klachten de diagnose pcos gekregen .. SHIT dat komt hard aan.

Nu heb ik primolut gekregen voor 12dagen om mijn menstruatie op te wekken en dan móet ik op dag 3 van de menstruatie bloed prikken en een echo laten doen.

Nu vroeg ik me af, mischien wil ik te snel hoor en ik snap dat mijn bloed getest móet worden maar waarom niet ook gelijk clomid op dag 3 en waar voor is de echo op dag 3 ? .. tja ik had dit moeten vragen maar de vragen komen altijd later. Hebben julie hier antwoord op? Dames die mischien hetzelfde traject hadden?

Tnx !

2. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Balen dat je de diagnose van PCOS hebt gekregen, maar ik vind het wel raar dat ze deze diagnose vaststellen na één echo. Normaal moeten ze hiervoor een hele cyclus opvolgen: bloed trekken op dag 3, 14, 21, 28, ... en kunnen ze eventueel van dag 12 tot dag 20 om de twee dagen echo's doen om te kijken hoe de follikels zich ontwikkelen.

Zomaar met clomid beginnen doen ze nooit, laat hen eerst maar onderzoeken, want als ze zich vergissen ben je voor niets met die rommel begonnen... Want dat is het ook... het is rommel, rommel met je emoties, rommel met je lichaam... Het is geen lachertje...

Ik begrijp dat je nu snel vooruit wilt en je wilt dat er resultaten komen ipv enkel onderzoeken... Maar neem nu ff je tijd om alles grondig te laten onderzoeken zodat ze exact weten wat er aan de hand is.

3. sterre21

sterre21 Actief lid

Apr 21, 2011
    291
    145
    43
    Vind het niet raar dat ze dat vastgesteld hebben.. aangezien ik alle symptomen heb, acne, vette huid, erg overbeharing,onregelmatige cyclus ga zo maar door. En op de echo was heel duidelijk een grote 'kralenketting' te zien ... Nouja ik leg het in handen van de deskundigen.. baal er zo van dat we de mmm in gaan en niet 'gewoon' zwanger kunnen raken :x .. maar het is aan de andere kant ook weer goed dat de mmm bestaat! Alleen is het pijnlijk dat mijn zus het afgelopen jaar 2 abortussen heeft gehad omdat ze naar eigen zeggen 'ongelukjes' heeft gehad.:(

Sorry voor het gezeur.. moest het ff kweit :)

4. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ah, ok, met die symptomen snap ik de diagnose al wat beter :)

Tja, je baalt altijd natuurlijk! Mijn zus is een maand geleden bevallen, mijn schoonzus moet over 3 maanden bevallen, overal heb je wel iemand die zwanger is of net bevallen... Dat steekt altijd... en eens je met die hormonen begint steken die emoties ook de kop op, nog meer dan anders...

Veel succes! Wanneer is je vervolgafspraak dan?

5. sterre21

sterre21 Actief lid

Apr 21, 2011
    291
    145
    43
    Heb nu eerst menstruatieopwekkers gekregen omdat ik weer een te lange cyclus heb.. zodra ik ongi ben móet ik op cd3 voor een echo komen en bloed laten prikken.
    Tja idd wat je zegt .. iedereen kent wel meerdere die zwanger zijn of net bevallen zijn, dat is voor ons extra confronterend vooral als ze dan zeggen... Word het voor julie ook niet eens tijd? En van mn moeder: ja,pas maar op jij zal ook wel super vruchtbaar zijn ik was zomaar zwanger van julie en je zus is ook super vruchtbaar het zit in de familie! ... Jaajaaa denk ik dan je moest eens weten :) maar we houden het nu nog voor ons, als het heftiger word zullen we het wel moeten vertellen want mijn moeder ziet werkelijk alles aan me als er wat is;);)

6. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Mijn ouders zijn op de hoogte en mijn schoonouders ook. Dat doet wel veel hoor... Mijn mama gaat morgen mee naar de fm...

7. sterre21

sterre21 Actief lid

Apr 21, 2011
    291
    145
    43
    Ja dat is ook wel het beste dat ze er van weten maar ik wil zo graag dat het een verrassing is :D .. stel het is met een beetje hulp van de gyn zomaar raak, dan zou dat geweldig zijn en kan het een verrassing blijven. Als we verder de mmm in gaan dan stel ik ze wel op de hoogte. ;)

Succes vandaag bij de fm :)

Share This Page