Hoelang leven zaadcellen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by LadyIngrid, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hoi allemaal

Ik zit even met het volgende. Sinds januari hebben mijn vriend en ik besloten de pilstrip weg te doen. Januari dus gewoon mijn menstruatie gehad en vervolgens er lekker op los geklust :p . Via de calculator hier hield ik mijn vruchtbare dagen in de gaten. Helaas geen geluk. Op 4 februari werd ik gewoon weer ongesteld. Alleen wel een halve dag :( en de vier dagen daarna bruin verlies (niet veel).
    Nu hebben we uitgerekend voor deze maand en dat zou dus 21 febr moeten zijn, op woensdag 18 febr is hij weer weg gegaan (hij is stuurman en dus een week van huis en een week thuis) op 17 febr hebben we nog geklust, kan het zijn dat de zaadcellen totaan gister in leven kunnen blijven of niet?
    We willen graag zwanger worden, maar t voelt alsof het deze maand ook niet echt gaat lukken... (misschien wil ik ook wel te graag hoor)
    Maar als het deze maand niet lukt blijft mijn vriend een hele maand thuis hahaha.

Groetjes!

2. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Denk dat het belangrijk is dat je er niet teveel druk op legt. Je bent nu pas bijna een maand gestopt met de pil. De 2e keer dat ik ongi werd na het stoppen met de pil was het ook maar 1 dag, dat komt vaak voor. Je lichaam moet nog wennen aan dat ze alles zelf moet doen. Het kan een paar maanden duren voor je lichaam weer regelmaati heeft. Je cyclus kan nu nog erg wisselen.

Klus gewoon wanneer het kan en probeer ervoor te zorgen dat het niet "moeten" wordt, dat helpt niet mee. Ik merktte bijv. dat ik er vorige maand teveel mee bezig was en toen was mn eisprong meteen 6 dagen later dan de vorige keer.

Maar om even je vraag te beantwoorden. Zaad kan tussen de 3 en 7 dagen leven in je lichaam, maar gemiddeld is het 3 dagen. Het is dan wel belangrijk dat jullie regelmatig sex hebben gehad, want anders is het zaad vaak niet goed genoeg meer als hij te lang niet is klaargekomen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor je snelle reactie.

We klussen op de dagen dat mijn vriend thuis is. Dus om de week. En de ene week wat meer als de andere keer. Maar dinsdagaaf hebben we nog geklust en zaterdag had ik volgens de calculator mijn eisprong...
    Afwachten dus..

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ja, is inderdaad afwachten. Succes daarmee

Share This Page