raar gevoel.. is dit het kindje??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sabinetje, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik zit met een vraagje..
    Misschien denk je, maak je niet druk, maar ik vraag het me stiekem toch af...

Ik ben ondertussen 34 weken zwanger.. alles gaat naar omstandigheden goed hoor, maar ik heb eigenlijk elke avond een soort van kloppend gevoel in mijn buik op een bepaalde plek...
    Dit zit elke avond weer ergens anders maar het is echt een soort "hartritme" gevoel... en dit duurd zeker een minuut op 15... Ik heb aan alles gedacht.. Heeft het kindje de hik?? maar daar gaat het te snel voor.. vingertjes/voetjes? maar ook dat lijkt me een beetje sterk zo lang op hetzelfde ritme... het lijkt een soort van trillende darm ofzo.. ik vind het erg lastig om uit te leggen...

Hebben jullie enig idee of dit het kindje kan zijn?? of misschien iets anders? kan geen kwaad denk ik??

Ik hoor graag van jullie

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sabinetje,

de hik van een kindje kun je soms echt elke 5 seconden voelen. Dus de frequentie is vaak anders dan bij ons. Het kan ook zijn dat je kindje zelf ritmisch ergens tegenaan bonkt. Ik weet het niet precies; ik snap wel wat je bedoeld; voel zoiets zelf ook wel eens. Ik denk dan ook maar dat het handjes zijn die roffelen...

Groeten Brigitte

3. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je reactie!
    Ondertussen ook te horen gekregen dat het ook nog de navelstreng zou kunnen zijn die heel dicht tegen de buikwand aan ligt!
    Gelukkig allemaal niks om me druk om te maken!:)

Groetjes,
    Sabine

Deel Deze Pagina