Ik wil een second opinion gaan vragen bij een kliniek in Belgie of Duitsland. Ik heb geen vertrouwen meer in mijn eigen zkh. Heb het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Nu heb ik begrepen dat ik nog niet op de IVF lijst sta zolang ik nog met de IUI bezig ben!!! Dat heeft een andere gyn gezegd... Mijn eigen gyn was er op het moment niet toen ik gister belde. Ik kan jullie vertellen dat als maandag mijn eigen gyn het zelfde antw geeft dat ik mij dan heel erg belazerd voel. Want daar heeft hij het begin van de maand niets van gezegd. Ik ben de jongste niet meer (38) en heb dus geen tijd om nog eens maanden aan te modderen. Vorig jaar 29 april heb ik een miskraam gehad met 13w en 1d en sindsdien wil het om wat voor reden dan ook niet meer lukken. Weten jullie een goede in Belgie of Duitsland het liefst zonder wachtlijst en met hele goede resultaten? Wil graag horen wat jullie ervaring was, hoe je werd ontvangen of ze meelevend zijn, of je je serieus genomen voelde, heb je lang moeten wachten? Of je een Nederlands sprekende de arts had? Ik spreek nl geen Frans of Duits. Zou je de kliniek waar je bent geholpen andere aanbevelen? Hoe snel ben je zwanger geworden? Eigenlijk wil ik alles weten....
Dusseldorf!Ze kijken daar echt naar de persoon.Er is een Nederlands sprekende arts en een paar Nederlandse verpleegkundigen.Een wachtlijst van een paar maanden tot de intake,maar daarna kun je gelijk starten.Ik ben van de eerste ivf zwanger geworden.
Natasja jouw situatie lijkt enorm op die van mij.... Ook ik heb een miskraam gehad van 13 weken en sindsdien lijkt het niet meer te lukken. Ik heb een waterecho gehad om te kijken of er verklevingen waren, maar dat was (gelukkig) niet het geval. Nu was mijn plan om ook eens een 2 opinion te doen in het buitenland. Qua leeftijd schelen we niet veel...ben 34. Ik heb contact gehad met Dusseldirf en heb er echt een goede indruk van gekregen. Alleen heb ik zelf besloten om een 2 opinion uit te stellen omdat ik eerst een maagverkleing onderga. heel veel succes met het nemen van je besluit.
Dusseldorf (Duitsland) for sure!!! Geweldig daar, super fijne kliniek willen niets anders meer! Liefs Juffie
Loop zelf in Gent (UZ Gent, prof de S) en ben er zeer tevreden over. Al ben ik nog niet zwanger... Ze doen eerst onderzoeken en maken een behandeling 'op maat'. Check onder mijn eigen topic maar mijn ervaringen!! Overigens hoor ik over DD ook veel goede verhalen. En ook over Jette in Brussel, daar is ook geen wachtlijst (begreep ik). Veel succes!
Hier hele goede ervaringen met Gent! Fijn ziekenhuis, erg op mensen gericht (eindelijk een beetje empathie!), en uiteindelijk een heel mooi resultaat. Je kunt Gent gewoon bellen om een afspraak te maken. Je moet dan de eerste afspraak voorschieten en daarna kan je contact opnemen met je verzekering.
Hier ook goede ervaringen met Gent! 7 ICSI's gehad in Düsseldorf en daarna verder gekeken en Gent heeft mij zwanger gekregen!
Bedankt voor jullie reacties. Gister bij mijn gyn aangegeven dat ik naar DD wil gaan. Heb ik gebeld is er een wachtlijst!! Ik kan pas in augustus een intake gesprek krijgen met de nederlands arts... Dat duurt me te lang. Nu probeer ik een afspraak te maken met een duitse arts, maar de dame aan de telefoon zei me net dat ik straks wordt teruggebeld. Ik hoop dat die afspraak veel eerder is. Heb nu inmiddels wel een beetje spijt dat ik niet heb gekozen om in Leiden de IVF in te gaan... Daar had ik nu al mee kunnen beginnen en over 2 maanden kunnen starten met de behandeling.. Pff, het lijkt wel alsof het me niet gegunt is. De reden DD is omdat we in de zomer willen verhuizen en dat is dichterbij de Duitse grens. En dan is Leiden niet echt om de hoek zeg maar.