Morning After Pil, maar toch zwanger? KLIK!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Missy20, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje aan de meiden die toch door de morning after pil heen zwanger zijn geraakt.
    - Na hoeveel uur hebben jullie de morning after pil geslikt.
    - Hoe kwam je dr achter dat je toch zwanger was?
    - En na hoeveel dagen? Kwam je dr achter via een bloedtest of een zwangerschapstest.
    - En wat waren jullie sympthonen?

Wegens persoonlijke redenen heb ik een morning after pil geslikt
    Toch wil ik meerdere ervaringen van andere vrouwen horen.

Hier even alles in het kort :

Laatste menstruatie: 4 februari 2009
    Cyclusduur: 28
    Meest vruchtbare dag: 17 februari 2009
    Eisprong dag: 18 februari 2009
    Innesteldag: 23 februari 2009
    Positieve bloedtest mogelijk 28 februari 2009
    Positieve thuistest mogelijk 4 maart 2009

Ik en mijn manlief hebben onveilig geklust op de dag van 16 en 17 februarie! ( Mijn meest vruchtbaarste dag )
    Daarnaast slik ik geen pil, en hebben we het onveilig gedaan. Hij is een aantal keer in mij klaargekomen.

Op 18 februarie heb ik een morning after pil geslikt precies binnen 72 uur omdat er nogal een twijfel vanuit mij kant was.
    Volgens mij berekening moet ik de 23ste mijn innestelingdag hebben morgen dus. En moet ik 3 maart weer ongesteld worden.

Mijn sympthonen zijn: Erg veel zin in vet ( patat, tosti's, Chips ) Veel plassen, zwakke blaas! Ik kan het niet eens meer ophouden en ga echt rennend na de wc. Misselijkheid vlagen, komen en gaan! last van hoofdpijn. Stemmingswisselingen kan echt heel hard om de hoek heen komen. MOE, MOE, en nog eens moe. Last van me keel ( beetje opgezet ofso )

Geen gevoelige borsten X

Maar goed omdat ik die morning after pil precies na 72 uur geslikt heb, zit ik in een beetje in de twijfel.

WEL/NIET zwanger..

Ik moet het toch even afwachten of je wordt 5 dagen te vroeg ongesteld dus dan zou ik 27 feb ongesteld moeten worden. Of ik wordt rond 8 maart ongesteld.

Meiden, HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP !

Ps : Als het gebeurd is dan is het gebeurd, en is het gewoon welkom.

Liefs, Missy20

Edit moderator: Dikgedrukte letters aangepast naar normale letters. Tevens verplaatst naar zwanger worden

2. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
  3. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ik had zo vroeg geen symptomen misschien huisarts vragen om anticonceptiepil?

4. Missy20

Missy20 Lid

Jan 1, 2009
    59
    0
    0
    Dus jij bent ook de door de morning after pil heen zwanger geworden?

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je innestelingnog niet is geweest ben je nog niet zwanger en kun je ook eigelijk geen zwangerschapsymptomen hebben
    Liefs Daantje

6. chantal212

Jan 11, 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Ik ben zelf ook door de morning after pil heen zwanger geworden had hem binnen 24 uur genomen!

7. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

Nov 18, 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Iemand in mijn nabije omgeving had ook binnen 24 uur de morning after pil genomen en bleek toch zwanger te zijn. Ze voelde zich daarna toch echt wel heel erg zwanger ( herkende het gevoel aangezien ze al moeder van twee was). Dus toch een zwangerschapstest gedaan en bleek zwanger te zijn.

En nu een prachtige dochter van 8 maanden, waar ze ontzettend trots op is en blij mee is. Dus ik kan je in die zin niet geruststellen, het kan dus wel, zwanger blijven ondanks de morning after pil.

Gr, Manon

8. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    zoals al eerder hier is gezegt kun je die klachten nog niet hebben. De klachten die je omschrijft komen door hormonen, zwangerschapshormonen ga je pas na de innesteling aanmaken. Als je die nu al zou hebben zou je ook al positief kunnen testen. Het is dus nog niet mogelijk.

