Beste verloskundige, Ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Bij de echo van de nekplooimeting zei de gyneacoloog opeens dat ik een cyste op mijn linker eierstok had zitten. De cyste was maar 2 cm en de gynaecoloog vroeg of ik buikpijn had. Ik gaf aan dat dit niet zo was. Verser vertelde hij dat ze het pas weghalen bij 6cm of als ik er last van kreeg. Nu heb ik sinds gisteravond last van buikpijn. Dacht in eerste instantie dat het van de frietjes kwam die we gegeten hadden maar de pijn zit op een plek links onderin. Een kruik hielp een beetje. Nu vandaag nog steeds last. Het is een vage pijn die minder word als ik op me linkerzijde lig. Ik dacht eerst dat het van de zwangerschap kwam maar ik vind het raar dat het op 1 plek is die ik ook kan aanwijzen. Het zit zo'n 4cm boven me lies en als ik er op druk doet het meer pijn. He zijn geen helse pijnen maar gewoon vervelende pijnen. Kan dit van de cyste afkomen en moet ik me drukmaken? Alvast bedankt, Gr. Kirsten
Hoi, Die pijnen horen wel bij de zwangerschap. Door de groei van de baarmoeder. Meestal worden cysten kleiner in de zwangerschap, dus het hoeft niet direct daar te komen de pijn. Kijk het nog even aan een paar dagen en anders kan je altijd even met de verloskundige bellen. Groeten Evelien