Wel heb je de morning after pil geslikt, dat pilletje zit ook vol met troep dat niet goed is voor je lichaam. Bevat geloof ik ook veel hormonen. Misschien dat je daar die klachten van hebt gekregen. Ook als je ongesteldheid niet op de normale datum komt kan dat door de morning after pil komen. Dat pilletje is zo sterk dat het allemaal ontregeld wordt.
    Ik raad je toch aan voortaan veilig te vrijen. De morning after pil is geen normaal anticoncenptie middel en is erg slecht voor je. Het is in principe alleen bedoeld voor noodgevallen (zoals seks terwijl je aan de diaree bent en de pil slikt, of als bijv het condoom is gescheurt)

Succes en als je het echt niet vertrouwd even naar de huisarts.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

in de bijsluiter staat hoeveel procent kans je hebt zwanger te raken als je de morning after pil niet optijd slikt..bij 72 of na 72 uur is de kans onzettend groot.

10. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Mag ik vragen waarom je babygurl or boy onder je naam hebt staan?

11. Merel1976

Merel1976 Actief lid

Dec 8, 2008
    245
    0
    0
    Misschien totaal niet het antwoord wat je wilt horen en dat vraag je ook niet, maar ik verbaas me erover dat je onveilig vrijt zonder voorbehoedsmiddelen, op het moment dat je het meest vruchtbaar bent en dan achteraf gaat bedenken dat je een morning after pil gaat nemen....... Lijkt mij wat de omgekeerde wereled, maar dat is mijn mening.

12. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Dat vraag ik me eigenlijk ook wel een beetje af...

13. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik ben wel van mening dat je zeker al de klachten kunt hebben.
    Niemand kan garanderen dat als je zwanger bent, je de innesteling precies op die dag hebt.
    Zelf heb ik waarschijnlijk (gevoeld) een innesteling gehad 3 dagen na mijn eisprong. En daarna zijn de klachten begonnen..
    Een week voor ik ongesteld moest worden was ik echt al elke ochtend misselijk enzo.

Persoonlijk vind ik het erg riskant om een morning after pil te nemen precies 72 uur nadat er seks is geweest.
    Je zit dan in een kritische zone.
    Maar omdat je dit weet kan het ook zo zijn dat je juist de klachten krijgt omdat je denkt dat het alsnog zo zou kunnen zijn.

Verder, ookal zou de morning after pil niet gewerkt hebben, hoef je alsnog niet zwanger te zijn.
    Je wordt niet altijd standaard zwanger als je op de vruchtbare dagen gemeenschap hebt.

Maar aan de tekst onder je naam te zien, ga je er al vanuit dat je zwanger bent?
    Dat lijkt me niet echt voor de hand liggend hoor.

De kans is normaal 1 op 3 dat je zwanger wordt als je gemeenschap hebt op de vruchtbare dagen.
    Door jouw morning after pil is de kans nog kleiner geworden.
    En de kans dat je een vroege innesteling hebt gehad waardoor je nu al klachten hebt is ook heel klein (het komt vaker voor dat ze later plaatsvinden dan eerder).

Naar mijn mening is er een kansje dat je zwanger kan zijn, maar die kans is niet heel groot.

14. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Anders is het gewoon welkom? Maar wel een morning after pil nemen..sorry ik volg het ff niet meer? :(

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

daar zat ik ook aan te denken...en dat je dan de morning after pil ook niet optijd inslikt maar echt tot het uiterste wacht..

tjsaahhh

16. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    morning after pil werkt alleen als die genomen wordt voordat zaadje eitje gevonden heeft.
    Ookal neem je hem dus op tijd.

Zou je eisprong iets eerder zijn geweest, dan kan er al een bevruchting hebben plaats gevonden en dan doet de pil nix meer dus.

Ik ben op die manier ook keer zwanger geraakt.. dat is uiteindelijk in een miskraam geeindigd.

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik had heel veel klachten na de morning after pil, dacht ook dat ik zwanger was. Maar dat was niet zo, dus het kwam van de morning after pil.
    Dus ik denk dat je moet afwachten tot dat je kunt testen. Meer kun je niet doen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Onbeschermd vrijen op de meest vruchtbare dagen, zeggen dat het welkom is en toch: Meiden, HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP !

Ik heb het gevoel dat je het helemaal niet zo erg zou vinden als er wel een kleine babygirl of babyboy geboren wordt, niet?

19. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    :-k ;)

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007